8 τρόποι για να απαλλαγείτε από την τελειότητα

Η τελειομανία είναι ένα χαρακτηριστικό των επιμελών εργαζομένων, η επιθυμία να κάνουν τα πάντα τέλεια. Με την πρώτη ματιά, βοηθά στην επιτυχία. Αλλά στην πραγματικότητα, η εστίαση στις λεπτομέρειες μαζί με το εξαιρετικό φοιτητικό σύνδρομο μπορεί να σας δώσει μια νεύρωση.

Τι είναι τελειομανία

τέλεια διπλωμένα πουκάμισα

Η έννοια της λέξης «τελειομανία» προέρχεται από τη γαλλική «τελειότητα» (τελειότητα). Ένας τελειομανής είναι ένα άτομο που θέλει να επιτύχει το ιδανικό σε ό, τι κάνει. Θέτει σε όλους υψηλά πρότυπα. Πιστεύει ότι η ατελής εργασία δεν έχει δικαίωμα στη ζωή.

Τύποι τελειομανίας

τέλεια διπλωμένες βίδες


Νευρωτικός


Αυτό είναι ένα καταστροφικό χαρακτηριστικό. Ένα τέτοιο άτομο έχει υπερεκτιμήσει ιδέες για ιδανικά που δεν μπορούν να επιτευχθούν. Κολλάει σε δευτερεύουσες εργασίες, αφιερώνει πολύ χρόνο στις λεπτομέρειες και δεν μπορεί να φτάσει στον κύριο στόχο. Ανησυχεί για το να αισθάνεται σημαντικό γιατί θέλει αναγνώριση.

Αποτυχία, παύει να απολαμβάνει τη δουλειά, ανησυχεί σκληρά. Μελαγχολικός. Στο σχολείο, ένα τέτοιο άτομο κράτησε ιδανικά ένα σημειωματάριο, αλλά δεν ολοκλήρωσε τις εργασίες.


Προσαρμοστικό


Υγιής τελειομανία. Ένα τέτοιο άτομο αξιολογεί επαρκώς τη δύναμή του. Ξέρει ότι το ιδανικό δεν υπάρχει, αλλά θέλει το καλύτερο. Μπορεί να αναδημιουργήσει το σχέδιο για την εκστρατεία της εργασίας και σκέφτεται για θετικά σχόλια και όχι για τελειότητα με κάθε κόστος.

Μελέτες τελειότητας

νοσοκόμα κοιτάζοντας μέσα από ένα δοκιμαστικό σωλήνα

Η πρώτη ιδέα χρησιμοποιήθηκε από τον Αμερικανό ψυχολόγο Cholender το 1965. Ο Alfred Adler και η Karen Horney μίλησαν για το ίδιο θέμα. Θεωρούσαν το πρόβλημα ως επιθυμία για εξουσία και αριστεία που προκύπτει από την κατωτερότητα..

Στη συνέχεια, οι δυτικοί επιστήμονες ανέπτυξαν τη δομή του φαινομένου. Αναγνωρισμένες παράμετροι. Ο Βρετανός ψυχολόγος Frost μίλησε για τη σημασία της γονικής συμπεριφοράς. Σημείωσε ότι η επιθυμία για τέλεια δουλειά δεν είναι πάντα παθολογία.
Στη Ρωσία, η έρευνα ξεκίνησε τη δεκαετία του 80-90. Ένα αναλυτικό μοντέλο προτάθηκε από τους Natalya Garanyan και D. Hamchek. Κάλεσαν τα κριτήρια για υγιή και παθολογική τελειομανία. Το έργο της Χολμογκόροβα εξακολουθεί να είναι πολύτιμο. Μαζί με τον Garanyan, περιέγραψαν την επίδραση της τελειομανίας στην κατάθλιψη..


Κλίμακα τελειομανίας Hewitt-Flette


Αυτή είναι μια κλίμακα ερωτηματολογίου που αναπτύχθηκε από τους Καναδούς από επιστήμονες. Οι συγγραφείς βασίζονται στη θεωρία τριών συστατικών του τελειομανίας:

  • Αυτοπροσανατολισμός (όταν ένα άτομο κάνει υπερβολικές απαιτήσεις στον εαυτό του).
  • Προσανατολισμός προς τους άλλους (υπερβολικές απαιτήσεις για άλλους).
  • Κοινωνικές αρχές (όταν ένα άτομο πιστεύει ότι οι άλλοι θέλουν πάρα πολλά από αυτόν).

Η τεχνική αποτελείται από τρεις υποκατηγορίες των 15 πόντων η καθεμία. Κάθε μελετά ένα συστατικό. Η συνολική βαθμολογία δείχνει γενικά το επίπεδο τελειομανίας. Μόνο 45 ερωτήσεις. Πρέπει να απαντήσετε σε κλίμακα 7 σημείων, όπου το 1 – απολύτως διαφωνεί και το 7 – συμφωνείτε απολύτως.

Μεταξύ των εγχώριων τεχνικών, ένα ενδιαφέρον ερωτηματολόγιο είναι οι Garanyan και Kholmogorova. Μελετά διάφορα στοιχεία του χαρακτήρα, την αντίληψη των άλλων, τις υψηλές προσδοκίες, τις διογκωμένες αξιώσεις.

Είναι τελειομανία μια ασθένεια; Αυτό είναι κακό?

η γυναίκα κρέμεται μια φωτογραφία

Οι Hewitt και Flett σημείωσαν ότι το πάθος για ένα υψηλό επίπεδο δεν είναι παθολογία, εάν η χαρά των αποτελεσμάτων συσχετίζεται με τις προσπάθειες.

Δηλαδή, εάν αισθανθείτε ευχαρίστηση από το αποτέλεσμα που υπερβαίνει τις «δυσκολίες» σας, τότε δεν υποφέρετε από κακή τελειομανία. Εδώ συνήθως λένε: «Δεν είναι περίεργο που δοκίμασα» ή «Αξίζει τον κόπο».

Εάν δεν είστε ικανοποιημένοι με τον εαυτό σας ή τους άλλους, και η αυτοεκτίμηση παραμένει στο μηδέν για μεγάλο χρονικό διάστημα, ανεξάρτητα από το τι κάνετε, τότε πρέπει να συμβουλευτείτε έναν ψυχολόγο.

Συμπτώματα και σημάδια τελειομανίας

ο άντρας περνάει


Πώς συμπεριφέρονται οι τελειομανείς:


  • Μπερδεμένος από τις αδυναμίες και τα λάθη τους.
  • Δεν είμαι σίγουρος για την ποιότητα της εργασίας που έχει γίνει.
  • Αναμονή για αξιολόγηση από.
  • Φοβάται να μην ανταποκριθεί στις προσδοκίες (κοινωνική τελειομανία).
  • Συγκρίνοντας συνεχώς τον εαυτό τους με τους άλλους.
  • Αντιδρούν έντονα στην κριτική και είναι θυμωμένοι με τον εαυτό τους.
  • Αγνοήστε την επιτυχία.
  • Ζήστε σύμφωνα με την αρχή “όλα ή τίποτα”.

Λόγοι για την τελειότητα

ο γονέας δένει γραβάτα με τον γιο


Πώς να γίνετε τελειομανείς?


Οι άνθρωποι μετατρέπονται σε αυτά ασυνείδητα. Επηρεάζει την ανατροφή. Οι γονείς δεν επαινούν το παιδί, δεν το εγκρίνουν, συχνά επικρίνουν. Αναγκάζεται να αναζητήσει την αγάπη τους. Η τάση για αριστεία προέρχεται ακόμη και πριν από το σχολείο ή σε δημοτικούς βαθμούς.

Ο κακός τελειομανισμός συνδέεται με την αντικατάσταση του πραγματικού κόσμου με κάποιο είδος ιδανικού. Άτομα με συγκρότημα κατωτερότητας που χρειάζονται αποζημίωση.

Προβλήματα και συνέπειες

εξάντληση

  • Οι τελειομανείς υποφέρουν συνεχώς από εσωτερικές συγκρούσεις και άγχος. Δεν συγχωρούν τις ελάχιστες παραβιάσεις.
  • Διορθώθηκε κατά την έγκριση. Έχοντας λάβει ένα εξαιρετικό σήμα από την κοινωνία, ο τελειομανής θα το αγωνιστεί με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Ένας άντρας δεν απολαμβάνει τη ζωή, δεν παρατηρεί ευχάριστα μικροπράγματα. Οι καλές σχέσεις με τους αγαπημένους και οι φιλίες ξεθωριάζουν στο παρασκήνιο.
  • Τα λάθη προκαλούν άγχος. Ο τελειομανής ζει σε ένταση, δεν αφήνει τον εαυτό του να χαλαρώσει.
  • Επεξεργάζεται, έτσι αρρωσταίνει εύκολα. Μπορεί να θεραπεύσει τις καρδιαγγειακές παθήσεις λόγω εξάντλησης.

Οι τελειομανείς συχνά μεγαλώνουν τα παιδιά τους με το ίδιο στυλ. Ανοίγοντας το έδαφος για σύμπλοκα, φόβους και νευρωτισμό σε νεαρή ηλικία.

Πώς να απαλλαγείτε από τον τελειομανισμό

τα μαλλιά αναπτύσσονται στον άνεμο

Είναι δύσκολο να νικήσουμε την τελειομανία σε όλα για μερικά παγκόσμια κόλπα. Η εργασία για τον χαρακτήρα είναι επίσης επικοινωνία με ψυχολόγο. Βοηθά στον εντοπισμό πηγών και συμπτωμάτων..


1. Συγχωρήστε τον εαυτό σας χαλαρό


Συντομεύστε τη λίστα με τα πράγματα που πρέπει να είναι «τέλεια». Για παράδειγμα, εάν πρέπει να εγκαταλείψετε τον τελειομανισμό στον καθαρισμό, δεν είναι απαραίτητο να αναδιατάξετε τα βιβλία κατά μέγεθος και αλφάβητο ή να ταξινομήσετε τα πράγματα ανά χρώμα στην ντουλάπα.


2. Ακολουθήστε το σχέδιο


Οι ιδέες όπου θέλουμε να είμαστε τέλειες χρειάζονται χρόνο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα σκέφτεστε συνεχώς ή να εργάζεστε στο έργο για μέρες..

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα χόμπι για το οποίο είστε φανατικοί. Αναπτύξτε ένα σαφές πρόγραμμα για τον εαυτό σας, όπου μια φορά την ημέρα θα περνάτε χρόνο μαζί του. Για τα υπόλοιπα – χαλαρώστε, συνομιλήστε με φίλους ή συμμετάσχετε σε πνευματική ανάπτυξη.


3. Αντιμετωπίστε τη ζωή με χιούμορ


Εάν κάνετε μικρά λάθη, κοιτάξτε τα με ειρωνεία, φανταστείτε τα με ένα αστείο φως. Αυτό θα βοηθήσει να είσαι αισιόδοξος και να εξαλείψεις τον περιττό τελειωτισμό στην εργασία..


4. Φροντίστε τη διαχείριση του χρόνου


Περιορίστε το χρόνο. Για παράδειγμα, φωτογραφίζετε φωτογραφίες και προσπαθείτε να κάνετε τη δουλειά τέλεια. Ορίστε την ακριβή ώρα για κάθε εικόνα..

Βρείτε την ταχύτητά σας, η οποία θα είναι φυσιολογική για μία φωτογραφία. Πόσος χρόνος για να ολοκληρώσετε, αφήστε τόσο πολύ. Μετάβαση στο επόμενο. Ένα συνηθισμένο άτομο δεν θα παρατηρήσει μικρές ατέλειες.


5. Μην πηγαίνετε σε κύκλους


Η τελειομανία παρασύρει τους ανθρώπους, τους κάνει να φοβούνται πού μπορεί να κάνουν λάθη. Εν μέρει σχετίζεται με αυτό είναι ο φόβος μιας καθαρής πλάκας – όταν το αποτέλεσμα της εργασίας δεν θα αντιστοιχεί στο σχέδιο.

Εάν πρέπει να απαλλαγείτε από τον τελειομανισμό στη δημιουργικότητα, θέστε στον εαυτό σας το καθήκον να συνθέτετε ή να δημιουργείτε νέα πράγματα καθημερινά. Παραλείψτε τη στιγμή που κολλήσατε την τελευταία φορά. Δεν χρειάζεται να σταματήσει


6. Αποσπάστε την προσοχή


Όταν σταματήσετε να παίρνετε τη χαρά της επιχείρησης στην οποία θέλετε να είστε ο καλύτερος, πρέπει να αλλάξετε. Εάν έχετε εμμονή με την εργασία, θα αποσπάστε την προσοχή σας από οποιοδήποτε πολιτιστικό πρόγραμμα ή προσωπική φροντίδα..


7. Κάντε αυτό που δεν κάνατε ποτέ


Αναγνωρίστε ότι οι άνθρωποι δεν θα σας επιπλήξουν για τον εαυτό σας..

Ένα κλασικό παράδειγμα είναι ένα κορίτσι που θεωρεί τον εαυτό του άσχημο σε σύγκριση με ένα είδωλο. Ξοδεύει πολύ χρόνο στην εικόνα και το μακιγιάζ, πιστεύοντας ότι διαφορετικά ο καθένας θα δείξει με ένα δάχτυλο.

Εάν βγαίνει με συνηθισμένο τζιν, θα είναι πεπεισμένη ότι οι ξένοι δεν ενδιαφέρονται για την εμφάνισή της. Όλοι είναι απασχολημένοι με τις σκέψεις τους..


8. Μην αγνοείτε την υποστήριξη


Κατά την επιδίωξη έγκρισης, ένα άτομο δεν παρατηρεί πραγματικές επιτυχίες. Ή, αντιθέτως, ο τελειομανής ενδιαφέρεται μόνο για την αντίληψή του για τα αποτελέσματα, και παραμελεί τα λόγια των άλλων. Είναι σημαντικό να βλέπουμε από την πλευρά.

Εάν είστε έμπορος Διαδικτύου, καλλιτέχνης, γράψτε κείμενα, δημιουργήστε ένα blog – δείξτε την εργασία σας σε φίλους ή μέλη της οικογένειας. Μην διαφωνείτε όταν αρχίζουν να επαινούν. Μοιραστείτε επιτεύγματα με συναδέλφους.

Βιβλία

κορίτσι ανοίγει ένα βιβλίο


“Το τελειομανές παράδοξο”


Βιβλίο του Tal Ben Shahar, Αμερικανού μελετητή Ισραηλινής καταγωγής. Ένα έργο για το πώς η επιδίωξη της αριστείας μας απομακρύνει από την ευτυχία.


“Καλύτερη τελειότητα”


Ένα βιβλίο από την τρέχουσα κλινική ψυχολόγο Ελισάβετ Λομπάρδο για το πώς να ξεπεραστεί η εσωτερική κριτική. Ο συγγραφέας δίνει 7 στρατηγικές.


«Εργασία και προσωπικότητα: εργασιομανία, τελειομανία και τεμπελιά»


Ένα σημαντικό έργο για ψυχολόγους και κοινωνιολόγους σχετικά με τη σύγχρονη αντίληψη της επαγγελματικής δραστηριότητας. Συγγραφέας E.P. Ο Ilyin, εξετάζει τη δομή και τη γένεση του φαινομένου.


“Αποτελεσματικό χάος”


Βιβλίο των Eric Abrahamson και David Friedman. Μια συλλογή από ιστορίες ζωής από διάσημους ανθρώπους που έχουν αρνηθεί την αλήθεια ότι πρέπει να ζήσετε σε πειθαρχία και με ένα αυστηρό πρόγραμμα. Οι συγγραφείς υποστηρίζουν ότι η μέτρια διαταραχή βοηθά σε όλα: από τον γονέα έως το λιανικό εμπόριο.

Παρόμοια άρθρα
Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου