Πώς να φτιάξετε γλυκά χωρίς γλουτένη – συμβουλές για την αλλαγή συνταγών

Το περιεχόμενο του άρθρου



Η γλουτένη, ή η γλουτένη, είναι μια πρωτεΐνη που δίνει στο ψωμί και άλλα γλυκά μια απαλή, σπογγώδη υφή. Βρίσκεται στους σπόρους σιταριού, σίκαλης, κριθαριού. Η γλουτένη βελτιώνει την απορρόφηση νερού κατά τη ζύμωση, παρατείνει τη διάρκεια ζωής του προϊόντος, αυξάνει τον όγκο του ψωμιού. Προστίθεται σε κιμά, παγωτό, κέτσαπ, σάλτσα για να τους δώσει πυκνότητα. Η πρωτεΐνη απορροφάται εύκολα από το σώμα, αλλά σε ορισμένες προκαλεί αλλεργίες (1% του πληθυσμού).

Πώς μπορώ να αντικαταστήσω τη γλουτένη;

Τι είναι η γλουτένη;

Το σώμα δεν χρειάζεται γλουτένη, επομένως, η άρνησή του δεν βλάπτει την υγεία. Αντικαταστήστε την πρωτεΐνη με μείγματα αλευριού χωρίς γλουτένη. Φτιάχνονται από ρύζι, φαγόπυρο, καλαμπόκι, αμύγδαλα, καρύδα, σόγια. Μια εναλλακτική λύση θα ήταν τα πυκνωτικά και τα αποσυνθετικά τρόφιμα – κόμμι γκουάρ ή ξανθάνης, άμυλο.

Η γεύση του ψησίματος χωρίς γλουτένη διαφέρει λίγο από τη γεύση των ομολόγων σίτου · συχνά περιλαμβάνεται στο μενού των οπαδών υγιεινών τροφίμων. Η μόνη προειδοποίηση: πριν επιλέξετε ένα υποκατάστατο, πρέπει να μάθετε ποια ζύμη θα βγει από αυτήν. Τα πειράματα ξεκινούν καλύτερα με συνταγές όπου απαιτείται λίγο αλεύρι. Για παράδειγμα, από τηγανίτες.

Αλεύρι αμυγδάλου

Αλεύρι αμυγδάλου

Τα αράπικα φιστίκια εκτιμώνται στη γαλλική κουζίνα και χρησιμοποιούνται για την παρασκευή αμυγδαλωτών, γενουατικών μπισκότων και ντεκόζ. Τα γλυκά χωρίς γλουτένη είναι πυκνά, ελαστικά και νόστιμα. Η σκόνη μπορεί να παρασκευαστεί εύκολα από εσάς. Για να γίνει αυτό, οι ξεφλουδισμένοι ξηροί καρποί πρέπει να στεγνώσουν στο φούρνο για 30-50 λεπτά, στη συνέχεια να κρυώσουν πλήρως, να τεμαχιστούν σε μπλέντερ ή μύλο καφέ.

Αλεύρι φαγόπυρου

Αλεύρι φαγόπυρου

Οι θρυμματισμένοι κόκκοι μοιάζουν με μοβ-γκρι σκόνη. Από αυτό μπορείτε να μαγειρέψετε οποιοδήποτε πιάτο: τηγανίτες, muffins, πίτες. Η γεύση του ψησίματος δεν διαφέρει από τη γεύση των προϊόντων σίτου. Είναι δύσκολο για τους αρχάριους να φαγόπυρο, επομένως, οι ειδικοί προτείνουν να το αναμιγνύουμε με αλεύρι ολικής αλέσεως άλλων καλλιεργειών.

Αλεύρι καρύδας

Αλεύρι καρύδας

Η σκόνη δίνει στα πιάτα μια ευχάριστη λεπτή γεύση, κάνει τα γλυκά ευάερα. Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, που έχει θετική επίδραση στην πέψη, περιέχει λίγες θερμίδες, οπότε χρησιμοποιείται στο μενού απώλειας βάρους. Η μόνη προειδοποίηση: το αλεύρι χωρίς γλουτένη από καρύδα δεν αντικαθιστά πλήρως το σιτάρι λόγω της μικρής ποσότητας γλουτένης. Οι ειδικοί προτείνουν την ανάμιξή του με μια πιο επίμονη σύνθεση σε αναλογία 1 έως 3. Το μείγμα παρασκευάζεται με την προσθήκη 1-2 αυγών.

Αλεύρι αμύλου πατάτας

Αμυλο πατάτας

Αυτό το πυκνωτικό χωρίς γλουτένη είναι ιδανικό για κρέπες, σούπες, σάλτσες με βάση την κρέμα. Βοηθά στην εξοικονόμηση, επειδή το μείγμα αμύλου στο μαγείρεμα χρησιμοποιείται 2 φορές λιγότερο από το σιτάρι. Πριν από το μαγείρεμα, η σκόνη αναμιγνύεται με μικρή ποσότητα νερού..

Άμυλο καλαμποκιού

Άμυλο καλαμποκιού

Οι εκλεπτυσμένες πρώτες ύλες, που λαμβάνονται από καλαμπόκι, χρησιμοποιούνται ως παχυντές για πουτίγκες, σάλτσες φρούτων, ασιατικά πιάτα. Για την παρασκευή ψημένων προϊόντων, το άμυλο συνδυάζεται με ένα άλλο μείγμα χωρίς γλουτένη, παρατηρώντας τις αναλογίες που αναφέρονται στη συνταγή.

Αλεύρι σόγιας

Αλεύρι σόγιας

Η σκόνη φουντουκιού περιέχει πολλή πρωτεΐνη και λίπος. Για το ψήσιμο κέικ και άλλα προϊόντα, συνδυάστε το με ένα μείγμα χωρίς γλουτένη από άλλα δημητριακά. Ως γέμιση, χρησιμοποιήστε φυστικοβούτυρο και φρούτα που καλύπτουν τη γεύση «φασόλι».

Αλεύρι βρώμης

Αλεύρι βρώμης

Η σκόνη περιέχει πολλές χρήσιμες ουσίες – αμινοξέα, ασβέστιο και φωσφορικά άλατα, βιταμίνες, ένζυμα, εύπεπτους υδατάνθρακες. Το ψήσιμο βρώμης μειώνει την κακή χοληστερόλη και έχει καλή επίδραση στο πεπτικό σύστημα. Υπάρχει λίγη γλουτένη στα δημητριακά, επομένως πρέπει να συνδυαστεί με λιναρόσπορο. Τα μπισκότα είναι σκληρά, τραγανά, εύθραυστα. Εάν ανακατεύετε πλιγούρι βρώμης (όχι περισσότερο από 30%) με άλλο αλεύρι, το ψωμί θα είναι ευάερο και πλούσιο.

Αλεύρι ταπιόκας

Αλεύρι ταπιόκας

Είναι μια ελαφριά, λευκή σκόνη που εξάγεται από τη ρίζα μανιόκα (τροπική ρίζα). Τα γλυκά χωρίς γλουτένη με ταπιόκα έχουν ευχάριστη υφή, καλή γεύση. Οι πρώτες ύλες χρησιμοποιούνται για πάχυνση υαλοπινάκων, γεμίσματα φρούτων. Η ταπιόκα δίνει καλά αποτελέσματα σε συνδυασμό με άμυλο αραβοσίτου και σκόνη σόγιας.

Αλεύρι λευκού και καστανό ρυζιού

Ρυζάλευρο

Το αρτοποιείο με αλεύρι ρυζιού έχει την ίδια γεύση όπως συνήθως. Το μείγμα λευκών δημητριακών χωρίς γλουτένη έχει ουδέτερη γεύση, καθιστώντας το ιδανικό για ψημένα προϊόντα. Οι ακατέργαστες πρώτες ύλες καφέ ρυζιού είναι εξίσου χρήσιμες με το πίτουρο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ψήσιμο ψωμιού, μπισκότα, muffins. Το καστανό ρύζι ταιριάζει καλά με ένα μείγμα ταπιόκας και κόμμι ξανθάνης.

Πώς να υπολογίσετε τις αναλογίες

Εάν πρέπει να αντικαταστήσετε το σιτάρι με πρώτες ύλες από άλλους κόκκους, προχωρήστε από αναλογία 1 έως 1. Για να αυξήσετε την περιεκτικότητα σε γλουτένη, μπορείτε να προσθέσετε μείγμα λιναρόσπορου, αραιώνοντάς το με νερό σε αναλογία 1 έως 2. Αποφασίστε εάν χρειάζεστε ένα πυκνωτικό με βάση το πιάτο:

  • Cupcakes και Cookies. Το αλεύρι σίτου μπορεί να αντικατασταθεί πλήρως με σκόνη χωρίς γλουτένη, χωρίς την προσθήκη συνδετικών.
  • Κέικ, αρτοσκευάσματα, ψωμί. Για να διατηρήσετε τη φόρμα γλυκών χωρίς γλουτένη, χρειάζεστε ένα εξάρτημα στερέωσης. Το κόμμι Xanthan θα το κάνει, αλλά προσέξτε: το παχυντικό προκαλεί προβλήματα στο στομάχι.

Εάν τα γλυκά χωρίς γλουτένη περιέχουν πρώτες ύλες που δεν παράγονται από προϊόντα δημητριακών (καρύδα, ταπιόκα, άμυλο), επιλέξτε συνταγές που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτά. Το βάρος τους και τα άλλα χαρακτηριστικά τους είναι διαφορετικά, επομένως δεν μπορεί να γίνει μια απλή ανταλλαγή «γυαλί για γυαλί».

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου