Πώς να ξεπεράσετε τον φόβο και την αμφιβολία: 12 τρόποι για να αλλάξετε τη ζωή σας

Το περιεχόμενο του άρθρου



Οι περισσότεροι άνθρωποι ζουν σε έντονο ανταγωνισμό, ξεπερνώντας καθημερινά πολλά εσωτερικά εμπόδια για την επίτευξη στόχων. Είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπιστούν ορισμένα σύμπλοκα, δεν επιτρέπουν να προχωρήσουν. Εάν αφαιρέσετε τις αρνητικές στάσεις, θα είναι δυνατό να ξεπεραστεί ο φόβος και η αυτο-αμφιβολία που σας εμποδίζουν να γίνετε ευτυχισμένοι.

Πείτε στάση σε αρνητικές σκέψεις

Χαρούμενο κορίτσι

Συχνά, η αυτοπεποίθηση χάνεται λόγω της αδυναμίας των ανθρώπων να ελέγχουν τη σκέψη. Οι αρνητικές σκέψεις προκύπτουν αυτόματα, χωρίς καμία προσπάθεια εκ μέρους του ανθρώπου. Η θετική σκέψη, σε αντίθεση, συχνά απαιτεί βαθιά δουλειά για τον εαυτό του. Το απλούστερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε σε στιγμές άγχους, αμφιβολία είναι να αναρωτηθείτε: “Τι σκέφτομαι τώρα;” Θα εκπλαγείτε να βρείτε πόσο μακριά βυθίστηκε σε σκέψεις για κάτι κακό.

Για να ξεπεράσετε τον φόβο και την ανασφάλεια, μάθετε να σταματάτε διανοητικά και παρατηρείτε ό, τι συμβαίνει από το εξωτερικό. Φανταστείτε να κάθεται στην όχθη ενός ποταμού και να παρακολουθείτε την πορεία του. Η ροή του νερού από το παράδειγμα αντικατοπτρίζει καλά τη διαδικασία σκέψης. Μπορείτε να φανταστείτε πετώντας πουλιά ή σύννεφα στον ουρανό. Παρακολουθήστε τους ήρεμα, μην προσπαθείτε να σταματήσετε. Σύντομα θα παρατηρήσετε ότι όλη η αρνητικότητα έχει περάσει και έχει αντικατασταθεί από ηρεμία, ειρήνη.

Να θυμάστε ότι δεν υπάρχει σωστή και λανθασμένη απόφαση

Λήψη αποφάσης

Μελέτες από νευροεπιστήμονες αποκάλυψαν ότι ο εγκέφαλος έχει σχεδιαστεί για συνεχή ανάλυση, κριτική για ό, τι συμβαίνει. Αυτό βοηθά ένα άτομο να σταθμίζει τα υπέρ και τα κατά, να λαμβάνει λογικές αποφάσεις. Μετά τις τέλειες ενέργειες, ο εγκέφαλος συνεχίζει αυτόματα να αναλύει τι έχει ήδη συμβεί. Ως αποτέλεσμα, προκύπτουν αμφιβολίες, εμφανίζονται αρνητικές σκέψεις, άγχος.

Για να αναπτύξετε την αυτοπεποίθηση, πρέπει να καταλάβετε εγκαίρως ότι δεν έχει νόημα να επικρίνετε τον εαυτό σας για το παρελθόν. Δεν υπάρχουν τέλειοι άνθρωποι, κανείς δεν είναι απαλλαγμένος από λάθη. Εάν υποστηρίζετε ακόμη πιο βαθιά, τότε δεν υπάρχουν σωστές και λανθασμένες ενέργειες. Πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι κάνατε ό, τι μπορούσατε σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Αυτή η στάση αφαιρεί πολλά στερεότυπα και σχετικά προβλήματα..

Σταματήστε να αμφιβάλλετε και να ανησυχείτε

Οι συνεχείς σκέψεις του παρελθόντος ή του μέλλοντος σπάνια φέρνουν θετικά αποτελέσματα, αλλά μάλλον προκαλούν περιττές ανησυχίες. Συχνά ανησυχείτε για κάτι που δεν θα συμβεί ποτέ. Αναπτύσσει ανασφάλεια, σας εμποδίζει να ζήσετε εδώ και τώρα..

Μια ανάλυση της κατάστασης είναι χρήσιμη υπό την προϋπόθεση ότι μπορείτε να διορθώσετε κάτι. Αλλά μερικές φορές οι συνθήκες αναπτύσσονται ενάντια στη θέληση του ανθρώπου. Αξίζει να αποδεχτείτε τι συνέβη και να σταματήσετε να ανησυχείτε. Είναι πολύ πιο αποτελεσματικό να σκεφτείτε τι μπορείτε να κάνετε τώρα για να γίνετε καλύτεροι και να απαλλαγείτε από τους φόβους..

Μιλήστε με έναν φίλο ή αγαπημένο σας

Συνομιλία δύο φίλων

Μια εμπιστευτική συνομιλία με μια φίλη ή έναν μακροχρόνιο φίλο θα βοηθήσει σε περιπτώσεις όπου δεν μπορείτε να κατανοήσετε ανεξάρτητα το πρόβλημα. Εάν μείνετε μόνοι σας σε μια κατάσταση κρίσης, τότε οι σκέψεις σας θα πάρουν γρήγορα μια αρνητική χροιά και θα σας απασχολήσουν με το φόβο του μέλλοντος.

Μια ειλικρινής συνομιλία με έναν φίλο ή συγγενή θα βοηθήσει να ξεπεραστεί η αυτο-αμφιβολία, να απαλλαγούμε από την απομόνωση. Όταν αρχίσετε να μοιράζεστε ανοιχτά τις σκέψεις σας, σύντομα θα συνειδητοποιήσετε ότι το πρόβλημα είναι υπερβολικό, η πραγματικότητα δεν είναι τόσο τρομερή όσο φαίνεται. Επιπλέον, οι λέξεις έγκρισης, φιλοφρονήσεις από τους αγαπημένους τους αυξάνουν την εμπιστοσύνη.

Γράψτε τις σκέψεις σας σε χαρτί

Κορίτσι με ένα σημειωματάριο

Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ευκαιρία να μιλήσουν με κάποιον για τα προβλήματά τους. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορείτε να εκφράσετε σκέψεις και συναισθήματα σε χαρτί. Κρατήστε ένα ημερολόγιο, γράψτε ό, τι νιώθετε και ανησυχείτε. Συνιστάται να το κάνετε αυτό καθημερινά για να αναπτύξετε μια συνήθεια. Σε μια δωρεάν φόρμα, συνιστάται να αναφέρετε την ευγνωμοσύνη για αυτό που έχετε ήδη, να γράψετε τους στόχους και τα εμπόδια που αντιμετωπίζετε.

Αυτή η μέθοδος θα βοηθήσει να καθαρίσετε το μυαλό, να δημιουργήσετε μια σύνδεση με τον εαυτό σας, να συνειδητοποιήσετε τις αντιδράσεις κάποιου στα γεγονότα. Εκφράζοντας τις σκέψεις σας σε χαρτί καθημερινά, δεν θα τους αφήσετε να «στάσουν» στη συνείδηση, δεν θα τους αφήσετε να μετατραπούν σε αρνητικές. Επιπλέον, το ημερολόγιο θα βοηθήσει στη διόρθωση και την αποδοχή διαφορετικών συναισθηματικών καταστάσεων, στην αποκατάσταση της αρμονίας με τον έξω κόσμο..

Μην συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους

Μπορείτε να αρχίσετε να αμφισβητείτε τη δική σας δύναμη, εάν βλέπετε συνεχώς τις επιτυχίες άλλων ανθρώπων. Ένα ανασφαλές άτομο βλέπει συχνά τα προφίλ άλλων ατόμων στα κοινωνικά δίκτυα. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι φωτογραφίες δεν αντικατοπτρίζουν πλήρως την πραγματική ζωή των ανθρώπων. Ακόμα και οι ομορφιές με μακριά πόδια αντιμετωπίζουν προβλήματα και κρίσεις, αλλά τις κρύβουν προσεκτικά πίσω από γυαλιστερές εικόνες.

Αντί να ξοδεύετε χρόνο προβολής προφίλ στο Facebook ή στο Vkontakte, δώστε προσοχή στον εαυτό σας, συνειδητοποιήστε τη δική σας μοναδικότητα και αξία. Θυμηθείτε τα επιτεύγματα, ξεκινήστε να μοιράζεστε επιτυχίες με άτομα γύρω σας, χωρίς να περιμένετε βαθμούς ή έγκριση από αυτά. Με την πάροδο του χρόνου, θα αρχίσετε να παρατηρείτε ότι οι αμφιβολίες, ο φόβος εξαφανίζονται και αντικαθίστανται από αυτοπεποίθηση, θάρρος.

Ξεχάστε τι σκέφτονται όλοι οι άλλοι μόνο για εσάς

Οι περισσότεροι άνθρωποι ανησυχούν για το πώς τους βλέπουν οι άλλοι. Η αυτοαξιολόγηση βασίζεται στην εντύπωση που έχει γίνει. Ως αποτέλεσμα, διαμορφώνεται μια λανθασμένη γνώμη, η ντροπή και η υπερβολική σεμνότητα αναπτύσσονται. Όλα αυτά οφείλονται στην έλλειψη συνειδητοποίησης της αξίας κάποιου. Αποδεχτείτε το γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται για το τι κάνετε, πόσο καλά ζείτε και φαίνεται. Όλοι ανησυχούν για τα δικά τους προβλήματα, επικεντρωμένα στη ζωή τους.

Μην παίρνετε την κριτική και τα σχόλια στην καρδιά

Κορίτσι με σπασμένο καθρέφτη

Σκεφτείτε πόσο συχνά αισθάνεστε σαν θύμα, πόσο επιτρέπετε σε άλλους ανθρώπους να επηρεάσουν τη ζωή σας. Σε μια συνομιλία, μπορεί να αισθάνεστε ότι δέχεστε επίθεση, αλλά στην πραγματικότητα ο συνομιλητής εκφράζει μόνο τη γνώμη του. Αυτή η άποψη είναι μια αντανάκλαση του δικού του κόσμου και τίποτα περισσότερο. Αναγνωρίστε ότι ο κριτικός δεν μιλάει πάντα για εσάς, αλλά για τη στάση του απέναντι στις πράξεις σας.

Αλλάξτε τη νοοτροπία σας σε θετική

Κορίτσι με ακουστικά

Η ανασφάλεια, ο φόβος να κάνεις κάτι δεν δηλητηριάζει τη ζωή. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι αυτά τα αρνητικά συναισθήματα ξεκινούν με σκέψεις. Η αντίληψη της γύρω πραγματικότητας εξαρτάται από το πώς και τη γνώμη σας. Επομένως, για να βελτιώσετε τον εαυτό σας, προσπαθήστε να ελέγξετε τις σκέψεις σας, να καταστείλετε το άγχος με θέληση, μην αφήσετε τις αμφιβολίες να σας φτάσουν.

Όταν καθαρίζετε το μυαλό της αρνητικότητας, ταυτόχρονα σχηματίζετε θετική σκέψη. Κάνοντας γιόγκα ή ένα αγαπημένο πράγμα, παίρνοντας ευγνωμοσύνη, η σωματική δραστηριότητα αυξάνει την παραγωγή ντοπαμίνης. Αυτή η ουσία αυξάνει το επίπεδο εγγενών κινήτρων. Μπορείτε να ελέγξετε καλύτερα τις σκέψεις σας, να νικήσετε πολλούς φόβους.

Η εφαρμογή των συστάσεων των ψυχολόγων θα αυξήσει την αυτοεκτίμηση, θα βοηθήσει να ξεπεραστεί η αναποφασιστικότητα, ο φόβος της επικοινωνίας με τους ανθρώπους:

  • Διαβάστε άρθρα, βιβλία με κίνητρα. Προτεινόμενη ανάγνωση – “The Luck Factor” του Richard Wiseman, “Practical Happiness Course” του John Kehoe, “Change Your Thinking – and You will Change Your Life”, Brian Tracy, “Hero” της Rhonda Byrne.
  • Ακούστε την αγαπημένη σας μουσική.
  • Περιτριγυριστείτε από αισιόδοξους ανθρώπους.
  • Κάθε φορά πριν πάτε για ύπνο, γράψτε τρεις θετικές στιγμές που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της ημέρας..

Η αποτυχία είναι ένα βήμα για την επιτυχία

Μην κρίνετε τον εαυτό σας, εστιάζοντας μόνο στην αρνητική εμπειρία. Η εσφαλμένη σκέψη ότι είστε αποτυχία είναι το αποτέλεσμα της αρνητικής (παραμορφωμένης) σκέψης. Οποιαδήποτε εμπειρία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη, η αποτυχία είναι ακριβώς το επόμενο βήμα ή εμπόδιο στην επιτυχία. Κοιτάξτε την αποτυχία ως ευκαιρία να μάθετε νέα πράγματα. Για να προχωρήσουμε ένα βήμα μπροστά, για να ξεπεράσουμε την αυτο-αμφιβολία στην εργασία, αξίζει να κάνουμε περισσότερες προσπάθειες, επιμονή.

Βελτιώστε τις δεξιότητές σας και αναπτύξτε

Τρίγωνο ανάπτυξης

Βρείτε μια επιχείρηση που σας αρέσει, προσπαθήστε να γίνετε η καλύτερη σε αυτήν. Ξεκινήστε να κάνετε αυτό που κάνετε καλά – παίξτε ένα μουσικό όργανο, πλέξτε, γράψτε ποίηση ή κάτι άλλο. Ακόμα και μικρά επιτεύγματα σε έναν τομέα που σας ενδιαφέρει θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε γρήγορα την αυτοπεποίθηση και να ξεπεράσετε τη ντροπή..

Κρατήστε ένα καθημερινό περιοδικό ευχαριστιών

Λυπάμαι που δεν έχετε κάτι αυξάνει μόνο τον πόνο. Γι ‘αυτό προσπαθήστε να εστιάσετε στα πράγματα που υπάρχουν ήδη στη ζωή. Κάνετε καθημερινές καταχωρήσεις στο περιοδικό ευχαριστιών – γράψτε για αυτό που σας έκανε να χαμογελάσετε, σας ευχαριστούσε. Αυτό θα βοηθήσει στη σταθεροποίηση της εσωτερικής κατάστασης, στην ανάπτυξη αίσθησης ικανοποίησης..

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου