Τουρκικά ρεβίθια – σύνθεση, χρήσιμες ιδιότητες και θερμίδες, βήμα προς βήμα συνταγές για μαγείρεμα με φωτογραφίες

Το περιεχόμενο του άρθρου



Η αρχαία καλλιέργεια φασολιών από ρεβίθια χρησιμοποιείται παραδοσιακά στην ανατολίτικη κουζίνα, αλλά στα γεωγραφικά πλάτη μας δεν είναι πολύ συνηθισμένη. “Ρεβίθι – τι είναι αυτό;” – Αυτή η ερώτηση μπορεί συχνά να ακουστεί από αγοραστές σε καταστήματα και οι πωλητές εξηγούν πώς να χρησιμοποιούν σωστά τις ευεργετικές ιδιότητες του φυτού. Το Chickpea (nohut) είναι τόσο ευέλικτο που χρησιμοποιείται για την παρασκευή σούπας, δημητριακών και ακόμη και γλυκών. Προσπαθήστε να διαφοροποιήσετε το καθημερινό μενού σας – μάθετε τι είναι τα ρεβίθια και πώς να τα μαγειρέψετε.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ρεβίθια και μπιζέλια

Τα φυτά είναι «συγγενείς», αλλά τα μπιζέλια πρόβειου κρέατος (ρεβίθια) εξακολουθούν να διαφέρουν από τα συνηθισμένα στη σύνθεση βιταμινών τους – είναι σημαντικά ανώτερα από τα αντίστοιχα τους στην περιεκτικότητα αμινοξέων και πρωτεϊνών. Ένα χαρακτηριστικό αυτού του τύπου οσπρίου είναι ότι τα δημητριακά πρέπει να είναι προ-εμποτισμένα, καθώς η φλούδα των κόκκων είναι πολύ πυκνή. Εάν μαγειρεύετε σωστά τα τουρκικά μπιζέλια, μπορείτε να πάρετε ένα νόστιμο, βελούδινο βελούδο πιάτο με μια ευχάριστη πινελιά.

Φασόλια ρεβίθια

Τι είναι χρήσιμο ρεβίθια

Λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας σε βιταμίνες, μέταλλα και αμινοξέα, αυτός ο τύπος φασολιών είναι πολύ δημοφιλής στους ανατολικούς λαούς. Η χρήση σπορόφυτων ρεβίθια και παραδοσιακών πιάτων δημητριακών βελτιώνει το καρδιαγγειακό σύστημα, εξαλείφει την κακή χοληστερόλη και έχει θετική επίδραση στην όραση. Αυτός ο τύπος μπιζελιού έχει θετική επίδραση στη δραστικότητα στους άνδρες, διεγείρει την εντερική δραστηριότητα. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πώς τα ρεβίθια είναι χρήσιμα για τις γυναίκες: η υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο το καθιστά απαραίτητο θρεπτικό συστατικό κατά τη διάρκεια της γαλουχίας.

Με τι τρώνε ρεβίθια;

Εάν είστε οπαδός μιας υγιεινής διατροφής ή είστε συχνά σε δίαιτες, θα πρέπει σίγουρα να συμπεριλάβετε αυτό το είδος φασολιού στη διατροφή σας. Είναι ενδιαφέρον ότι τα ρεβίθια μπορούν να αντικαταστήσουν το κρέας λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε πρωτεΐνες, η οποία εκτιμάται πολύ στις vegan και χορτοφαγικές κουζίνες. Λοιπόν, ρεβίθια – τι είναι και πώς να το μαγειρέψετε για να ευχαριστήσετε το νοικοκυριό; Υπάρχουν πολλά πιάτα από αυτόν τον τύπο μπιζελιού: είναι τηγανητό και βρασμένο, παρασκευάζονται σνακ, συνοδευτικά πιάτα και νόστιμες σούπες, και βλαστικά ρεβίθια χρησιμοποιούνται στην παρασκευή κοκτέιλ και σαλάτες βιταμινών.

Πώς να μαγειρέψετε ρεβίθια

Ο πιο χρήσιμος τρόπος για να φτιάξετε ρεβίθια είναι να το φυτρώσετε. Είναι εύκολο να το κάνετε αυτό γεμίζοντας τα δημητριακά σε ένα βάζο και ρίχνοντας λίγο νερό – μετά από λίγο θα εμφανιστούν θεραπευτικά λάχανα. Τι είναι τα ρεβίθια στο μαγείρεμα και τι τρώει; Τα πιο δημοφιλή πιάτα από τουρκικά μπιζέλια είναι, ίσως, ορεκτικά χούμους και φαλάφελ. Για την παρασκευή τους, τα δημητριακά παραδοσιακά εμποτίζονται όλη τη νύχτα και στη συνέχεια συνθλίβονται σε κατάσταση ζύμης.

Πολύ συχνά χρησιμοποιείται για να φτιάχνει αρωματικό πιλάφι, να προσθέτει ντόλμα και πίτες σε αυτό, και τα τηγανητά φασόλια είναι ένα από τα αγαπημένα σνακ στην Ανατολή. Το αλεύρι ρεβίθιο χρησιμοποιείται ενεργά στην επιχείρηση ζαχαροπλαστικής, πουρέ φασολιών μπορεί συχνά να βρεθεί σε ινδικά πιάτα, ασιατική μαγειρική. Φωτογραφίες και συνταγές βίντεο για την προετοιμασία αυτών των λιχουδιών παρουσιάζονται σε αφθονία στο Διαδίκτυο και τα βιβλία μαγειρικής..

Βρασμένα ρεβίθια

• Χρόνος μαγειρέματος: 90 λεπτά.
• Μερίδες ανά κοντέινερ: 5 άτομα.
• Περιεκτικότητα σε θερμίδες: 127 kcal ανά 100 g.
• Σκοπός: για πρωινό, μεσημεριανό.
• Κουζίνα: Ανατολική.
• Δυσκολία προετοιμασίας: εύκολη.

Αυτό το χορτοφαγικό πιάτο μπορεί να διαφοροποιήσει τέλεια το απλό τραπέζι. Τα βραστά ρεβίθια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, φυτικές ίνες, επομένως συνιστάται για παιδιά. Το μαγείρεμα ξεκινά με το μούλιασμα, το οποίο σας επιτρέπει να μαλακώσετε ένα πολύ πυκνό δέρμα μπιζελιού. Αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει τουλάχιστον 4 ώρες (είναι καλύτερα να μουλιάσετε όλη τη νύχτα). Το τελικό πιάτο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συνοδευτικό πιάτο, καθώς και με μπαχαρικά, καρυκεύματα και ψήσιμο.

Συστατικά:

  • μπιζέλια – 1 κουταλιά της σούπας.;
  • νερό – 4 κουταλιές της σούπας.
  • αλάτι – 1 κουταλάκι του γλυκού;
  • μπαχαρικά για γεύση.

Βρασμένα ρεβίθια σε κουτάλι

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Ταξινομήστε τα μπιζέλια αφαιρώντας τους χαλασμένους κόκκους. Ξεπλύνετε καλά.
  2. Τοποθετήστε τα φασόλια σε ένα βαθύ δοχείο, γεμίστε με νερό. Αφήστε για 4-12 ώρες.
  3. Ρίξτε τα φασόλια σε ένα σουρωτήρι και στη συνέχεια τοποθετήστε το σε μια κατσαρόλα, ρίξτε 1 φλιτζάνι βραστό νερό.
  4. Μαγειρέψτε για 60-90 λεπτά σε μέτρια φωτιά, προσθέτοντας αλάτι και μπαχαρικά.
  5. Στο τέλος της διαδικασίας, αφήστε τα δημητριακά να εγχυθούν για 15-20 λεπτά και σερβίρετε..

Χούμους

• Χρόνος μαγειρέματος: 90 λεπτά.
• Μερίδες ανά κοντέινερ: 5 άτομα.
• Περιεκτικότητα σε θερμίδες: 146 kcal ανά 100 g.
• Σκοπός: για πρωινό, μεσημεριανό.
• Κουζίνα: Ανατολική.
• Δυσκολία προετοιμασίας: εύκολη.

Ένα αραβικό πιάτο με τη μορφή σάλτσας ή ζυμαρικών από ρεβίθια και ταχίνι (επίγειος σουσάμι) έχει χρησιμοποιηθεί από καιρό ως προσθήκη στα κύρια πιάτα. Το Hummus είναι εξαιρετικά θρεπτικό, είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες και η αξεπέραστη γεύση του σε καρύδια δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Φωτογραφίες, πώς να μαγειρεύετε χούμους, πώς φαίνεται τα ρεβίθια στη σύνθεσή του, μπορείτε να δείτε στο Διαδίκτυο.

Συστατικά:

  • Τουρκικά μπιζέλια – 200 g;
  • σκόρδο – 3 σκελίδες
  • χυμός λεμονιού –100 ml
  • πάστα ταχίνι –100 g;
  • ελαιόλαδο -120 ml;
  • πιπέρι τσίλι ή άλλα μπαχαρικά για γεύση.

Ρεβίθια Χούμους σε ένα πιάτο

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Μουλιάστε τα τουρκικά μπιζέλια όλη τη νύχτα σε νερό με ρυθμό 1 φλιτζάνι δημητριακών σε 4 φλιτζάνια νερό.
  2. Στραγγίξτε, ρίξτε βραστό νερό και βράστε τα δημητριακά για 40 λεπτά σε μέτρια φωτιά.
  3. Αφαιρέστε τα υγρά, δροσερά μπιζέλια.
  4. Ψιλοκόβουμε το σκόρδο. Βάλτε ρεβίθια, σκόρδο, χυμό λεμονιού και ελαιόλαδο σε μπλέντερ, ψιλοκόψτε.
  5. Καρυκεύστε το πιάτο για γεύση με ανατολίτικα μπαχαρικά και σερβίρετε στο τραπέζι με σάντουιτς και λαχανικά, ψιλοκομμένο σε μεγάλες λωρίδες.

Χυλός

• Χρόνος μαγειρέματος: 120 λεπτά.
• Μερίδες ανά κοντέινερ: 5 άτομα.
• Περιεκτικότητα σε θερμίδες: 97 kcal ανά 100 g.
• Σκοπός: για πρωινό, μεσημεριανό.
• Κουζίνα: Ανατολική.
• Δυσκολία προετοιμασίας: εύκολη.

Το αρωματικό, θρεπτικό κουάκερ δεν θα αφήσει αδιάφορο κανένα γκουρμέ. Επιπλέον, το πιάτο θα ευχαριστήσει όσους κάνουν δίαιτα, διότι η περιεκτικότητα σε θερμίδες των τούρκικων μπιζελιών είναι χαμηλότερη από ορισμένους άλλους τύπους οσπρίων και τα οφέλη από τα ρεβίθια έχουν αποδειχθεί από τους γιατρούς. Αυτή η συνταγή μπορεί να είναι μια εξαιρετική βάση για το μαγείρεμα άλλων, όχι λιγότερο νόστιμων λιχουδιών – απλώς προσθέστε τα αγαπημένα σας λαχανικά και μπαχαρικά.

Συστατικά:

  • Τουρκικά μπιζέλια – 1 κουταλιά της σούπας.;
  • νερό – 750 ml;
  • φυτικό λάδι –10 ml;
  • κρεμμύδι – 1 τεμ.
  • καρότα –1 τεμ .;
  • πιπεριά – 1 τεμ.
  • αλάτι, μπαχαρικά – έχει γεύση.

Κουάκερ ρεβίθια με λαχανικά σε ένα πιάτο

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Ξεπλύνετε καλά τα δημητριακά και γεμίστε το με νερό. Αφήστε το να βράσει για 12 ώρες.
  2. Ξεφλουδίστε τα λαχανικά, κομμένα σε λωρίδες.
  3. Σοτάρετε τις πιπεριές, τα κρεμμύδια και τα καρότα σε μέτρια φωτιά μέχρι να μαλακώσουν..
  4. Ρίχνουμε τα μπιζέλια με βραστό νερό, βάζουμε στη φωτιά και μαγειρεύουμε για 30 λεπτά μέχρι να ψηθούν.
  5. Μόλις μαγειρευτούν τα δημητριακά, προσθέτουμε τα ανάμεικτα λαχανικά, ανακατεύουμε.
  6. Περίοδος με μπαχαρικά, αλάτι για γεύση και ιδρώτας για άλλα 5-7 λεπτά.

Σούπα

• Χρόνος μαγειρέματος: 120 λεπτά.
• Μερίδες ανά κοντέινερ: 5 άτομα.
• Περιεκτικότητα σε θερμίδες: 113 kcal ανά 100 g.
• Σκοπός: για πρωινό, μεσημεριανό.
• Κουζίνα: Ανατολική.
• Δυσκολία προετοιμασίας: εύκολη.

Πολλές νοικοκυρές αναρωτιούνται συχνά: ρεβίθια – τι είναι, πώς να μαγειρεύουν τα δημητριακά σωστά και νόστιμα; Ξεκινήστε να εξερευνάτε αυτόν τον τύπο φασολιών κάνοντας σούπες. Το πλεονέκτημα της συνταγής είναι ότι το πιάτο αποδεικνύεται πλούσιο, ικανοποιητικό και αντικαθιστά με επιτυχία κάποια σούπα μπιζελιού που έχει βαρεθεί με κάποια. Επιπλέον, μια τέτοια απόλαυση μπορεί να συμπληρωθεί με οποιαδήποτε μπαχαρικά, τα αρωματικά βότανα – τα ρεβίθια είναι καθολικά.

Συστατικά:

  • ρεβίθια – 250 g;
  • πατάτες – 3 τεμ .;
  • κρεμμύδι – 1 τεμ.
  • καρότα – 1 τεμ.
  • σκόρδο – 3 σκελίδες
  • χόρτα – για γεύση
  • ζωμός λαχανικών – 3 l;
  • φυτικό λάδι – 60 ml.

Σούπα ρεβίθια και πατάτες

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Ξεπλύνετε τα ρεβίθια, γεμίστε με κρύο νερό για 8 ώρες. Μετά από αυτό το διάστημα, ρίξτε την κρούστα σε ένα σουρωτήρι, αφήστε το υγρό να στραγγίσει.
  2. Βάζουμε τα μπιζέλια σε ένα δοχείο με ζωμό λαχανικών, αφήνουμε μισή μαγειρική για 15-20 λεπτά.
  3. Ξεφλουδίστε τις πατάτες, κόβουμε σε κύβους, προσθέτουμε στη σούπα.
  4. Ξεφλουδίστε τα λαχανικά, κόψτε σε λωρίδες, διαχωρίστε το φυτικό λάδι.
  5. Συνδυάστε όλα τα συστατικά, προσθέστε μπαχαρικά, φύλλα δάφνης, αλάτι στη γεύση. Μαγειρεύουμε σε χαμηλή φωτιά για 5-7 λεπτά.
  6. Σερβίρετε το τελικό πιάτο με κιμά και βότανα.

Φαλάφελ

• Χρόνος μαγειρέματος: 120 λεπτά.
• Μερίδες ανά κοντέινερ: 8 άτομα.
• Περιεκτικότητα σε θερμίδες: 333 kcal ανά 100 g.
• Σκοπός: για πρωινό, μεσημεριανό.
• Κουζίνα: Ανατολική.
• Πολυπλοκότητα: μέτρια.

Δεν ξέρουν όλες οι νοικοκυρές πώς να μαγειρεύουν αυτό το εκπληκτικό πιάτο ρεβίθια πλούσιο σε πρωτεΐνες. Το Falafel είναι παρόμοιο με το γρήγορο φαγητό, αλλά τα οφέλη του για το σώμα είναι απλά πολύτιμα. Σερβίρεται ένα νόστιμο ορεκτικό με γιαούρτι, γεμιστό με πίτα falafel, σε συνδυασμό με ψιλοκομμένη μέντα και σάλτσα φασολιών. Μόνο μία φωτογραφία του ορεκτικού προκαλεί ανεξέλεγκτη όρεξη και επιθυμία να γευτεί γρήγορα το φαλάφελ.

Συστατικά:

  • ρεβίθια – 250 g;
  • τόξο –1 κεφάλι;
  • κόλιαντρο, μαϊντανό – 30 g το καθένα.
  • ταχίνι – 70 g;
  • αλεύρι –50 g
  • σουσάμι – 50 g;
  • λεμόνι (χυμός) –1 κουταλιά της σούπας
  • σόδα – μια πρέζα
  • σκόρδο – 5 δόντια.;
  • zira, κόλιανδρο – 1 κουταλάκι του γλυκού;
  • γιαούρτι χωρίς γέμιση – 30 ml.

Κλασικό ρεβίθι ρελάφι

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Μουλιάστε τα τουρκικά μπιζέλια για 4-5 ώρες σε κρύο νερό.
  2. Στη συνέχεια αλέστε το με ένα μπλέντερ.
  3. Σε ξεχωριστό δοχείο, ανακατέψτε ψιλοκομμένο σκόρδο, κρεμμύδια, μπαχαρικά, βότανα, σόδα.
  4. Ανακατέψτε τα συστατικά, ανακατέψτε καλά. Αφήστε το να παραμείνει για 30 λεπτά.
  5. Προσθέστε το αλεύρι στη μάζα. Τυλίξτε μικρές μπάλες, κυλήστε σε σουσάμι.
  6. Τηγανίζουμε σε μικρή ποσότητα λαδιού μέχρι να ροδίσουν. Σερβίρετε με γιαούρτι.

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου