Χυμός σέλινου: χρήσιμες ιδιότητες και συνταγές

Το περιεχόμενο του άρθρου



Ένα αρχαίο φυτό με λαμπερά σκούρα πράσινα φύλλα ήταν γνωστό στον αρχαίο κόσμο. Το σέλινο ήταν διακοσμημένο με ναούς και σπίτια, διακοσμημένα κρεβάτια, παρτέρια, στεφάνια από φύλλα για νικητές αθλητικών αγώνων. Το εργοστάσιο χρησιμοποιήθηκε στην ιατρική πρακτική. Τον 15ο αιώνα, άρχισαν να το τρώνε. Πρώτα, αρωματικά χόρτα ήρθαν στο τραπέζι και μετά από 300 χρόνια – καλλιέργειες ρίζας. Σήμερα χρησιμοποιούν φύλλα, μίσχους, φρέσκια ρίζα, παγωτό και αποξηραμένα. Ο χυμός σέλινου είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους λάτρεις των λαχανικών..

Χρήσιμες ιδιότητες και αντενδείξεις χυμού σέλινου

Για την προετοιμασία διαφόρων πιάτων χρησιμοποιώντας φρέσκο, βραστό, αποξηραμένο και βρασμένο σέλινο. Οι περισσότερες χρήσιμες ουσίες περιέχονται σε ένα φρέσκο ​​λαχανικό. Το φυτό περιέχει:

  • βιταμίνες: A, C, E, K, ομάδα Β;
  • μέταλλα: σίδηρος, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, χαλκός, μαγγάνιο, νάτριο, σελήνιο, ψευδάργυρος, φώσφορος.
  • αμινοξέα: ασπαραγίνη, τυροσίνη, κουμαρίνη;
  • φλαβονοειδή: apigenin, apiin, quercetin, isocvercitrin;
  • υδατάνθρακες;
  • άλας.

Χάρη σε αυτό το «κοκτέιλ» χρήσιμων ουσιών, ένα θαυμάσιο λαχανικό αποτρέπει και αντιμετωπίζει διάφορες ασθένειες. Όταν καταναλώνεται ένα ποτό, όλες οι ευεργετικές ουσίες που περιέχονται στο λαχανικό εισέρχονται στο σώμα. Η σύνθεση βελτιώνει την απόδοση, ενεργοποιεί, βελτιώνει τη συνολική υγεία, καθαρίζει, προωθεί την αναζωογόνηση ολόκληρου του σώματος, επιταχύνει τις μεταβολικές διαδικασίες. Ο φρέσκος χυμός χρησιμοποιείται για:

  1. Έκκριση τοξινών, τοξινών. Η κουμαρίνη εξασφαλίζει τη σταθερή λειτουργία των οργάνων, την κυκλοφορία μέσω του σώματος της λέμφου, η οποία είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά, την εξάλειψη των επιβλαβών ουσιών, τα προϊόντα αποσύνθεσης από τους ιστούς, τον καθαρισμό του σώματος.
  2. Αυξήστε την ανοσία. Η βιταμίνη C χρησιμοποιείται με επιτυχία για την πρόληψη, τη θεραπεία λοιμώξεων, κρυολογήματος, αναπνευστικών παθήσεων.
  3. Μείωση της αρτηριακής πίεσης. Το ποτό περιέχει υδατάνθρακες λιμονενίου, ο οποίος μειώνει το επίπεδο των ορμονών του στρες και έχει ήπιο ηρεμιστικό αποτέλεσμα. Μειώνει τον τόνο των αιμοφόρων αγγείων, το οποίο βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και οι διουρητικές ιδιότητες ενισχύουν το αποτέλεσμα..
  4. Βελτιώσεις στις λειτουργίες του αναπαραγωγικού συστήματος. Το σέλινο είναι ένα φυσικό αφροδισιακό τόσο για γυναίκες όσο και για άνδρες. Η τακτική χρήση του προϊόντος αυξάνει την έλξη στις γυναίκες και στους άνδρες αυξάνει την ισχύ. Το ποτό συνιστάται για πρόληψη / ως μέρος της πολύπλοκης θεραπείας των προστάτων.
  5. Ενίσχυση του νευρικού συστήματος. Οι βιταμίνες Β υποστηρίζουν τη σταθερή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Η χρήση χυμού ανακουφίζει από το άγχος, βοηθά στην καταπολέμηση του στρες, της κατάθλιψης. Σημειώνεται ότι σε ασθενείς με νόσο του Αλτσχάιμερ με τακτική πρόσληψη ποτού σέλινο, η ανάπτυξη της νόσου επιβραδύνεται.
  6. Ρύθμιση των λειτουργιών του πεπτικού σωλήνα. Το προϊόν έχει αντιφλεγμονώδες, ήπιο καθαρτικό, καρμινιστικό αποτέλεσμα. Το φυτικό ποτό προάγει την παραγωγή γαστρικού χυμού, αποτρέπει το σχηματισμό ελκών, βοηθά στην ουλή των υπαρχόντων.
  7. Σύνθλιψη, ακολουθούμενη από την αφαίρεση μικρών λίθων από τα νεφρά και τη χοληδόχο κύστη. Το αντισπασμωδικό αποτέλεσμα του χυμού λαχανικών βοηθά στη χαλάρωση των τοιχωμάτων της χολής και των ουροφόρων καναλιών. Οι διουρητικές ιδιότητες βοηθούν στην απομάκρυνση των λίθων από τα νεφρά και του χολαγωγού – από τη χοληδόχο κύστη.
  8. Χαμηλότερη χοληστερόλη. Οι φθαλίδες, που είναι πλούσιες σε χυμώδη πράσινα σέλινου, βοηθούν στη μείωση του επιπέδου της «κακής» χοληστερόλης. Λόγω των χολερετικών ιδιοτήτων ενός πικάντικου λαχανικού, η χοληστερόλη απεκκρίνεται ταχύτερα.
  9. Χάνω βάρος. Το πικάντικο λαχανικό έχει ελάχιστη περιεκτικότητα σε θερμίδες, γεγονός που το καθιστά ένα μοναδικό συστατικό της διατροφής. Επιταχύνει την πέψη της τροφής, την απομάκρυνση των υπολειμμάτων της και τις διουρητικές ιδιότητες του χυμού βοηθούν στην απομάκρυνση του υπερβολικού υγρού από τους λιπαρούς ιστούς, στην εξάλειψη του οιδήματος, το οποίο βοηθά στη βελτίωση της φιγούρας. Το ποτό μειώνει την όρεξη, γεγονός που βοηθά στη μείωση των μερίδων φαγητού.
  10. Διευκόλυνση της διαδικασίας διακοπής του εθισμού στη νικοτίνη. Ο χυμός σέλινου αποκαθιστά την ισορροπία του ασκορβικού οξέος, έχει μια ηρεμιστική δράση, μειώνει την όρεξη, η οποία μειώνει το άγχος κατά την εγκατάλειψη μιας κακής συνήθειας, καθιστά αυτή τη διαδικασία λιγότερο επώδυνη.

Σέλινο μίσχοι και χυμοί

Το όφελος του χυμού είναι μοναδικό, αλλά με όλες τις θεραπευτικές ιδιότητες υπάρχουν ορισμένες αντενδείξεις για τη χρήση του ίδιου του λαχανικού και του χυμού από αυτό. Το:

  1. κιρσούς, θρομβοφλεβίτιδα.
  2. οξεία μορφή γαστρικού έλκους, έλκους δωδεκαδακτύλου, γαστρίτιδα, κολίτιδα.
  3. εγκυμοσύνη, γαλουχία
  4. ελονοσία;
  5. αλλεργικές αντιδράσεις, ατοπική δερματίτιδα, κνίδωση
  6. δερματικές ασθένειες;
  7. επιληψία;
  8. ηπατική νόσος
  9. παθολογία του θυρεοειδούς
  10. επιδείνωση των ασθενειών των ουροποιητικών, αναπαραγωγικών συστημάτων.
  11. προχωρημένη ηλικία;
  12. γενική εξάντληση μετά από σοβαρή ασθένεια.

Πώς να μαγειρέψω

Για την παρασκευή φρέσκου χυμού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα μέρη του λαχανικού – λαχανικά ρίζας, μίσχους (μίσχοι), φύλλα. Οι συνταγές είναι εύκολο να ακολουθηθούν. Ο ευκολότερος τρόπος να το περιστρέψετε είναι με αποχυμωτή. Για να πάρετε χυμό από τη ρίζα, χρησιμοποιείται μια βίδα για περιστροφή από χόρτα – ένας φυγοκεντρικός αποχυμωτής. Εάν αυτό το gadget κουζίνας δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, μπορεί να ληφθεί ένα ποτό αλέθοντας το λαχανικό με μπλέντερ ή τρίψιμο και πιέζοντας το υγρό μέσω γάζας ή κόσκινου με λεπτό πλέγμα..

Συνταγή χυμού σέλινου

Υπάρχουν πολλές επιλογές για την παρασκευή ποτών με βάση το σέλινο. Αυτή η θεραπευτική σύνθεση συμπληρώνεται τέλεια από φρέσκους χυμούς τεύτλων, ντοματών, μήλων, καρότων. Για να αποκτήσετε ένα smoothie σέλινο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μαϊντανό, άνηθο, βασιλικό, αγγούρι, πιπεριά. Το λαχανικό έχει μια έντονη αυτόνομη γεύση, η οποία σας επιτρέπει να το κάνετε χωρίς μαγείρεμα προσθέτοντας αλάτι, πιπέρι, μπαχαρικά.

Τα χόρτα για την παρασκευή του χυμού γίνονται φρέσκα, λαμπερά. Τέτοιοι μίσχοι περιέχουν τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Εάν οι μίσχοι πρέπει να αποθηκευτούν για κάποιο χρονικό διάστημα, συσκευάστε τους σφιχτά σε μια πλαστική σακούλα και τοποθετήστε το στο ψυγείο. Έτσι θα αποδειχθεί ότι διατηρεί με ελάχιστη απώλεια τη μοναδική σύνθεση βιταμινών, ανόργανων συστατικών, μικρο-, μακρο-στοιχείων που είναι εγγενή σε αυτό το θαυμαστό λαχανικό.

Από τη ρίζα

  • Χρόνος: 10 λεπτά.
  • Μερίδες ανά κοντέινερ: 1 άτομο.
  • Πιάτα θερμίδων: 31 kcal.
  • Σκοπός: για πρωινό, μεσημεριανό, για δείπνο.
  • Κουζίνα: Διατροφή.
  • Δυσκολία: Εύκολο.

Η χρήση της ρίζας για την παραγωγή χυμού είναι σημαντική κατά την κρύα εποχή, όταν δεν υπάρχει πράσινο από το ανοιχτό έδαφος. Μπορεί να καταναλωθεί μόνο του ή με μήλο, καρότο, τεύτλα, χυμό πορτοκαλιού. Συνιστάται για αύξηση του τόνου, βελτίωση της όρεξης, ρύθμιση της πέψης, αύξηση της ισχύος, εξάλειψη τοξινών, τοξινών, μείωση βάρους, ομαλοποίηση του μεταβολισμού.

Συστατικά:

  • σέλινο – 200 γρ.

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Πλύνετε καλά τη ρίζα.
  2. Σαφή.
  3. Κόψε σε μικρά κομμάτια.
  4. Πιέστε το χυμό.
  5. Εάν χρησιμοποιήσατε μπλέντερ ή τρίφτη, στραγγίξτε τον πουρέ μέσω γάζας ή κόσκινου με λεπτό πλέγμα.

Χυμός σέλινου

Από τα φύλλα

  • Χρόνος: 5 λεπτά.
  • Μερίδες ανά κοντέινερ: 1 άτομο.
  • Πιάτα θερμίδων: 31 kcal.
  • Σκοπός: για πρωινό, μεσημεριανό, για δείπνο.
  • Κουζίνα: Διατροφή.
  • Δυσκολία: Εύκολο.

Για να πάρετε χυμό από φύλλα και μίσχους, επιλέξτε φρέσκα φωτεινά πράσινα. Είναι καλύτερο να χρησιμοποιείτε φυτά που καλλιεργούνται σε ανοιχτό έδαφος με ελάχιστη χρήση λιπασμάτων, που δεν υπόκεινται σε χημική επεξεργασία για μακροχρόνια αποθήκευση. Εάν χρησιμοποιείται μπλέντερ για να φτιάξετε ένα ποτό, 100 g νερού μπορούν να προστεθούν στο σέλινο. Για να αποκτήσετε ένα συμπυκνωμένο, κορεσμένο ποτό, μπορείτε να παραλείψετε το πολτό. Τότε το προϊόν θα είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες..

Συστατικά:

  • σέλινο – 4 μίσχοι με φύλλα.

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Πλύνετε καλά τα στελέχη και τα φύλλα.
  2. Κόψε σε μικρά κομμάτια.
  3. Περάστε ένα αποχυμωτή ή πουρέ με μπλέντερ.

Έτοιμο φρέσκο

Από σέλινο και καρότα

  • Χρόνος: 10 λεπτά.
  • Μερίδες ανά κοντέινερ: 2 άτομα.
  • Πιάτα θερμίδων: 29,5 kcal.
  • Σκοπός: για πρωινό, μεσημεριανό, για δείπνο.
  • Κουζίνα: Διατροφή.
  • Δυσκολία: Εύκολο.

Το φρέσκο ​​καρότο και το σέλινο είναι η πιο δημοφιλής επιλογή ανάμειξης χυμού. Λόγω της φυσικής γλυκύτητας, τα καρότα συμπληρώνουν και απαλύνουν τη γήινη γεύση του σέλινου. Ένα ποτήρι τέτοιου κοκτέιλ περιέχει 4 καθημερινά πρότυπα βιταμίνης Α. Η επιλογή παρασκευής συνιστάται από οφθαλμίατρος για χρήση ως μέρος σύνθετης θεραπείας για διόρθωση της όρασης.

Συστατικά:

  • σέλινο – 2 μίσχοι

  • καρότα – 3 τεμ..

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Πλύνετε καλά το σέλινο και τα καρότα.
  2. Ξεφλουδίστε τη ρίζα.
  3. Κόψτε τα λαχανικά σε μικρά κομμάτια.
  4. Σπάζοντας το υγρό.
  5. Εάν χρησιμοποιείται μπλέντερ, προσθέστε 250 g νερού, κτυπήστε μέχρι να μαλακώσει..

Με καρότα

Χυμός μήλου και σέλινου

  • Χρόνος: 10 λεπτά.
  • Μερίδες ανά κοντέινερ: 2 άτομα.
  • Πιάτα θερμίδων: 38,5 kcal.
  • Σκοπός: για πρωινό, μεσημεριανό, για δείπνο.
  • Κουζίνα: διατροφή, παιδιά.
  • Δυσκολία: Εύκολο.

Θα απολαύσετε ένα μείγμα σέλινου με χυμό μήλου, όχι μόνο από ενήλικες, αλλά και από παιδιά. Ένα ποτό χαμηλών θερμίδων αποδεικνύεται γλυκό, καθίσταται όχι μόνο χρήσιμο, αλλά και νόστιμο. Τα σκληρά μήλα είναι πιο ζουμερά, επομένως είναι προτιμότερα για την παρασκευή κοκτέιλ. Ο χυμός μήλου με σέλινο συνιστάται να αυξήσει το επίπεδο της αιμοσφαιρίνης στο αίμα, με αναιμία, ανεπάρκεια βιταμινών και κατάσταση μετά το έμφραγμα.

Συστατικά:

  • σέλινο – 3 μίσχοι
  • μήλο – 2 τεμ.

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Πλύνετε καλά το σέλινο και τα μήλα.
  2. Κόψτε τα μήλα σε 4 μέρη, πάρτε τον πυρήνα.
  3. Κόψτε τους μίσχους σε μικρά κομμάτια.
  4. Σπάζοντας το υγρό.
  5. Εάν χρησιμοποιείται μπλέντερ, η μάζα σέλινο μήλου μπορεί να φιλτραριστεί μέσω κόσκινου λεπτού πλέγματος.

Χρησιμοποιώντας μήλα

Πώς να πιείτε

Αν και έχει θαυματουργές ιδιότητες, ένα ποτό σέλινο πρέπει να καταναλώνεται με προσοχή και με μέτρο. Πριν ξεκινήσετε μια συστηματική χορήγηση, θα πρέπει να συμβουλευτείτε έναν γιατρό. Η φρέσκια επιλογή, όπως όλα τα φρέσκα, δεν συνιστάται να πίνετε με φαγητό. Αυτό μπορεί να προκαλέσει διεργασίες ζύμωσης στο γαστρεντερικό σωλήνα, προκαλώντας επιδείνωση των γαστρικών παθολογιών. Εάν ο γιατρός δεν έχει κάνει ειδικά ραντεβού, πίνουν 3 κουταλάκια του γλυκού καθαρό σέλινο μισή ώρα πριν από τα γεύματα. Τα κοκτέιλ που περιέχουν αυτό το φυτικό συστατικό συνιστώνται για χρήση σε όγκο έως 1 φλιτζάνι την ημέρα.

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου