Σόγια – ευεργετικές ιδιότητες και περιεχόμενο θερμίδων, εφαρμογή στην παραγωγή τροφίμων

Το περιεχόμενο του άρθρου



Η φήμη της σόγιας ποικίλλει: θεωρείται μια από τις πιο πολύτιμες πηγές φυτικών πρωτεϊνών και βιταμινών, και στη συνέχεια η αιτία επικίνδυνων ασθενειών. Η παλαιότερη καλλιέργεια σιτηρών είναι δημοφιλής σε όλες τις χώρες του κόσμου λόγω των θρεπτικών ιδιοτήτων και της ευρείας έκτασης, αλλά οι διατροφολόγοι προειδοποιούν για τον υπερβολικό ενθουσιασμό για αυτό το προϊόν..

Τι είναι η σόγια;

Η σόγια είναι εκπρόσωπος της οικογένειας των οσπρίων, που μεταφέρεται στη Ρωσία από την Κίνα και την Ινδία. Οι λαοί αυτών των χωρών καλλιεργούν και τρώνε σόγια για περισσότερα από 5 χιλιάδες χρόνια. Ο πολιτισμός δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικός σε συνθήκες καλλιέργειας, στην εποχή μας, νέες ποικιλίες καλλιεργούνται σχεδόν παντού. Οι μεγαλύτεροι όγκοι σόγιας καλλιεργούνται στη Ρωσία στις ακόλουθες περιοχές:

  • Περιφέρεια Amur (περισσότερο από το ήμισυ της εγχώριας καλλιέργειας) ·
  • Primorsky Krai;
  • Περιοχή Khabarovsk;
  • Περιοχή Κρασνοντάρ;
  • Σταυρόπολη.

Πώς μοιάζει η σόγια

Το φυτό είναι ποώδεις μίσχοι, ανάλογα με την ποικιλία, είναι ψηλοί ή χαμηλοί, γυμνοί ή καλυμμένοι με τρίχες. Οι βλαστοί έχουν μικρά εφηβικά φύλλα, το σχήμα των οποίων διαφέρει σε διαφορετικά είδη. Οι ταξιανθίες είναι μεσαίου μεγέθους, ανοιχτό μοβ και μοβ αποχρώσεις. Το φασόλι σόγιας μήκους έως 6 cm έχει 2 φτερά, κάτω από τα οποία είναι το πιο πολύτιμο μέρος του φυτού: 2-3 οβάλ σπόροι καλυμμένοι με ένα λαμπερό πυκνό κέλυφος. Οι σπόροι έχουν συχνά κίτρινο χρώμα, αλλά υπάρχουν πράσινα, καφέ και ακόμη και μαύρα φρούτα.

Σόγια

Πώς να μεγαλώσω

Η σόγια δεν είναι πολύ απαιτητική σε συνθήκες ανάπτυξης. Αντέχει ακόμη και παγετούς, εάν δεν εμφανιστούν κατά τη διάρκεια της ανθοφορίας και του σχηματισμού φρούτων. Η σόγια αισθάνεται καλύτερα σε θερμοκρασία + 21-22 ° C. Με άφθονο πότισμα και επαρκή φωτισμό, τα φυτά εμφανίζονται ακόμη και στους +14 ° C. Σε χαλαρά μη όξινα εδάφη έως τον Αύγουστο – Σεπτέμβριο, η καλλιέργεια με απλή αλλά τακτική φροντίδα δίνει άφθονη συγκομιδή.

Η χημική σύνθεση της σόγιας

Η πλούσια σύνθεση και οι διατροφικές ιδιότητες καθιστούν τη σόγια τη σημαντικότερη πηγή ουσιών που είναι απαραίτητες για τον άνθρωπο. Η κύρια αξία του είναι η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές πρωτεΐνες (έως και 90%), που περιέχει και τα 9 αμινοξέα απαραίτητα για τον οργανισμό. Η κατανάλωση αυτού του διαιτητικού προϊόντος βοηθά στην κάλυψη της έλλειψης ζωικών πρωτεϊνών στο σώμα. Η ενεργειακή τιμή των 100 g φασολιών είναι 147 kcal. Αυτή η ποσότητα περιέχει πολλές χρήσιμες ουσίες. Η σύνθεση της σόγιας περιλαμβάνει τα ακόλουθα καθημερινά απαραίτητα στοιχεία για ένα άτομο:

  • πρωτεΐνες – 12,95 g;
  • λίπη – 6,8 g;
  • υδατάνθρακες – 11,05 g;
  • νερό – 67,5 g;
  • ιχνοστοιχεία (κάλιο, ασβέστιο, φώσφορος, μαγνήσιο, χαλκός, νάτριο, σίδηρος)
  • λιπαρά οξέα (λινελαϊκό και λινολενικό)
  • φωσφολιπίδια απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία των κυττάρων του νευρικού συστήματος.
  • βιταμίνες Α και Ε, που αυξάνουν την ανοσία.
  • οιστρογόνα.

Χρήσιμες ιδιότητες της σόγιας

Η αξία που κατέχουν τα φασόλια θα ωφελήσει όλους τους λάτρεις του προϊόντος. Ιδιαίτερη προσοχή στην παρουσία τους στο καθημερινό μενού πρέπει να δοθεί στα ακόλουθα άτομα:

  • πάσχουν από καρδιαγγειακές παθήσεις (η χρήση διαιτητικών τροφών από φασόλια μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης τους).
  • γυναίκες που είναι επιρρεπείς σε νεοπλάσματα στην περιοχή του θώρακα (τα προϊόντα σόγιας επηρεάζουν την επιμήκυνση του εμμηνορροϊκού κύκλου, γεγονός που μειώνει την πιθανότητα καρκίνου του μαστού).
  • επιρρεπείς σε πληρότητα και πάσχουν από μεγάλη ποσότητα χοληστερόλης στο αίμα (η σόγια επιταχύνει το μεταβολισμό).
  • διαβητικοί (το προϊόν ομαλοποιεί τα επίπεδα σακχάρου).
  • γυναίκες που πάσχουν από εξάψεις που οφείλονται σε ηλικιακές ορμονικές αλλαγές στο σώμα.
  • οι ηλικιωμένοι (ασβέστιο, που περιέχει την καλλιέργεια, ενισχύει τα οστά)
  • επιδιώκοντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής (η λεκιθίνη – μια ουσία στα φασόλια – καταπολεμά τη γήρανση του σώματος και την αθηροσκλήρωση, αυξάνει την αποτελεσματικότητα του εγκεφάλου, επηρεάζει θετικά την προσοχή και τη μνήμη βελτιώνοντας την αγωγή των νεύρων).

Λοβοί σόγιας

Κανω κακο

Παρά τα πολλά πλεονεκτήματα της σόγιας, το υπερβολικό πάθος για το προϊόν είναι ανασφαλές. Μην παρασυρθείτε με τη χρήση του για τις ακόλουθες κατηγορίες ατόμων:

  • μικρά παιδιά επιρρεπή σε αλλεργίες.
  • άτομα που συχνά υποφέρουν από ημικρανίες (η σόγια περιέχει τυραμίνη, η οποία μπορεί να προκαλέσει και να εντείνει τις επιθέσεις κεφαλαλγίας).
  • άτομα με ασθένειες της περιοχής των γεννητικών οργάνων, δεδομένου ότι το προϊόν περιέχει μεγάλο αριθμό φυτοοιστρογόνων, παρόμοια στην περίπτωση των γυναικείων φύλων.
  • εκείνοι που έχουν μειωμένη λειτουργία του θυρεοειδούς (υποθυρεοειδισμός)
  • άνδρες που σχεδιάζουν να συνεχίσουν το γένος (λόγω της ικανότητας της σόγιας να μειώνει τη συγκέντρωση του σπέρματος).
  • κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε φασόλια λόγω του γεγονότος ότι η σόγια μειώνει την πιθανότητα φυσιολογικής αναπαραγωγής του εμβρύου.
  • όλες οι κατηγορίες ανθρώπων πρέπει να απέχουν καλύτερα από προϊόντα από γενετικά τροποποιημένη σόγια, η παραγωγή των οποίων απαγορεύεται επίσημα στη Ρωσία.

Χρήση φαγητού

Τα τρόφιμα με βάση τη σόγια έχουν τις ρίζες τους σταθερά στην καθημερινή μας διατροφή. Τέτοια πιάτα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για άτομα που είναι περιορισμένα στη χρήση ζωικών πρωτεϊνών για τον ένα ή τον άλλο λόγο. Για τους χορτοφάγους, τα φασόλια είναι η κύρια πηγή πρωτεΐνης που είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του σώματος. Όχι χωρίς προϊόντα σόγιας και εκείνα για τα οποία απαγορεύεται η χρήση κρέατος για λόγους υγείας. Το χαμηλό κόστος των πιάτων σόγιας τα καθιστά διαθέσιμα σε όλους για να διαφοροποιήσουν τη διατροφή τους.

Τα ακόλουθα προϊόντα φασολιών είναι τα πιο δημοφιλή στους Ρώσους:

  • αλεύρι σόγιας (αλεσμένοι σπόροι)
  • σογιέλαιο – χρησιμοποιείται για σαλάτες, θερμική επεξεργασία προϊόντων.
  • γάλα σόγιας – ένα ποτό φασολιών χαμηλών θερμίδων που μοιάζει με κανονικό γάλα, δεν φορτώνει το πάγκρεας λόγω της χαμηλής περιεκτικότητάς του σε λιπαρά.
  • κρέας σόγιας – ένα προϊόν από αλεύρι σόγιας, παρόμοιο σε δομή και εμφάνιση με το πραγματικό κρέας, περιέχει μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης.
  • σάλτσα – το αποτέλεσμα της ζύμωσης των φασολιών με ζύμωση.
  • πάστα miso – φασολιών που λαμβάνεται από προϊόν ζύμωσης που χρησιμοποιείται για την προετοιμασία πρώτων μαθημάτων ·
  • tofu – το τυρί σόγιας, παρόμοιο με τη γεύση, τον τύπο και τη δομή του ξινού γάλακτος, είναι πηγή τεράστιας ποσότητας πρωτεΐνης.
  • tempe – ένα άλλο προϊόν που παράγεται από ζυμωμένη σόγια, στην παραγωγή του χρησιμοποιούνται ειδικοί μύκητες.

Φυτική φωτογραφία

Πεδίο σόγιας

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου