Rutabaga – τι είδους λαχανικό είναι, οφέλη και αντενδείξεις, χρήση στη μαγειρική, κοσμετολογία και παραδοσιακή ιατρική

Το περιεχόμενο του άρθρου



Στην αγορά λαχανικών μπορείτε να βρείτε τις συνηθισμένες ντομάτες, λάχανο, πατάτες, τεύτλα και εκατοντάδες ακόμη είδη. Δεν προετοιμάζει κάθε σύγχρονη νοικοκυρά κάτι από γογγύλια, δεν γνωρίζει τη συνταγή για το botvigny και πολλά από αυτά που ήταν στο τραπέζι των προγόνων. Το Rutabaga ανήκει στην ίδια κατηγορία σχεδόν ξεχασμένων λαχανικών, τα οποία, εκτός από την εξαιρετική γεύση, έχουν φαρμακευτικές ιδιότητες και χρησιμοποιούνται ως καλλυντικά.

Τι είναι το rutabaga

Αυτό το 2χρονο φυτό ανήκει στην οικογένεια λάχανων: rutabaga (Brassica napobrassica, σουηδική γογγύλι) στη φωτογραφία. Πιστεύεται ότι το είδος αναπτύχθηκε με την ανάμειξη συνηθισμένου λευκού λάχανου και γογγύλι. Το Rutabaga καλλιεργείται για δύο σκοπούς: ζωοτροφές για ζώα και μαγειρικά (τρόφιμα). Οι ποικιλίες Krasnoselskaya και Σουηδικά είναι δημοφιλείς στη Ρωσία (υπάρχουν ακόμη Wilma, Kuuziku, Marian, Lizi, Ruby κ.λπ.). Συγκομιδή περίπου 120 ημέρες μετά τη φύτευση. Η ίδια η καλλιέργεια της ρίζας μοιάζει με ανοιχτό μοβ γογγύλι, τα φύλλα είναι σαρκώδη, όπως τα τεύτλα.

Η γεύση του rutabaga συνδυάζει και τους δύο προγόνους: λάχανο και γογγύλια. Είναι σημαντικό να συλλέξετε τις καλλιέργειες ρίζας εγκαίρως, ώστε να μην γίνουν σκληρές, ινώδεις, να μην αρχίσουν να προετοιμάζονται για το χειμώνα. Στην ακατέργαστη μορφή του, το σουηδικό γογγύλι μοιάζει με το συνηθισμένο γογγύλι μας, μόνο πιο γλυκό. Χρησιμοποιείται σε σαλάτες και συνοδευτικά πιάτα. Τα βραστά λαχανικά ρίζας μοιάζουν με πατάτες για γεύση και ψήνονται στο φούρνο – γίνεται σχεδόν επιδόρπιο.

Χημική σύνθεση

Από την άποψη της διατροφικής αξίας και της χρησιμότητας, το rutabaga ξεπερνά τα γογγύλια. Η καλλιέργεια ρίζας θα είναι χρήσιμη για όσους ακολουθούν τη σωστή διατροφή ή πρόκειται να χάσουν βάρος: η συνολική περιεκτικότητα σε θερμίδες είναι 37 kcal. Το Rutabaga έχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C, υπάρχει λάδι μουστάρδας, το οποίο έχει αντιβακτηριακά και αντιμυκητιασικά αποτελέσματα. Βασικές ουσίες, μέταλλα και βιταμίνες στη σύνθεση της ρίζας:

Οχι.

Ουσίες

Κατά προσέγγιση ποσότητα ανά 100 γραμμάρια ωμού rutabaga
Λίπη0.1
Σκίουροι1,2
Νερό87.7
Υδατάνθρακες7.7
Οργανικά οξέα0.2
Διαιτητικές ίνες, φυτικές ίνες2.2
Μονο- και δισακχαρίτες7
ΒιταμίνεςA, B1, B2, B5, B6, B9, C, E, H, PP
Ορυκτά (κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορος, σίδηρος, νάτριο)344,5 mg

Οφέλη και αντενδείξεις

Ποια είναι η χρήση του rutabaga για το σώμα; Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε ασβέστιο στη σύνθεση, είναι χρήσιμο για ασθενείς που πάσχουν από μαλάκωμα του οστικού ιστού. Οι διαιτητικές ίνες σταθεροποιούν την πεπτική οδό (γαστρεντερική οδός), συμβάλλουν στην ανάπτυξη της φυσιολογικής μικροχλωρίδας. Η σουηδική γογγύλι έχει αποτελεσματικό διουρητικό αποτέλεσμα, το οποίο είναι χρήσιμο για προβλήματα στα νεφρά. Τα σκάφη, λόγω της σύνθεσης του λαχανικού, απομακρύνονται από πλάκες χοληστερόλης. Το Rutabaga δρα τέλεια ως αντισηπτικό και αντιφλεγμονώδες, θεραπευτικό μέσο. Αντενδείξεις για τη χρήση λαχανικών:

  • πεπτικά προβλήματα, εντερικές παθήσεις
  • οξεία στάδια γαστρεντερικών παθήσεων
  • αλλεργία στο φυτό
  • παγκρεατική παγκρεατίτιδα
  • δεν συνιστάται η κατάχρηση του λαχανικού κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
  • Τα παιδιά κάτω των 6 μηνών μπορούν να δοθούν σε μικρές ποσότητες σε βραστή μορφή.

Σουηδική γογγύλι

Η χρήση του rutabaga στη λαϊκή ιατρική

Το φυτό χρησιμοποιείται αποτελεσματικά στην παραδοσιακή ιατρική. Η χρήση του rutabaga γίνεται ποιοτικό συμπλήρωμα της κλασικής θεραπείας. Η εμπειρία των ανθρώπων αποδεικνύει ότι η σουηδική θεραπεία γογγύλι είναι αποτελεσματική κατά των αναπνευστικών παθήσεων (βρογχίτιδα, ξηρός βήχας), αρθρίτιδα, πολυαρθρίτιδα και μειωμένη ανοσία. Το κύριο πράγμα που απαιτείται είναι να βρείτε το rutabaga που καλλιεργείται στις καθαρότερες συνθήκες. Μερικά παραδείγματα ιατρικών συνταγών:

  1. Ένα μείγμα σουέτ και μέλι λειτουργεί αποτελεσματικά κατά του ξηρού βήχα. Ένα μικρό λαχανικό ρίζας πρέπει να ξεφλουδιστεί, να περάσει από ένα μύλο κρέατος δύο φορές. Ανακατέψτε τη μάζα με μέλι σε αναλογία 2: 1. Το μείγμα λαμβάνεται 4 φορές την ημέρα, 1 κουτάλι επιδόρπιο έως ότου ανακτηθεί πλήρως..
  2. Σουηδική γογγύλι με ξηρή βρογχίτιδα: ψιλοκόψτε 500 γραμμάρια λαχανικών, στιφάδο σε 50 γραμμάρια βούτυρο. Προσθέστε 3 κουταλιές της σούπας μέλι, 50 γραμμάρια καρύδια και αφαιρέστε από τη σόμπα. 2 φορές την ημέρα για χρήση ως ξεχωριστό πιάτο για 10 ημέρες.
  3. Αναμίχθηκε μισό ποτήρι χυμό λαχανικών με ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι. Πάρτε το φάρμακο μία φορά την ημέρα για 2 εβδομάδες για την πρόληψη της αρθρίτιδας.

Rutabaga στην κοσμετολογία

Ο χυμός και ο πολτός από το rutabaga χρησιμοποιούνται ως μέσο καθαρισμού του δέρματος, ομαλοποιώντας την κατάστασή του. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι μάσκες προσώπου κατασκευάζονται από πουρέ πατάτας με πρόσθετα. Συμβάλλουν στο άνοιγμα των πόρων, στην απομάκρυνση των σπυρακιών, στην επούλωση των μικροτραυμάτων και στην ανακούφιση των τοπικών φλεγμονωδών διεργασιών. Ο σουηδικός χυμός γογγύλου προωθεί υγιή μαλλιά και ενισχύει τα θυλάκια των μαλλιών. Οι απλούστερες συνταγές καλλυντικών με βάση λαχανικά:

  1. Μια ενυδατική μάσκα θα απαιτήσει 100 γραμμάρια τριμμένου σουέτ, ξινή κρέμα (για σύσταση κρέμας), ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι, χυμό αγγουριού. Όλα πρέπει να αναμιχθούν, να εφαρμοστούν στο δέρμα του προσώπου, να κρατηθούν για 15 λεπτά. Μετά την απογείωση χρησιμοποιώντας φύλλα τσαγιού.
  2. Για να ενισχύσετε τα μαλλιά, ανακατέψτε το χυμό λαχανικών με μερικές σταγόνες χυμό λεμονιού και τρίψτε στο τριχωτό της κεφαλής. Η ίδια σύνθεση βοηθά να απαλλαγούμε από τις φακίδες και τα σημάδια ηλικίας..

Συνταγές Rutabaga

Τα πιάτα από τη σουηδική γογγύλια είναι γνωστά εδώ και πολύ καιρό, αλλά σπάνια παρασκευάζονται στη σύγχρονη κουζίνα. Τα λαχανικά έχουν γίνει λιγότερο συχνές από τις πατάτες ή το λάχανο. Η ρίζα είναι εξαιρετική ως συνοδευτικό για ψάρια και κρέας, που χρησιμοποιείται ανεξάρτητα. Σούπες, πουρέ πατάτας, στιφάδο, κατσαρόλες παρασκευάζονται από λαχανικά. Τα πιάτα είναι υπέροχα για όσους ακολουθούν μια δίαιτα ή επιδιώκουν να χάσουν βάρος. Πώς να μαγειρέψετε rutabaga νόστιμο και εύκολο: μερικές συνταγές:

Σαλάτα

  • Χρόνος: 10 λεπτά
  • Μερίδες ανά κοντέινερ: 4 άτομα
  • Περιεκτικότητα σε θερμίδες: 413 kcal ανά 100 γραμμάρια.
  • Σκοπός: σνακ, προσθήκη στο κύριο πιάτο.
  • Κουζίνα: Ρωσική;
  • Δυσκολία: Εύκολο.

Η σαλάτα είναι ιδανική για όσους πρόκειται να χάσουν βάρος. Ο συνδυασμός μήλου, λεμονιού, rutabaga παρέχει μεγάλη ποσότητα βιταμινών για όλη την ημέρα. Για ενήλικες χωρίς προβλήματα με το γαστρεντερικό σωλήνα, ουσιαστικά δεν υπάρχει περιορισμός στη χρήση αυτής της σαλάτας. Αν θέλετε, μπορείτε να αντικαταστήσετε την ξινή κρέμα με κρέμα ή γιαούρτι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, να προσθέσετε φρούτα για μια αλλαγή. Η αρχική συνταγή διακρίνεται από την έντονη γεύση καθενός από τα συστατικά..

Συστατικά:

  • μεσαίου μεγέθους σουέτ – 2 τεμ .;
  • μικρό μήλο – 2 τεμ .;
  • χυμό λεμονιού – 2 κουταλιές της σούπας
  • ξινή κρέμα – 4 κουταλιές της σούπας. μεγάλο.

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Ξεφλουδίστε το rutabaga και τα μήλα, τρίψτε ξεχωριστά.
  2. Ανακατέψτε το χυμό λεμονιού με μάζα μήλου και αφήστε το να παραμείνει για 5 λεπτά.
  3. Ανακατέψτε το μήλο με τριμμένο σουηδικό γογγύλι.
  4. Προσθέστε ξινή κρέμα.
  5. Για να ανακατέψετε καλά.
  6. Προσθέστε αλάτι στη γεύση.

Τριμμένο rutabaga και μήλο

Σούπα

  • Χρόνος: 60 λεπτά
  • Μερίδες ανά κοντέινερ: 6 άτομα
  • Περιεκτικότητα σε θερμίδες: 120 kcal ανά 100 γραμμάρια.
  • Σκοπός: μεσημεριανό;
  • Κουζίνα: Ρωσική;
  • Δυσκολία: μεσαίο.

Η συνταγή είναι εξαιρετικά απλή, αλλά το πιάτο βγαίνει πλούσιο και νόστιμο. Η σούπα είναι κατάλληλη για χορτοφάγους ή για αυτούς που έχουν δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Το πιάτο έχει έντονη πλούσια γεύση και άρωμα. Για όσους δεν θέλουν να εγκαταλείψουν το κρέας, τίποτα δεν απαγορεύει την προσθήκη βρασμένου χοιρινού κρέατος ή βοείου κρέατος στο τελικό πιάτο. Πώς να μαγειρέψετε – η ίδια η οικοδέσποινα αποφασίζει. Η αρχική συνταγή έχει ως εξής.

Συστατικά:

  • νεαρά rutabaga – 1 τεμ.
  • καρότα – 1 τεμ.
  • κρεμμύδια – 1 τεμ.
  • σέλινο μίσχων – 100 g;
  • πλιγούρι κριθαριού – 100 g;
  • κουρκούμη – 0,5 κουταλάκι του γλυκού;
  • μπαχαρικά για γεύση.

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Πλύνετε το rutabaga, στεγνώστε, κόψτε σε κύβους ή καλαμάκια.
  2. Βάζουμε σε ένα τηγάνι, προσθέτουμε ψιλοκομμένα κρεμμύδια, καρότα, βότανα, σέλινο.
  3. Ρίχνουμε νερό και βράζουμε.
  4. Ξεπλύνετε καλά τα πλιγούρια κριθαριού, προσθέστε το σε βραστό νερό με μπαχαρικά και κουρκούμη.
  5. Σβήστε τη φωτιά σε μικρή.
  6. Μαγειρέψτε μέχρι να μαγειρευτούν τα δημητριακά.
  7. Η σούπα θεωρείται έτοιμη όταν τα λαχανικά γίνουν καθαρά.
  8. Σερβίρετε σούπα διακοσμημένη με φρέσκα βότανα.

Νέοι rutabaga

Στιφάδο

  • Χρόνος: 45 λεπτά
  • Μερίδες ανά κοντέινερ: 4 άτομα
  • Περιεκτικότητα σε θερμίδες: 243 kcal ανά 100 γραμμάρια.
  • Σκοπός: μεσημεριανό;
  • Κουζίνα: Ρωσικά, Αραβικά
  • Δυσκολία: μεσαίο.

Η συνταγή για ένα συνηθισμένο λαχανικό στιφάδο σε αυτήν την περίπτωση αραιώνεται με αραβικά (ή ινδικές νότες). Το πιάτο είναι πλούσιο, πικάντικο και υπέροχο για ένα μενού διατροφής. Από κρέας, υπάρχει μόνο κοτόπουλο. Το μαγείρεμα δεν απαιτεί πολύ χρόνο και εμπειρία. Όπως στην περίπτωση της σούπας, αν προσθέσετε κρέας στο αρχικό πιάτο, δεν θα χαλάσει με κανέναν τρόπο: όλα θα είναι επίσης νόστιμα. Πώς να μαγειρέψετε στιφάδο:

Συστατικά:

  • νεαρά rutabaga – 400 γραμμάρια.
  • πατάτες – 400 γραμμάρια
  • καρότα – 400 γραμμάρια
  • κρεμμύδια – 1 τεμ.
  • φυτικό λάδι – 3 κουταλιές της σούπας. Λ.;
  • ζάχαρη – 1 κουταλάκι του γλυκού;
  • ζωμός – 375 ml;
  • κονσερβοποιημένα ρεβίθια – 1 κουτί (250 g).
  • βότανα, αλάτι, μπαχαρικά – για γεύση.

Μέθοδος μαγειρέματος:

  1. Ξεφλουδίστε και πλύνετε τα λαχανικά.
  2. Πατάτες, σουέτ, καρότα κομμένα σε μεγάλα κομμάτια.
  3. Κόψτε το κρεμμύδι με φέτες.
  4. Τηγανίστε τα καρότα και τα σουηδικά γογγύλια σε φυτικό λάδι σε ένα βαθύ τηγάνι.
  5. Πασπαλίζουμε με ζάχαρη, συνεχίζουμε να τηγανίζουμε μέχρι να καραμελωθούν.
  6. Προσθέστε πατάτες, πασπαλίζουμε κάρυ.
  7. Ρίχνουμε το ζωμό και μαγειρεύουμε κάτω από το καπάκι για 7-8 λεπτά.
  8. Ρίξτε τα ρεβίθια σε κόσκινο, προσθέστε με πράσινα κρεμμύδια στο στιφάδο.
  9. Σιγοβράστε σε χαμηλή φωτιά για 8-10 λεπτά, σβήστε τη φωτιά, αφήστε κάτω από το καπάκι.

Φυτικό στιφάδο

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου