Τι είναι το πίτουρο και πώς είναι χρήσιμα

Το περιεχόμενο του άρθρου



Η παραγωγή αλευριού διαχωρίζεται από το πίτουρο δημητριακών (σπορά). Αυτό είναι το κορυφαίο κέλυφος κόκκων που θα σπαταλήσει. Περιέχει περισσότερα λιπαρά οξέα, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες από τις εξευγενισμένες πρώτες ύλες, καθώς τα δημητριακά χάνουν πολλά χρήσιμα συστατικά κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας. Σε ένα τέτοιο προϊόν, πρακτικά δεν υπάρχει κολλώδης πρωτεΐνη, η λεγόμενη γλουτένη που ενυπάρχει στα φυτά δημητριακών.

Ποιο πίτουρο είναι το πιο χρήσιμο;

Όλοι οι τύποι σποράς – συμπυκνωμένες πηγές ινών, μετάλλων και βιταμινών, έχουν διαφορετικά αποτελέσματα. Το βασικό τους όφελος είναι ένα σύμπλεγμα ουσιωδών ουσιών που υποστηρίζουν την υγεία. Είναι πλούσιο σε κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο, σελήνιο, χαλκό. Βιταμίνες σε πίτουρο από την ομάδα B1-B6, E, K, A. Είναι προφυλακτικά χρήσιμο να εναλλάσσεται η χρήση διαφορετικών τύπων.

Πλιγούρι βρώμης

Οφέλη του πίτουρου βρώμης

Το πίτουρο βρώμης είναι πραγματική πηγή μορίων φυτών και βιταμίνης Ε, βοηθούν στον έλεγχο της πίεσης, στη μείωση της φλεγμονής. Χαμηλές θερμίδες, εύρημα για όσους θέλουν να χάσουν βάρος. Η βρώμη είναι πλούσια σε β-γλυκάνες (πολυσακχαρίτες που μειώνουν τη χοληστερόλη), δεν περιέχει γλουτένη, η οποία επηρεάζει την πέψη.

Σιτάρι

Πλεονεκτήματα και αντενδείξεις πίτουρου σίτου

Οι φυτικές ίνες κάνουν το προϊόν χρήσιμο για το στομάχι και τα έντερα – εξαλείφουν τη δυσκοιλιότητα, συμβάλλουν στην απομάκρυνση των τοξινών. Η σπορά σιταριού πρέπει να καταναλώνεται σε 60 g ημερησίως – αυτό θα παρέχει καθημερινή πρόσληψη σεληνίου, η έλλειψη του οποίου οδηγεί σε μείωση της ανοσίας. Το πίτουρο είναι πλούσιο σε κάλιο και μαγνήσιο, απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία της καρδιάς.

σίκαλη

Η χημική σύνθεση του κόκκου

Η σίκαλη είναι πλούσια σε ωμέγα-3, ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα, την κανονική λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και του εγκεφάλου και μειώνουν την κακή χοληστερόλη. Το ιώδιο στο πίτουρο σίκαλης, απορροφάται καλά, βοηθά τον θυρεοειδή αδένα, προστατεύει το σώμα από τις επιβλαβείς επιπτώσεις του περιβάλλοντος.

Ρύζι

Τα οφέλη του ρυζιού

Αυτά τα πίτουρα ομαλοποιούν το μεταβολισμό, ο οποίος βοηθά στη μείωση του βάρους. Ενεργώντας σαν βούρτσα, η σπορά απορροφά και απομακρύνει επιβλαβείς τοξίνες, καθαρίζει τα έντερα, διεγείρει την αναπαραγωγή υγιούς μικροχλωρίδας. Ένα υψηλό επίπεδο ασβεστίου στο καφέ κέλυφος μπορεί να μειώσει τις εκδηλώσεις αλλεργιών, να αποτρέψει την εμφάνιση δερματικών παθήσεων. Οι πολυσακχαρίτες του ρυζιού βοηθούν στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων γλυκόζης στο αίμα που συνιστούν οι διαβητικοί.

Είδος σίκαλης

Σύνθεση φαγόπυρου

Το φαγόπυρο δεν περιέχει γλουτένη, και η σπορά από δημητριακά χρησιμοποιούνται από άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη, η οποία προκαλεί διαταραχές του γαστρεντερικού σωλήνα, φούσκωμα και διάρροια. Η χημική σύνθεση βοηθά στην ομαλοποίηση της πίεσης, είναι η πρόληψη των καρκινικών όγκων, μειώνει τη χοληστερόλη και την όρεξη, η οποία βοηθά να απαλλαγούμε από επιπλέον κιλά. Ένα υψηλό ποσοστό σιδήρου αυξάνει την αιμοσφαιρίνη.

Τα οφέλη του πίτουρου για το ανθρώπινο σώμα

Μια μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών βοηθά στην καταπολέμηση πολλών ασθενειών. Είναι χρήσιμο να τα χρησιμοποιείτε για τον καθαρισμό των εντέρων, που χρησιμοποιούνται σε δίαιτες για απώλεια βάρους. Η σπορά αφαιρεί τις τοξίνες, έχει ηρεμιστικό αποτέλεσμα, βελτιώνει την κατάσταση του δέρματος. Οι περιεχόμενες βιταμίνες και μέταλλα αυξάνουν τις ευεργετικές ιδιότητες του πίτουρου.

Διατροφική και ενεργειακή αξία

Ο συνδυασμός των θρεπτικών συστατικών, των φυτικών ινών και των θερμίδων εξαρτάται από την καλλιέργεια των σιτηρών. Αν και η ενεργειακή τους αξία είναι υψηλή, αλλά το πίτουρο περνά μέσα από το σώμα κατά τη μεταφορά, χωρίς αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Αυτό σημαίνει ότι η ινσουλίνη δεν θα ξεχωρίζει και επιπλέον εκατοστά δεν θα εναποτίθενται στη μέση.

100 g προϊόντος περιέχει:

Θέα

kcal

Πρωτεΐνες, g

Υδατάνθρακες, g

Ίνες, g

Λίπη, g

βρώμη

240

17.3

πενήντα

δεκαπέντε

7

σιτάρι

180

14.7

20.6

43

4.1

ρύζι

315

21

τριάντα

21

12

σίκαλη

220

έντεκα

32

17

3

είδος σίκαλης

340

14

65

12

4,5

Υψηλή αντιοξειδωτική περιεκτικότητα

Διαφορετικοί τύποι πίτουρου περιέχουν ισχυρά αντιοξειδωτικά (μόνο μια μικρή λίστα):

  • γάμμα oryzanol – αναζωογονεί το σώμα.

  • σκουαλένιο – εξασθενεί την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων, παρατείνει τη ζωή, αντιμετωπίζει δερματικές παθήσεις.
  • φουρουλικό οξύ – αναζωογονεί, προστατεύει το δέρμα από τον ήλιο και τις ρυτίδες, αυξάνει τη βιοδιαθεσιμότητα της βιταμίνης Ε.
  • αβενατραμίδη – προστατεύει τα αιμοφόρα αγγεία.

Έλεγχος σακχάρου στο αίμα

Η β-γλυκάνη αυξάνει το ιξώδες της τροφής, τις διαλυτές ίνες, επιβραδύνει τη διαδικασία απορρόφησης και απορρόφησης υδατανθράκων. Μετά το φαγητό, δεν υπάρχει απελευθέρωση σακχάρου στο αίμα · η αργή πέψη δεν συνεπάγεται απότομη πτώση. Για άτομα που εξαρτώνται από ινσουλίνη με διαβήτη τύπου 2, το μεγάλο όφελος του πίτουρου βρώμης είναι ο έλεγχος της γλυκόζης. Η αργή διάσπαση του αμύλου, η ικανότητα επηρεασμού του γλυκαιμικού δείκτη άλλων τροφίμων στο έντερο καθιστά αυτό το συμπλήρωμα απαραίτητο.

Μείωση του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου

Καρκίνος του παχέος εντέρου

Το πίτουρο δημητριακών έχει την ικανότητα να συσσωρεύει υγρασία 5 φορές βαρύτερη από το δικό του βάρος. Απορροφούν τοξίνες, χοληστερόλη, δηλητήρια αλάτων βαρέων μετάλλων που προκαλούν καρκίνο, τα βγάζουν έξω. Η δράση των ινών σε συνδυασμό με πρωτεΐνες παράγει βουτυρικό οξύ που μπορεί να σταματήσει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων..

Τι πρέπει να τρώτε πίτουρο

Η δράση των φυτικών ινών στο σώμα

Το θρυμματισμένο κέλυφος του κόκκου, λόγω της πλούσιας σύνθεσής του, οι χονδροειδείς ίνες βοηθούν σε πολλές ασθένειες: παχυσαρκία, χολοκυστίτιδα, αθηροσκλήρωση. Η μείωση του επιπέδου επιβλαβούς χοληστερόλης θα προστατεύσει από το εγκεφαλικό επεισόδιο, η εξάλειψη των τοξινών ομαλοποιεί το μεταβολισμό, αυξάνει την ανοσία.

Για απώλεια βάρους

Οι διαιτητικές ίνες τείνουν να διογκώνονται στο στομάχι και τα έντερα, διατηρώντας ένα αίσθημα κορεσμού για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι διαλυτές ίνες μειώνουν το επίπεδο της γκρελίνης, μιας ορμόνης που διεγείρει την όρεξη, από την οποία εξαρτάται πολύ η ποσότητα τροφής που απαιτείται για τον κορεσμό. Υψηλή θρεπτική αξία και χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες του προϊόντος είναι κατάλληλη για διατροφική διατροφή – το βάρος θα μειωθεί, ενώ το σώμα θα λάβει τις απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα.

Για πέψη και χοληδόχο κύστη

Το πίτουρο σίτου είναι ο καλύτερος τρόπος για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Βελτιώνουν την πέψη των τροφίμων, ομαλοποιούν τη λειτουργία του παγκρέατος. Τα σπορόφυτα βρώμης και φαγόπυρου έχουν ευεργετική επίδραση στο συκώτι – οι β-γλυκάνες αποβάλλουν τη χολή, βελτιώνουν το έργο της χοληδόχου κύστης. Τα λιπαρά οξέα πίτουρου τρέφουν τα εντερικά κύτταρα, μειώνοντας τη φλεγμονή, ανακουφίζουν τον πόνο.

Για την καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία

Οι κύριοι παράγοντες για την ομαλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος είναι η σωστή τροφή και ένας υγιεινός τρόπος ζωής. Ο σχηματισμός πλακών χοληστερόλης είναι η μάστιγα του αιώνα μας. Μια καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο μπορεί να αποφευχθεί ελέγχοντας το επίπεδο της LDL (κακή χοληστερόλη) στο αίμα. Οι β-γλυκάνες πίτουρου μειώνουν την αρτηριακή πίεση, μειώνουν τον κίνδυνο σχηματισμού πλάκας στα αιμοφόρα αγγεία, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Πόσο μπορείτε να φάτε ανά ημέρα

Για να αποφευχθούν δυσάρεστες συνέπειες με τη μορφή διάρροιας, φούσκωμα και σχηματισμού αερίων, καταναλώνονται ολόκληροι κόκκοι, τηρώντας έναν ημερήσιο κανόνα που δεν υπερβαίνει τα 50 γραμμάρια. Είναι χρήσιμο για τους ηλικιωμένους να τρώνε όχι περισσότερο από 30-40 g την ημέρα, πίνοντας 2 λίτρα νερό. Για τη μείωση του παχύσαρκου βάρους, η δόση πρέπει να προσαρμόζεται στα 70 g την ημέρα.

Τρόπος χρήσης

Πρέπει να αρχίσετε να παίρνετε πίτουρο με 1-2 κουταλάκια του γλυκού την ημέρα, αυξάνοντας σταδιακά τον όγκο. Για προληπτικούς σκοπούς, συνιστάται η κατανάλωση πίτουρου για δύο εβδομάδες και στη συνέχεια διάλειμμα 14 ημερών. Για να αφαιρέσετε τις τοξίνες και να καθαρίσετε τα έντερα, μπορείτε να φάτε ξηρό πίτουρο, να πλυθείτε με νερό ή να προσθέσετε σε πιάτα, διαιρώντας τον καθημερινό κανόνα με αρκετές φορές.

Για την απώλεια βάρους, η καθημερινή λήψη πίτουρου είναι χρήσιμη, όπως συμβουλεύει ο διάσημος Γάλλος γιατρός Pierre Ducane. Μια δημοφιλής διατροφή συνιστά να τρώτε μια κουταλιά της σούπας φυτά με υποχρεωτική κατανάλωση τουλάχιστον 1,5 λίτρα νερού καθημερινά.

Κεφίρ ή γιαούρτι με πίτουρο

Κεφίρ με πίτουρο

Οι κόκκοι δεν έχουν γεύση ή μυρωδιά. Είναι χρήσιμο να τα χρησιμοποιείτε με ζυμωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, smoothies. Μαζί με τον καθαρισμό, τα έντερα είναι κορεσμένα με προβιοτικά, τα οποία επηρεάζουν θετικά την πέψη. Απλώς αναμίξτε τη μετρούμενη ποσότητα πίτουρου με κεφίρ ή το αγαπημένο σας γιαούρτι.

Κουάκερ σε γάλα ή νερό

Κουάκερ πίτουρου

Για ένα πιάτο διατροφής θα χρειαστείτε:

  • 200 γραμμάρια νερό ή γάλα.

  • 2 κουταλιές της σούπας. κουτάλια πίτουρου (σιτάρι και σίκαλη βράζουν περισσότερο)
  • αλάτι για γεύση
  • Μέλι, μούρα, μπαχαρικά.

Αλατίστε το βραστό υγρό, προσθέστε πίτουρο, βράστε, σιγοβράστε για 5-7 λεπτά, ανακατεύοντας. Αφαιρέστε, καλύψτε και αφήστε το για λίγο. Ρίχνουμε το μαγειρεμένο χυλό με μέλι, προσθέτουμε μούρα ή αρωματικά μπαχαρικά.

Τελικά προϊόντα με πίτουρο

Ψωμί πίτουρου

Το δίκτυο διανομής πωλεί προϊόντα αρτοποιίας που περιέχουν πίτουρο. Η ποσότητα σποράς σε ψωμί και ζαχαροπλαστική δεν είναι μεγάλη, είναι αδύνατο να ελεγχθεί με ακρίβεια τι άλλο υπάρχει στα προϊόντα αποθήκευσης. Για να εισέλθει η απαραίτητη ποσότητα θρεπτικών συστατικών στο σώμα, θα πρέπει να τρώτε πολύ ψωμί και αυτό δεν συμβάλλει σε μια υγιεινή διατροφή και απώλεια βάρους.

Τα έτοιμα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση με την προσθήκη πίτουρου θα φέρουν περισσότερα οφέλη στο σώμα από το ψήσιμο. Το μείον τους είναι η ζάχαρη στη σύνθεση, η οποία θα βλάψει το πάγκρεας. Η ποσότητα των φυτικών ινών αναφέρεται στη συσκευασία, είναι δυνατόν να μετρηθεί, αλλά η τελική επιλογή των προϊόντων είναι δική σας.

Βλάβη και αντενδείξεις

Το πίτουρο τροφίμων είναι καλό για όλους, ενώ σέβεται τον κανόνα και καταναλώνει αρκετό νερό. Δεν πρέπει να τρώτε τεμαχίδια κατά την επιδείνωση των παθήσεων του εντέρου και του γαστρικού σωλήνα. Η παρουσία συμφύσεων στην κοιλιακή κοιλότητα, οι αλλεργίες καθιστούν αδύνατη τη χρήση πίτουρου. Κατά τη λήψη φαρμάκων, τα προϊόντα με σπορά πρέπει να τρώγονται με διάστημα 3-5 ωρών – λειτουργούν σαν ενεργός άνθρακας και απορροφούν φαρμακευτικές ουσίες.

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου