Μπρόκολο – όφελος και βλάβη. Σύνθεση και συνταγές για μαγείρεμα με μπρόκολο με φωτογραφία

Το περιεχόμενο του άρθρου



Το πράσινο φυτό, που ονομάζεται μπρόκολο, είναι διάσημο για τις ευεργετικές του ιδιότητες. Σήμερα, το λάχανο βρίσκεται στα ράφια των περισσότερων καταστημάτων. Ωστόσο, πολλές νοικοκυρές δεν βιάζονται να χρησιμοποιήσουν το προϊόν κατά το μαγείρεμα. Μπορείτε να αξιολογήσετε όλες τις ιδιότητες ενός διάσημου λαχανικού διαχωρίζοντας τα οφέλη και τις βλάβες στην υγεία, τις μεθόδους χρήσης.

Τι είναι το μπρόκολο;

Πολλοί έχουν δει συχνά σε καταστήματα αυτό το όμορφο πράσινο φυτό που μοιάζει με ένα πλούσιο ανθοδέσμη λουλουδιών. Αυτό το λαχανικό είναι λάχανο μπρόκολου. Μπορεί να καλλιεργηθεί σε σχεδόν οποιαδήποτε περιοχή, αλλά το κλίμα θεωρείται το καλύτερο στην Ισπανία, την Ιταλία και τη Γαλλία. Σε αυτές τις χώρες, το φυτό χρησιμοποιείται συχνά στο μαγείρεμα λόγω των ευεργετικών του ιδιοτήτων. Μπορείτε να φάτε αυτό το είδος κουνουπιδιού τηγανητό, βραστό, στιφάδο, προσθέστε σε σαλάτες. Για το μαγείρεμα, χρησιμοποιούνται ταξιανθίες με ένα λεπτό μέρος του στελέχους, μερικές φορές βλαστάνουν.

Μπρόκολο – σύνθεση

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το θέμα: μπρόκολο – τα οφέλη και τις βλάβες, πρέπει να μάθετε για τις ουσίες που περιέχονται στο φυτό. Έχει μεγάλο αριθμό διαφόρων ιχνοστοιχείων, βιταμινών, μακροκυττάρων. Η χημική σύνθεση του μπρόκολου αντιπροσωπεύεται από:

  • β-καροτένιο (βιταμίνη Α)
  • φώσφορος;
  • βιταμίνη U;
  • κάλιο;
  • μαγνήσιο
  • βιταμίνη PP;
  • νάτριο;
  • σίδερο;
  • Βιταμίνες Β;
  • ίνα;
  • πυρίτιο;
  • Βιταμίνη C
  • βιολογικώς δραστικές ουσίες ·
  • φολικό οξύ;
  • βιταμίνη Κ;
  • ψευδάργυρος;
  • ασβέστιο
  • Βιταμίνη Ε
  • σελήνιο.

Φρέσκο ​​μπρόκολο

Μπρόκολο – θερμίδες

Ο δείκτης ενεργειακής αξίας είναι πολύ σημαντικός για τους διαιτολόγους και εκείνους που ακολουθούν το σχήμα. Ανάλογα με τη μέθοδο επεξεργασίας, οι επιστήμονες καθόρισαν την περιεκτικότητα σε θερμίδες του μπρόκολου, 100 γραμμάρια των οποίων περιέχουν:

  • ωμό (ωμό) λαχανικό – 35 kcal;
  • βρασμένο – 28 kcal;
  • στον ατμό – 27 kcal;
  • κατεψυγμένα – 23 kcal;
  • βρασμένο – 37 kcal;
  • τηγανητό – 46 kcal.

Διατροφικές πληροφορίες Μπρόκολο

Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η θρεπτική αξία του μπρόκολου. Χρησιμοποιώντας αυτές τις τιμές, ένα άτομο μπορεί να μάθει πόσο θα λάβει ουσίες σημαντικές για το σώμα τρώγοντας 100 γραμμάρια λάχανου. Αυτά τα στοιχεία είναι συσσωρευτές ενέργειας, που βοηθούν στη ρύθμιση των ζωτικών λειτουργιών μας. Το φυτό περιέχει:

  • πρωτεΐνες – 2,8 g (3,41% του απαιτούμενου κανόνα ανά ημέρα)
  • λίπη – 0,4 g (0,62%)
  • υδατάνθρακες – 6,6 g (5,16%);
  • διαιτητικές ίνες – 2,6 g (13%)
  • νερό – 89,3 g (3,49% της ημερήσιας πρόσληψης).

Είναι δυνατόν να τρώτε ωμό μπρόκολο

Οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει στο γεγονός ότι τα φρέσκα, μη επεξεργασμένα λαχανικά απορροφώνται καλύτερα από το ανθρώπινο σώμα από τα βραστά, τηγανητά ή τα βρασμένα. Ωστόσο, σχετικά με το κατά πόσον είναι δυνατόν να τρώμε μπρόκολο στην πρώτη του μορφή, δεν υπάρχει συναίνεση. Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι κατά τη διάρκεια της θερμικής επεξεργασίας το φυτό χάνει περισσότερες από τις μισές ευεργετικές του ιδιότητες, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι το σωστά επεξεργασμένο ή λευκασμένο λάχανο είναι πιο υγιεινό.

Υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός συνταγών, μεταξύ των οποίων τα συστατικά αναφέρονται με φρέσκο ​​πράσινο λάχανο. Στην Ευρώπη και την Αμερική, το μπρόκολο καταναλώνεται συχνά άψητα, φτιαγμένο από σαλάτα. Όσοι θέλουν να χάσουν βάρος και να παρακολουθούν θερμίδες συνιστάται να λεύκανση του λάχανου. Για να το κάνετε αυτό, απλώς τοποθετήστε τις κεφαλές σε ένα δοχείο με βραστό νερό για λίγα δευτερόλεπτα. Καρυκεύστε το λαχανικό με ελαιόλαδο, προσθέστε τα αγαπημένα σας μπαχαρικά και σερβίρετε. Το πράσινο λάχανο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για εγκύους και μικρά παιδιά – απορροφάται τέλεια και περιέχει πολλές βιταμίνες..

Το κορίτσι κρατά το μπρόκολο στο χέρι

Μπρόκολο – χρήσιμες ιδιότητες

Τα ανεκτίμητα οφέλη του μπρόκολου για το σώμα είναι οι ιδιότητές του:

  • περιέχει αντιοξειδωτικά φυσικής προέλευσης.
  • ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα.
  • βελτιώνει την κατάσταση του φακού και του αμφιβληστροειδούς.
  • περιέχει στοιχεία ευεργετικά για το συκώτι.
  • ενισχύει την καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία.
  • βελτιώνει τη σύνθεση του αίματος.

Τα οφέλη του μπρόκολου για τις γυναίκες

Πολλοί εκπρόσωποι του δίκαιου σεξ είναι δύσπιστοι για αυτό το λαχανικό, θεωρώντας το άγευστο, φρέσκο. Τα οφέλη του μπρόκολου για τις γυναίκες περιλαμβάνουν τους ακόλουθους παράγοντες:

  • Θετική επίδραση στην κατάσταση του δέρματος. Με την κατανάλωση μπρόκολου καθημερινά, παρατείνει τη νεολαία. Είναι χρήσιμο να χρησιμοποιείτε ένα φαρμακευτικό φυτό για μάσκες, επειδή έχει πολλές βιταμίνες.
  • Το λάδι βιταμίνης από ένα λαχανικό χρησιμοποιείται για τα μαλλιά και τα νύχια, βοηθώντας στην ενίσχυση της δομής τους, στην εξάλειψη της ευθραυστότητας.
  • Χρήση σε τρόφιμα διατροφής. Το προϊόν περιέχει μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης, η οποία επηρεάζει θετικά την απώλεια βάρους. Πράσινο λάχανο – ένα απαραίτητο προϊόν για διατροφή, χορτοφάγους και άπαχα πιάτα.
  • Η καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Οι ευεργετικές ιδιότητες του μπρόκολου συμβάλλουν στην παραγωγή χολής. Βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων λίπους, βοηθώντας έτσι στην εξάλειψη των ελαττωμάτων του δέρματος που σχετίζονται με την κυτταρίτιδα..
  • Απόρριψη καρκινογόνων, τοξινών και τοξινών. Αυτές οι επιβλαβείς ουσίες μπορούν να προκαλέσουν την ανάπτυξη όγκων της μήτρας, του μαστού και των ωοθηκών. Οι ταξιανθίες περιέχουν αντιοξειδωτικά που μπορούν να καταπολεμήσουν αυτό το πρόβλημα..
  • Επεξεργασία μαλλιών και νυχιών πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.
  • Το περιεχόμενο ινδόλης διατηρεί ορμονική ισορροπία.

Τα οφέλη του μπρόκολου για τα παιδιά

Αυτός ο τύπος κουνουπιδιού είναι ένα από τα δέκα πιο χρήσιμα τρόφιμα. Το φυτό χρησιμοποιείται συχνά στη διατροφή των παιδιών. Ως μέρος της διατροφής του μωρού, το μπρόκολο μπορεί να ωφεληθεί:

  • Βοηθά στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, στη δημιουργία κανονικού κόπρανα λόγω της παρουσίας μεγάλης ποσότητας ινών. Χρήσιμα μικροστοιχεία συμβάλλουν στην εξάλειψη των επιβλαβών ουσιών από το σώμα, την ομαλοποίηση του γαστρεντερικού σωλήνα.
  • Τα οφέλη του μπρόκολου για βρέφη βασίζονται στην υποαλλεργικότητα του προϊόντος. Μπορείτε να ταΐσετε το μωρό σας πουρέ ή χυμούς λαχανικών από πολύ νεαρή ηλικία, χωρίς φόβο βλάβης.
  • Οι βιταμίνες στο μπρόκολο αυξάνουν την ανοσία του παιδιού. Η λειτουργία του νευρικού συστήματος βελτιώνεται, καθώς το λάχανο είναι διάσημο για την παρουσία μεγάλου αριθμού χρήσιμων μικρο και μακρο στοιχείων.
  • Η περιεκτικότητα σε σουλφοραφάνη και διινδολυλομεθάνιο αποτρέπει την εμφάνιση αναπνευστικών λοιμώξεων.
  • Εάν το παιδί είναι υπέρβαρο, πρέπει να εισαγάγετε το μπρόκολο στη διατροφή – περιέχει φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, γρήγορα κορεσμό του σώματος, έχοντας ελάχιστες θερμίδες.
  • Το λάχανο έχει αντιπαρασιτικό αποτέλεσμα.

Παιδί και μπρόκολο

Τι είναι το μπρόκολο καλό για τους άνδρες;

Οι εκπρόσωποι του ισχυρότερου φύλου προτιμούν να χρησιμοποιούν πρωτεΐνες μόνο ζωικής προέλευσης, επομένως τα λαχανικά συχνά εγκαταλείπονται. Ωστόσο, τα οφέλη του μπρόκολου για τους άνδρες είναι πολύτιμα. Το φυτό είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την πρόληψη της ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων και φλεγμονωδών διεργασιών στον προστάτη αδένα. Το μπρόκολο αγωνίζεται ενεργά με προβλήματα του καρδιαγγειακού συστήματος, βοηθά στην απομάκρυνση της περίσσειας χοληστερόλης στο αίμα, η οποία μπορεί να εμφανιστεί όταν τρώτε λιπαρά τρόφιμα.

Μπρόκολο γαστρίτιδας

Η σύνθεση του πράσινου λάχανου δεν διαφέρει πολύ από το σχετικό – λευκό λάχανο, αλλά περιέχει περισσότερη καροτίνη. Το στοιχείο έχει θετική επίδραση στους βλεννογόνους. Η αρχή της δράσης του βασίζεται στο μπλοκάρισμα ιόντων βαρέων μετάλλων που επηρεάζουν τα γαστρικά και εντερικά τοιχώματα. Η χρήση μπρόκολου για γαστρίτιδα θα βοηθήσει στην αποκατάσταση των ιστών, θα θεραπεύσει έλκη και πληγές και θα αφαιρέσει τα νεκρά κύτταρα. Οι ειδικοί προτείνουν να επιλέξετε μαγείρεμα ή στιφάδο, ατμό για να διατηρήσετε όλες τις χρήσιμες ιδιότητες του λαχανικού.

Μπρόκολο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Η περίοδος τεκνοποίησης για μια γυναίκα σχετίζεται με την ανάγκη αύξησης της ανοσίας. Η περιεκτικότητα σε φολικό οξύ εμποδίζει την ανάπτυξη παθολογιών του εμβρύου, προάγει την ανανέωση των κυττάρων. Το μπρόκολο για έγκυες γυναίκες σας επιτρέπει να μην πάρετε επιπλέον φάρμακα για να αναπληρώσετε τα αποθέματα σεληνίου, ρετινόλης και ασβεστίου – το λαχανικό τα περιέχει υπερβολικά. Το λάχανο ωφελεί επίσης όταν σχεδιάζετε ένα παιδί, προετοιμάζοντας το σώμα της γυναίκας για μελλοντική εγκυμοσύνη.

Μπρόκολο απώλειας βάρους

Η χρήση μπρόκολου για απώλεια βάρους βοηθά στον κορεσμό του σώματος και βοηθά στην απώλεια βάρους. Ταυτόχρονα, ένα άτομο λαμβάνει όλες τις απαραίτητες ουσίες για την κανονική ζωή. Μεταξύ εκείνων που μελετούν την απώλεια βάρους, θέλουν να ζυγίσουν λιγότερο, μια διατροφή με βάση το μπρόκολο είναι δημοφιλής. Αυτό το λαχανικό είναι ένα από τα πιο χαμηλά σε θερμίδες, περιέχει μεγάλη ποσότητα ινών και βοηθά στη μείωση της όρεξης. Και η ορμόνη σεροτονίνη βελτιώνει τη διάθεση και τη γενική κατάσταση του σώματος, καταπολεμά την κατάθλιψη.

Το κορίτσι κρατά τις ταξιανθίες μπρόκολου στην παλάμη του χεριού της

Μπρόκολο – αντενδείξεις

Όπως κάθε φαγητό, αυτός ο τύπος λάχανου μπορεί να είναι επιβλαβής. Υπάρχουν αντενδείξεις για το μπρόκολο:

  • παγκρεατικές παθήσεις που έχουν οξεία ή χρόνια μορφή.
  • αυξημένη οξύτητα
  • ατομική δυσανεξία.

Εάν έχετε τουλάχιστον μία από αυτές τις αντενδείξεις, μπορείτε απλά να αντικαταστήσετε την ποικιλία του λάχανου ή του κουνουπιδιού.

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου