Αγκινάρα – τι είναι και μια περιγραφή του φυτού με μια φωτογραφία, χρήσιμες ιδιότητες και αντενδείξεις, πώς να μαγειρεύετε υπέροχα

Το περιεχόμενο του άρθρου



Στο μαγείρεμα, τα πιο ασυνήθιστα συστατικά βρίσκονται μερικές φορές που έχουν ενδιαφέρουσα γεύση και πλούσια θρεπτική αξία. Αυτά περιλαμβάνουν την αγκινάρα, η οποία δεν είναι γνωστή στους Ρώσους ειδικούς μαγειρικής, αλλά εκτιμάται ιδιαίτερα στη Δύση, κυρίως στην Ιταλία. Ρίξτε μια ματιά στις χρήσιμες ιδιότητες της αγκινάρας, γαστρονομική αξία, πώς να μαγειρέψετε μια απόλαυση με φωτογραφία.

Εγκαταστάσεις αγκινάρας

Σύμφωνα με τον αποδεκτό ορισμό, μια αγκινάρα είναι ένα ποώδες φυτό Carciofi από την οικογένεια Astrov, αρχικά από την Ασία, που είναι κοινό στον μεσογειακό πολιτισμό κατανάλωσης. Κατά το μαγείρεμα, χρησιμοποιείται ένας νέος κλειστός οφθαλμός λουλουδιού μπλε-βιολετί, ο οποίος μοιάζει με γαϊδουράγκαθο λόγω κλίμακας πολλαπλών στρωμάτων. Από 140 είδη φυτών, μόνο 40 είδη μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τροφή. Το κέντρο καλλιέργειας αγκινάρας είναι η Καλιφόρνια. Υπάρχουν στρογγυλοί και επιμήκεις μπουμπούκια στην αγορά, διαφορετικών αποχρώσεων, με ή χωρίς αιχμές. Μερικές φορές υπάρχει μπουμπούκι με καλάθι (εικόνα).

Ευεργετικά χαρακτηριστικά

Υπάρχουν μόνο 47 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια φρούτων. Αυτό καθιστά τα φυτά διατροφικά. Άλλες χρήσιμες ιδιότητες της αγκινάρας:

  1. Ο συνδυασμός BJU (πρωτεΐνες, λίπη, υδατάνθρακες): 3,3% πρωτεΐνη, 1,5% λίπος, 5,1% υδατάνθρακες. Τα μπουμπούκια χρησιμεύουν ως πηγή διαιτητικών ινών απαραίτητων για το πεπτικό σύστημα.
  2. Ο καρπός είναι πλούσιος σε βιταμίνες των ομάδων Β, Α, ΡΡ, ασκορβικό και φολικό οξύ, τοκοφερόλες, χολίνη. Αποτελείται από ψευδάργυρο, σελήνιο, σίδηρο, μαγγάνιο, χαλκό. Από τα μακροθρεπτικά συστατικά, η παρουσία μαγνησίου, φωσφόρου, καλίου, ασβεστίου.
  3. Τα χαμηλά επίπεδα κορεσμένων λιπών και χοληστερόλης έχουν θετική επίδραση στην ανθρώπινη υγεία: μειώνει τον αριθμό των σκληρωτικών πλακών στα αιμοφόρα αγγεία, ομαλοποιεί την κυκλοφορία του αίματος, βελτιώνει την καρδιακή λειτουργία.
  4. Τα αντιοξειδωτικά στη σύνθεση προστατεύουν το ανοσοποιητικό σύστημα από τις επιδράσεις των ελεύθερων ριζών, εμποδίζουν την ανάπτυξη βλεννογονίτιδας, ίνωσης, καρκίνου του μαστού.
  5. Η σεναρίνη, που περιέχεται στις ταξιανθίες, ομαλοποιεί την πέψη, διεγείρει την ανάπτυξη πρεβιοτικών στο έντερο και αποτρέπει τη δυσβίωση και το φούσκωμα.
  6. Το κάλιο μειώνει την πίεση, εξουδετερώνει την περίσσεια νατρίου στο σώμα, μειώνει τον κίνδυνο ισχαιμίας και εγκεφαλικού επεισοδίου.
  7. Τα λαχανικά είναι χρήσιμα για τις έγκυες γυναίκες λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε φολικό οξύ. Τα φυσικά ηπατοπροστατευτικά προστατεύουν το συκώτι και οι διουρητικές ιδιότητες βοηθούν στην πρόληψη του πρηξίματος.
  8. Το μαγνήσιο βελτιστοποιεί το μεταβολισμό, βοηθά στην απώλεια βάρους. Η βιταμίνη Κ αποτρέπει τους νευρώνες από εκφυλισμό, προάγει την πήξη του αίματος.

Αγκινάρα στον κήπο

Πώς να τρώτε αγκινάρες

Η ρίζα και τα φύλλα της αγκινάρας χρησιμοποιούνται ως τρόφιμα. Το φυτό έχει γλυκιά γεύση με μεταλλικές νότες. Η συνοχή του προϊόντος είναι παρόμοια με το σέλινο και τα σπαράγγια, τον πυρήνα – μελιτζάνα (τρυφερό, ζουμερό, γλυκό). Κατά την αγορά, πρέπει να επιλέξετε ένα φωτεινό πράσινο ή μοβ αγκινάρα με φρέσκα φολιδωτά πέταλα. Τα φρούτα πρέπει να τσουγκρίζουν, αλλά να μην είναι πολύ μαλακά. Ωμά και κονσερβοποιημένα μπουμπούκια προστίθενται στη σαλάτα, βράζονται και σερβίρονται με σάλτσες.

Φυτικά φύλλα με σάλτσα

Πώς να μαγειρέψετε μια αγκινάρα

Οι ρίζες και τα φύλλα της αγκινάρας παρασκευάζονται ελάχιστα στο χρόνο, επειδή έχουν μια απαλή ιδιότροπη σάρκα. Τα φύλλα του λουλουδιού δεν μπορούν να σπάσουν – αφαιρούνται μόνο προσεκτικά στη βάση (υπάρχει το πιο νόστιμο μέρος). Τα ζεστά φρούτα είναι πιο ευαίσθητα στη γεύση και το άρωμα. Πριν το μαγείρεμα, κόψτε την κορυφή κατά το ένα τρίτο και κόψτε τα σκληρά κάτω πέταλα, ξεπλύνετε με νερό και πασπαλίστε με χυμό λεμονιού. Μαγειρεμένο λαχανικό για περίπου 40 λεπτά, ο βαθμός ετοιμότητας καθορίζεται από τον εύκολο διαχωρισμό των φύλλων.

Μετά την ψύξη, αφαιρέστε τα πέταλα και τη λεπτή στρώση που κρύβονται κάτω από αυτά από το κεντρικό τμήμα. Οι σεφ προτείνουν να προσθέσετε βαλσάμικο ξύδι, θυμάρι, βασιλικό και χυμό λεμονιού στον πυρήνα – αυτό είναι ιδιαίτερα νόστιμο. Τα φύλλα σκίζονται, βυθίζονται σε σάλτσα, ο πολτός των πετάλων σύρεται μεταξύ των δοντιών. Οι αντενδείξεις για τη χρήση πιάτων αγκινάρας είναι αλλεργίες, παθολογίες της ουροδόχου κύστης, υπόταση.

Προετοιμασία για μαγείρεμα

Συνταγές αγκινάρας

Σαλάτες, επιδόρπια με φρούτα, πολυστρωματική λαζάνια παρασκευάζονται από το φυτό, εξυπηρετούν μπουμπούκια ως συνοδευτικό ή ανεξάρτητο πιάτο, σε συνδυασμό με λάδι και βότανα. Οι γνώστες ετοιμάζουν σούπες κρέμας από τα φρούτα, γεμίζουν τα λουλούδια με τυρί παρμεζάνα, κονσέρβες, στον ατμό νόστιμα και σερβίρουν με ζεστές ή πικάντικες σάλτσες. Ορισμένες συνταγές με βήματα μαγειρέματος φωτογραφιών θα σας βοηθήσουν να εκτιμήσετε τη λεπτή γεύση της λιχουδιάς..

Ψημένο με τυρί στο φούρνο

Αγκινάρες σε λάδι

  • Χρόνος: 5 ημέρες.
  • Μερίδες ανά κοντέινερ: 5 άτομα.
  • Περιεκτικότητα σε θερμίδες: 119 kcal ανά 100 g.
  • Σκοπός: για ένα σνακ.
  • Κουζίνα: Ιταλικά.
  • Δυσκολία: μεσαίο.

Το κλασικό ιταλικό ορεκτικό – αγκινάρες σε λάδι – είναι νόστιμο αν χρησιμοποιείτε τα νεαρά πρώιμα φρούτα όταν εμφανίζονται μόνο στις αγορές τον Μάρτιο-Απρίλιο. Αυτό θα διατηρήσει την τρυφερότητα και την εκλεπτυσμένη γεύση. Πώς να μαγειρέψετε: κρατήστε τα φρούτα σε λάδι για αρκετές ημέρες, έτσι ώστε ο πολτός να είναι πλήρως κορεσμένος με βότανα και μπαχαρικά, να αποκτήσει μια πικάντικη κρίση.

Συστατικά:

  • φρέσκες αγκινάρες – 1 κιλό
  • λευκό ξύδι κρασιού – 4 ποτήρια
  • λεμόνι – 1 φρούτο
  • σκόρδο – 2 σκελίδες
  • δεντρολίβανο, άνηθο, μαντζουράνα – ένα μάτσο το καθένα.
  • πιπέρι τσίλι – 2 λοβό;
  • σπόροι άνηθου – 1 κουταλιά της σούπας. Λ.;
  • μαύρο πιπέρι – 1 κουταλιά της σούπας. Λ.;
  • φύλλα δάφνης – 2 τεμ .;
  • χοντρό αλάτι – 1 κουταλιά της σούπας. Λ.;
  • ελαιόλαδο – 2,5 φλιτζάνια.

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Κόψτε τα φύλλα με ψαλίδι, ξεφλουδίστε τις ουρές των μπουμπουκιών αγκινάρας, κόψτε τα και πασπαλίστε αμέσως με χυμό λεμονιού.
  2. Βάλτε το κομμάτι εργασίας σε κρύο μπολ με χυμό λεμονιού για μια ώρα.
  3. Για ξίδι προσθέστε αλάτι, άνηθο, μαύρο πιπέρι και δάφνη, βράστε.
  4. Στεγνώστε τα φρούτα, βουτιά στη μαρινάδα, μαγειρέψτε για 10 λεπτά. Προσθέστε ψιλοκομμένα βότανα, σκόρδο και τσίλι, μαγειρέψτε για πέντε λεπτά.
  5. Στραγγίστε τη μαρινάδα, τακτοποιήστε το κομμάτι εργασίας σε βάζα, ρίξτε ζεστό λάδι.
  6. Ψύξτε, ψύξτε για πέντε ημέρες.

Λαχανικά σε κρύο νερό με λεμόνι

Στα Ρωμαϊκά

  • Χρόνος: 1,5 ώρες.
  • Μερίδες ανά κοντέινερ: 4 άτομα.
  • Περιεκτικότητα σε θερμίδες: 1200 kcal ανά πιάτο.
  • Σκοπός: για μεσημεριανό γεύμα.
  • Κουζίνα: Ιταλικά.
  • Δυσκολία: μεσαίο.

Η ιταλική κουζίνα έχει πολλές συνταγές αγκινάρας. Τηγανίζονται, βράζονται, ψήνονται, φτιάχνονται από αυτά πίτσα, ζυμαρικά, ρύζι, σούπες, ραβιόλια και σαλάτες. Το πιο διάσημο πιάτο είναι οι ρωμαϊκές αγκινάρες, για την προετοιμασία των οποίων συνιστάται να πάρετε μια ρωμαϊκή ποικιλία από μαστόλα. Τα γεμιστά μπουμπούκια σερβίρονται ζεστά, αλλά και κρύα είναι νόστιμα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σνακ.

Συστατικά:

  • ώριμες αγκινάρες – 4 τεμ.
  • μαϊντανός – ένα μάτσο?
  • χυμό λεμονιού – από τα μισά φρούτα.
  • melissa – 4 φύλλα;
  • ελαιόλαδο – 2 κουταλιές της σούπας. Λ.;
  • τριμμένες κροτίδες – 2 κουταλιές της σούπας. Λ.;
  • σκόρδο – 1 σκελίδα.

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Ξεφλουδίστε τα εξωτερικά ξηρά φύλλα, αλέστε τους πυρήνες, αφαιρέστε τις σκληρές ίνες, αφήνοντας 5 cm του στελέχους.
  2. Αφαιρέστε τα περιττά στελέχη, βάλτε τα φύλλα σε κρύο νερό με χυμό λεμονιού.
  3. Τρίψτε το σκόρδο, το βάλσαμο λεμονιού, το μαϊντανό, ανακατέψτε με ψίχουλα και μπαχαρικά, προσθέστε λίγο λάδι.
  4. Γεμίστε τα φρούτα με το χέρι, στραγγίξτε το νερό, ξεκινήστε με ένα μείγμα κροτίδων και χόρτων, τοποθετήστε το σε ένα βαθύ τηγάνι.
  5. Ρίχνουμε ένα μείγμα νερού και λαδιού; κάλυμμα ύψους.
  6. Μαγειρέψτε σε μέτρια φωτιά για 10 λεπτά και μετά σε χαμηλή φωτιά, σερβίρετε με σάλτσα.

Ο μάγειρας επεξεργάζεται αγκινάρες

Πίτσα αγκινάρας

  • Χρόνος: 1 ώρα.
  • Μερίδες ανά κοντέινερ: 4 άτομα.
  • Πιάτα θερμίδων: 581 kcal ανά μερίδα.
  • Σκοπός: για μεσημεριανό γεύμα.
  • Κουζίνα: Ιταλικά.
  • Δυσκολία: μεσαίο.

Η ιταλική κουζίνα δεν μπορεί να φανταστεί χωρίς πίτσα. Εάν οι κλασικές επιλογές είναι κουρασμένοι, δοκιμάστε να φτιάξετε ένα πιάτο με αγκινάρες. Θα δώσουν μια ιδιαίτερη γεύση σε ένα συνηθισμένο πιάτο, τονίζοντας την πρωτοτυπία της γέμισης. Για να εξοικειωθείτε με την λιχουδιά, συνδυάστε το με το συνηθισμένο ζαμπόν, τυρί, ελιές και ντομάτες. Χρησιμοποιήστε μπαχαρικά για γεύση..

Συστατικά:

  • ντοματίνια – 500 γρ.
  • ζύμη – 300 g;
  • αγκινάρες – 2 τεμ .;
  • ζαμπόν – 200 g;
  • λεμόνι – 1 τεμ .;
  • ελαιόλαδο – 2 κουταλιές της σούπας. Λ.;
  • τυρί – 100 g;
  • ελιές – 12 τεμ..

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Αφαιρέστε τα φύλλα από τις αγκινάρες, κόψτε τα κεφάλια σε φέτες, βάλτε σε νερό με χυμό λεμονιού.
  2. Κόβουμε τις ντομάτες σε κύκλους, ζαμπόν σε λωρίδες, ελιές σε μισά
  3. Ξεδιπλώστε τη ζύμη, ψεκάστε με λάδι, τοποθετήστε τις ντομάτες, το ζαμπόν, τις φέτες αγκινάρες, τις ελιές.
  4. Πασπαλίζουμε με τριμμένο τυρί.
  5. Ψήνουμε μέσα στο φούρνο στους 200 βαθμούς 35 λεπτά.

Πίτσα

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου