13 τρόποι μείωσης του χρόνου χρήσης smartphone

Το περιεχόμενο του άρθρου



Τα τηλέφωνα και οι αμέτρητες εφαρμογές τους διευκολύνουν τη ζωή των ανθρώπων, απλοποιώντας την επίλυση προβλημάτων. Ωστόσο, τα κινητά τηλέφωνα δεν είναι μόνο χρήσιμοι βοηθοί, αλλά και μυστικά παράσιτα. Οι άνθρωποι σχηματίζουν νομοφοβία – ο φόβος να μείνουν χωρίς smartphone. Ανησυχούν εάν δεν μπορούν να ελέγξουν τα κοινωνικά δίκτυα ή το ταχυδρομείο. Το να κάθεται σε ένα smartphone παρεμποδίζει τον ύπνο, επηρεάζει τη διάθεση, παίρνει χρόνο και ακόμη και χαλάει τις σχέσεις με τους αγαπημένους. Εάν καταλαβαίνετε ότι το πρόβλημα σας έχει επηρεάσει επίσης, ήρθε η ώρα να καταλάβετε πώς να σταματήσετε να κάθεστε στο τηλέφωνο.

Δείτε την ώρα της οθόνης σας

Χρόνος οθόνης τηλεφώνου

Οι ερευνητές λένε ότι οι άνθρωποι κάθονται κατά μέσο όρο σε smartphone για τουλάχιστον τρεις ώρες την ημέρα. Εάν αυτός ο αριθμός φαίνεται αβάσιμος, είναι λογικό να ελέγξετε: μπορεί να εκπλαγείτε. Στα iPhone υπάρχει η επιλογή “Χρόνος οθόνης”. Μεταβείτε στις ρυθμίσεις της συσκευής και δείτε πόσο χρόνο ξοδεύετε μιλώντας στο τηλέφωνο, πληκτρολογώντας μηνύματα, καθίστε σε κοινωνικά δίκτυα, ακούγοντας μουσική. Έχοντας καταλάβει τι χρειάζεται περισσότερο χρόνο, είναι πιο εύκολο να μειώσετε τη χρήση του.

Απενεργοποίησε τις ειδοποιήσεις

Ειδοποιήσεις SMS, υπενθυμίσεις ημερολογίων και ημερολογίων, μηνύματα από τράπεζες – χρήσιμες επιλογές. Ωστόσο, ορισμένα από αυτά, ειδικά από κοινωνικά δίκτυα, είναι επιθυμητό να αποσυνδεθείτε. Επηρεάζουν την παραγωγικότητα, αποσπά την προσοχή από το σχηματισμό σχέσεων στην πραγματική ζωή..

Μελέτες επιβεβαιώνουν ότι οι ειδοποιήσεις οδηγούν σε σύντομη απελευθέρωση ντοπαμίνης, γι ‘αυτό οι άνθρωποι είναι τόσο συνδεδεμένοι με συσκευές. Οι επιστήμονες συνιστούν να μην μετατραπούν σε σκύλο του Pavlov, να αντιδράσουν σε κάθε σήμα ενός smartphone.

Ρυθμίστε το τηλέφωνό σας σε μονόχρωμη

Έγχρωμο και μαύρο και άσπρο οθόνη smartphone

Τα smartphone έχουν σχεδιαστεί για να προσελκύουν και να απολαμβάνουν το μάτι με πολύχρωμες αποχρώσεις της οθόνης. Σημειώνεται ότι η τοποθέτηση του gadget σε μονόχρωμη λειτουργία μειώνει την έλξη. Η οθόνη φαίνεται λιγότερο δελεαστική και ο φορέας ενδιαφέρεται λιγότερο για αυτό που βλέπει σε αυτήν..

Αναδιοργάνωση εφαρμογών

Ένας άλλος τρόπος για να μειώσετε τον πειρασμό να πάρετε ένα smartphone είναι να μειώσετε τον αριθμό των εφαρμογών στην επιφάνεια εργασίας του τηλεφώνου. Οι πιο ελκυστικές εφαρμογές αφαιρούνται καλύτερα σε φακέλους στη δεύτερη σελίδα. Αν και εξακολουθείτε να τα καταφέρετε, μερικά επιπλέον βήματα θα δημιουργήσουν μια ψυχολογική απόσταση. Σταδιακά, θα μπορείτε να συνδεθείτε στην εφαρμογή μόνο εάν την χρειάζεστε πραγματικά..

Ένα πιο ριζοσπαστικό μέτρο για να ξεπεραστεί η εξάρτηση από τα gadget είναι να αφαιρέσετε εντελώς ενδιαφέρουσες, αλλά άχρηστες εφαρμογές. Περιορίστε τη λίστα μόνο σε εκείνες που χρειάζονται στην καθημερινή ζωή και όχι για διασκέδαση.

Μην χρησιμοποιείτε κραδασμούς

Η δόνηση είναι ο δολοφόνος της παραγωγικότητας. Ορισμένοι χρήστες θεωρούν ότι είναι συνετό να απενεργοποιήσετε τις ειδοποιήσεις ήχου, να αφήσετε τους κραδασμούς και να τοποθετήσετε το τηλέφωνό σας δίπλα του, κάτω από την οθόνη. Αλλά τι συμβαίνει όταν δονείται, και έτσι είναι σαφές. Μπορείτε να μειώσετε τον πειρασμό να ελέγξετε το gadget τοποθετώντας δόνηση μόνο σε σημαντικές ειδοποιήσεις και είναι καλύτερα να απενεργοποιήσετε τα υπόλοιπα.

Κρατήστε το smartphone σας μακριά

Νέοι με smartphone στα χέρια τους

Οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης – επαγγελματική ή ρομαντική – συχνά βάζουν τα τηλέφωνά τους στραμμένα προς τα κάτω, ως ένδειξη σεβασμού για τον συνομιλητή. Στην πραγματικότητα, αυτό σημαίνει ακριβώς το αντίθετο. Στην πραγματικότητα, περιφράσσονται από συσκευές. Μελέτες δείχνουν: εάν το smartphone είναι ορατό, ακόμη και με την οθόνη προς τα κάτω, επηρεάζει την παραγωγικότητα της ψυχικής δραστηριότητας, επηρεάζει την ποιότητα της συνομιλίας και της επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων.

Έτσι, εάν θέλετε μια προσέγγιση με τον συνομιλητή ή είστε απασχολημένοι με τη δουλειά, είναι καλύτερα να αφαιρέσετε εντελώς το smartphone από την όραση και την ακοή. Βάλτε το στην τσάντα σας και μην το ελέγξετε μέχρι να τελειώσει η συνάντηση ή να ολοκληρωθεί η εργασία. Εάν εξακολουθείτε να το ελέγχετε, αφήστε το να μοιάζει με την επίσκεψη σε μια τουαλέτα ή ένα διάλειμμα καπνού..

Αγοράστε ένα ξυπνητήρι

Οι περισσότεροι σηκώνονται με το ξυπνητήρι του smartphone, αλλά η παρουσία του στο κρεβάτι ενισχύει την επιθυμία να το ελέγξετε, πράγμα που σημαίνει ότι σας εμποδίζει να κοιμηθείτε γρήγορα. Συνιστάται να μην χρησιμοποιείτε τη συσκευή για δύο ώρες πριν πάτε για ύπνο. Διαφορετικά, οι κιρκαδικοί ρυθμοί του σώματος παραβιάζονται: είναι πιο δύσκολο να κοιμηθείτε και να ξυπνήσετε. Η ακτινοβολία από την οθόνη αναστέλλει την παραγωγή μελατονίνης – της ορμόνης του ύπνου. Ξυπνήστε το πρωί, είναι καλύτερα να περάσετε λίγο χρόνο χωρίς smartphone..

Εισαγάγετε σταδιακά περιορισμούς

Κινητά και ακουστικά

Μειώστε λίγο την «επικοινωνία» με το smartphone. Όσο πιο εφικτός φαίνεται ο στόχος, τόσο καλύτερο είναι το αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, περάστε δυόμισι ώρες σε κοινωνικά δίκτυα αντί για τρία. Δημιουργήστε μια λίστα προτεραιοτήτων: κλήσεις, αλληλογραφία, κοινωνικά δίκτυα, μουσική κ.λπ. Πρώτον, μειώστε τις λιγότερο σημαντικές δραστηριότητες. Είναι σημαντικό να μην αισθάνεστε ότι περιορίζετε τον εαυτό σας. Οι απότομες αλλαγές θα δημιουργήσουν άγχος και το αντίθετο αποτέλεσμα..

Βρείτε βοηθούς

Μπορείτε να κερδίσετε εθισμό στο τηλέφωνο με κάποιον. Προσελκύστε τα αγαπημένα σας πρόσωπα για να παρακολουθείτε τη μειωμένη χρήση smartphone. Μπορείτε επίσης να διαπραγματευτείτε με φίλους, ώστε να μην χρησιμοποιείτε το τηλέφωνο ενώ περνάτε χρόνο μαζί..

Αφήστε πολλές εργασίες

Μπορεί να σας φαίνεται ότι μπορείτε να ελέγξετε το smartphone και ταυτόχρονα να παρακολουθείτε τη συνομιλία ή να ακούτε το podcast. Αυτό δεν είναι αληθινό. Δεν υπάρχει κάτι σαν multitasking. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι σε θέση να επικεντρωθεί σε ένα μόνο ρεύμα πληροφοριών. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβετε, τόσο πιο γρήγορα βάλτε τη συσκευή στην άκρη και εστιάστε στον συνομιλητή.

Ρύθμιση “ημερών νηστείας”

Ορίστε την ώρα για τον εαυτό σας όταν δεν θα πάρετε καθόλου το smartphone σας. Φυσικά, δεν είναι ολόκληρη η μέρα. Κάντε ένα διάλειμμα 10-15 λεπτών κάθε ώρα – ενάμισι. Κάντε κάτι καταπραϋντικό στον εγκέφαλο: βγείτε στον καθαρό αέρα, κάντε ασκήσεις, συνομιλήστε με κάποιον ζωντανό.

Εστίαση σε άλλες δραστηριότητες

Ανάγνωση βιβλίων

Οι άνθρωποι παίρνουν συχνά ένα smartphone όταν δεν έχουν καμία σχέση. Τα χόμπι και τα χόμπι θα αποσπάσουν τη συνήθεια, θα συμβάλουν στην τήρηση του προγράμματος μαθημάτων. Αντί να κοιτάξετε μια ροή ειδήσεων, αφιερώστε περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους, διαβάστε, συζητήστε ή ξεκινήστε ένα νέο χόμπι: αθλήματα, μάθετε ένα μουσικό όργανο.

Αναγνωρίστε ότι το τηλέφωνο είναι πειρασμός

Τα smartphone έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να σας οδηγήσουν στον πειρασμό και να δημιουργήσετε εθισμό. Υπάρχουν μελέτες για το πώς να ωθήσετε τους ανθρώπους να περνούν περισσότερο χρόνο σε gadget προς όφελος των άλλων. Η κατανόηση αυτής της αλήθειας είναι ένα βήμα προς την εξάλειψη του εθισμού..

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου