Αβιταμίνωση

Για να αποκτήσετε δύναμη, πρέπει να προσέχετε τον τρόπο ζωής σας και να ελέγχετε τακτικά από γιατρούς. Η επίμονη κόπωση είναι ένδειξη κάποιας σοβαρής ασθένειας..

Αλλά μην εξισώνετε τη χρόνια κόπωση με τη συνηθισμένη έλλειψη ύπνου και πανικού: προσέξτε τον εαυτό σας, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανησυχητικά συμπτώματα.
Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για τον τρόπο αντιμετώπισης της κόπωσης, θα συζητήσουμε τις κύριες αιτίες και τους τρόπους εξάλειψής τους..

1. Ανεπάρκεια βιταμινών

κορίτσι πίνει χυμό

  • Εάν έχετε ανεπάρκεια βιταμίνης Β12, τα νεύρα και τα ερυθρά αιμοσφαίρια λειτουργούν αργά, γεγονός που διαταράσσει τη μεταφορά οξυγόνου στους μεταβολισμένους ιστούς. Η κόπωση συνδυάζεται μερικές φορές με μούδιασμα των δακτύλων, δάκρυα και προβλήματα μνήμης..
  • Η έλλειψη βιταμίνης D, η οποία παράγεται υπό την επίδραση του ηλιακού φωτός, προκαλεί επίσης αδυναμία. Επηρεάζει την εργασία της καρδιάς, των αιμοφόρων αγγείων, του νευρικού συστήματος.
  • Η έλλειψη σιδήρου μειώνει την παραγωγή αιμοσφαιρίνης. Εμφανίζεται κόπωση, δύσπνοια, το δέρμα γίνεται χλωμό και εύθραυστα νύχια.
  • Μπορεί να μην έχετε αρκετό ασκορβικό οξύ ή μέταλλα: κάλιο, μαγνήσιο, ιώδιο. Ως εκ τούτου, αναιμία (μείωση των ερυθρών αιμοσφαιρίων και αιμοσφαιρίνης) και αυξημένη κόπωση.

Η έλλειψη βιταμινών δείχνει μια εξέταση αίματος. Εάν το Β12 δεν είναι αρκετό, φάτε κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα, αυγά. Με την έλλειψη βιταμίνης D, ακολουθήστε μια δίαιτα ψαριών, συμπεριλάβετε το συκώτι στη διατροφή, περάστε περισσότερο χρόνο στον αέρα. Τα τρόφιμα που περιέχουν σίδηρο είναι κρέας, όσπρια και οστρακοειδή. Αφού συμβουλευτείτε έναν γιατρό, μπορείτε να αγοράσετε εμπλουτισμένα συμπληρώματα διατροφής..

2. Προβλήματα του θυρεοειδούς

ο γιατρός εξετάζει τον θυρεοειδή αδένα

Οι αποτυχίες στον θυρεοειδή αδένα (υπερθυρεοειδισμός) οδηγούν σε αλλαγή στα επίπεδα ορμονών. Εξαιτίας αυτού, εμφανίζονται διαφορές βάρους, εμφανίζονται πρήξιμο, φλούδες δέρματος, ρίγη και αίσθημα παλμών. Οι γυναίκες έχουν εμμηνορροϊκές ανωμαλίες. Εμφανίζεται ευερεθιστότητα. Με τον υπερθυρεοειδισμό, η αδυναμία είναι μόνο στα χέρια και στα πόδια.

Με προβλήματα θυρεοειδούς, δεν χρειάζεται να καταλάβετε μόνοι σας πώς να αντιμετωπίσετε τη συνεχή κόπωση – μεταβείτε στον ενδοκρινολόγο. Θα κάνει θεραπεία αντικατάστασης ορμονών για εσάς. Θα πρέπει να καθίσετε για το υπόλοιπο της ζωής σας, αλλά το κόστος της φαρμακευτικής αγωγής θα αποδώσει για την ευημερία..

3. Κατάθλιψη

κατάθλιψη

Συχνός σύντροφος αυτής της νόσου είναι η αδυναμία, η τεμπελιά, η ευερεθιστότητα, η έλλειψη όρεξης ή, αντίθετα, η συχνή υπερκατανάλωση τροφής.

Περίπου το 20% του παγκόσμιου πληθυσμού πάσχει από κατάθλιψη. Υπάρχουν πολλοί λόγοι: μια ανισορροπία ζωτικών στοιχείων ή ορμονών, άγχος, συναισθηματικά προβλήματα, αρνητικές σκέψεις, αλκοόλ. Η νεύρωση, η οποία εμφανίζεται λόγω παράλογων εμπειριών, ταξινομείται ως μια κατάσταση παρόμοια με την κατάθλιψη..

Πώς να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα θα ενημερώσετε τον ψυχολόγο ή τον θεραπευτή. Μπορείτε να ακολουθήσετε μια πορεία θεραπείας με φαρμακευτικά προϊόντα, να εργαστείτε στον εαυτό σας και να αντιληφθείτε τη ζωή.

Ξεκινήστε να παίζετε σπορ για να παράγετε φυσικά σεροτονίνη (την ορμόνη της ευτυχίας). Όταν η κατάθλιψη προκαλείται από χαμηλά επίπεδα ντοπαμίνης (μια ορμόνη που σας παρακινεί να επιτύχετε στόχους), συνεχίστε να κάνετε ό, τι αγαπάτε, ακόμα κι αν είστε κουρασμένοι. Προσπαθήστε να ανταμείψετε τον εαυτό σας για οποιαδήποτε επιτυχία στην επιχείρηση.

4. Ασθένεια του εντέρου

άρρωστο στομάχι

Όταν τα έντερα δεν χωνεύουν την πρωτεΐνη των καλλιεργειών δημητριακών (γλουτένη), ένα άτομο δεν λαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά λόγω αυτού. Μετά το αλεύρι, εμφανίζονται σοβαρά φούσκωμα, προβλήματα στις αρθρώσεις και αίσθημα κόπωσης – αυτό ονομάζεται κοιλιοκάκη ή κοιλιοκάκη..

Πηγαίνετε στον γαστρεντερολόγο και εγγραφείτε για ενδοσκοπική εξέταση. Ο γιατρός θα προτείνει μια σκληρή αλλά αποτελεσματική διατροφή.

5. Καρδιακές παθήσεις

εφιστά μια καρδιά στο γυαλί

Παρατεταμένες περίοδοι αδυναμίας που εμφανίζονται ξαφνικά μπορεί να υποδηλώνουν πιθανή καρδιακή προσβολή. Η καρδιακή προσβολή σπάνια συνοδεύεται από αίσθημα κόπωσης, αλλά όταν ο καρδιακός μυς είναι διαλείπουμε, θα το νιώσετε. Δώστε προσοχή στην αναπνοή, δύσπνοια, όρεξη, ανεξάρτητα από το εάν υπάρχει ή όχι ένα επώδυνο συναίσθημα στο στήθος.

Με αυτό το σύνολο προβλημάτων, μεταβείτε στον καρδιολόγο. Θα κάνει ένα ηλεκτροκαρδιογράφημα, θα συνταγογραφήσει ένα υπερηχογράφημα της καρδιάς ή ένα ηχοκαρδιογράφημα. Για να αποφευχθεί η ανάπτυξη συμπτωμάτων, οι γιατροί σας συμβουλεύουν να ακολουθήσετε δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και να κάνετε σωματική δραστηριότητα σε έναν εύκολο τρόπο, για παράδειγμα κολύμπι ή γιόγκα.

6. Διαβήτης

Διαβήτης

Με υψηλό επίπεδο σακχάρου στο αίμα, η γλυκόζη – και με αυτήν πιθανή ενέργεια – περνά μάταια τον κύκλο ανταλλαγής και εξαφανίζεται. Όσο περισσότερο τρώτε, τόσο πιο αδύναμο νιώθετε. Αυτό μπορεί επίσης να συμβαίνει με πιθανό διαβήτη..

Για να καταλάβετε πώς να αντιμετωπίσετε την κόπωση σε προβλήματα με τα επίπεδα σακχάρου, φέρετε αίμα για ανάλυση. Ο γιατρός θα σας συνταγογραφήσει μια διατροφή (χωρίς απλούς υδατάνθρακες, εκλεπτυσμένη ζάχαρη, αλεύρι premium), θα σας συνταγογραφήσει φάρμακα και άσκηση, ώστε να μην επιδεινωθεί η κατάσταση.

7. Σύνδρομο χρόνιας κόπωσης

χρόνια κόπωση

Αυτό το σύνδρομο ονομάζεται “ασθένεια λευκού κολάρου”. Είναι τυπικό για άτομα ηλικίας 25 έως 45 ετών που συνεχώς τονίζουν την εργασία τους στο γραφείο ή στο σπίτι τους..

Διαγιγνώσκεται όταν η αδυναμία, τα προβλήματα συγκέντρωσης, η μνήμη, η αδυναμία στο σώμα γίνονται αισθητά για περισσότερο από έξι μήνες. Με τέτοια κόπωση, μπορεί να υπάρχει πόνος στους μύες, τις αρθρώσεις, την έλλειψη αέρα, πονοκεφάλους, αϋπνία, ψυχολογικές διαταραχές, η ασυλία θα επιδεινωθεί.

Για να ξεκινήσετε την αντιμετώπιση της χρόνιας κόπωσης, πηγαίνετε στον θεραπευτή, αλλά ετοιμαστείτε να πάτε σε στενούς ιατρούς. Όταν ανησυχείτε ή υποφέρετε από συναισθηματική υπερφόρτωση, τότε ένας ψυχολόγος / ψυχοθεραπευτής θα το αντιμετωπίσει. Ένας νευρολόγος θα ανακουφίσει την ένταση του νευρικού συστήματος και ένας ανοσολόγος θα εξηγήσει πώς να προστατευτείτε από το κρυολόγημα.

Αν θέλετε να βοηθήσετε τον εαυτό σας, ξεκινήστε προσαρμόζοντας τη διατροφή σας: αφαιρέστε την καφεΐνη, τα υδρογονωμένα έλαια και τη ζάχαρη από το μενού, φάτε λαχανικά και πρωτεΐνες. Για να μειώσετε το άγχος, συμβουλευτείτε διαλογισμοί ή φυτικά φάρμακα. Πίνετε εγχύσεις, τσάι με χαμομήλι, μέντα, βάλσαμο λεμονιού, βαλεριάνα, τριαντάφυλλο. Κάντε ένα δροσερό ντους, κάντε τουλάχιστον 15 λεπτά για να ασκηθείτε και κάντε μια βόλτα το βράδυ.

8. Λανθασμένη διατροφή

Βρίσκω ένα σνακ

Το γρήγορο φαγητό, τα τρόφιμα ευκολίας, το αλκοόλ οδηγούν σε αίσθημα αδυναμίας – επειδή η καθημερινή διατροφή επηρεάζει τις ορμόνες, τη διάθεση και τον ύπνο.

Συχνά, η κόπωση εμφανίζεται μετά το φαγητό, οπότε μελετήστε το μενού σας με περισσότερες λεπτομέρειες. Μην τρώτε αλεύρι, γλυκά, προϊόντα εκλεπτυσμένου αλευριού με απλούς υδατάνθρακες, μην πίνετε καφέ.

Επικάλυψη σε πράσινα λαχανικά, αυγά κοτόπουλου, ψάρι, σπόρους, ξηρούς καρπούς. Αυτές οι τροφές είναι πλούσιες σε βιταμίνη Β, σελήνιο, ψευδάργυρο και περιλαμβάνουν επίσης υγιή λιπαρά οξέα..

9. Αφυδάτωση

κορίτσι χύνει νερό από ένα μπουκάλι

Η χρόνια αφυδάτωση είναι μια λανθάνουσα διαδικασία που δεν θα παρατηρήσετε αμέσως. Μπορεί να θέλετε ένα γλυκό, να κοιμάστε άσχημα, να ξυπνάτε συχνά στη μέση της νύχτας, να πάσχετε από ζάλη. Ακόμη και μια μικρή πτώση του όγκου νερού στο σώμα κατά 1,5%, οδηγεί σε σοβαρή αδυναμία.

Για να απαλλαγείτε από αυτό, πρέπει να πιείτε περισσότερο. Από 1,5 έως 2,5 λίτρα ανάλογα με το βάρος. Προσπαθήστε να πίνετε νερό όποτε αισθάνεστε δίψα.

10. Παραβίαση των κιρκαδικών ρυθμών

αυπνία

Οι κιρκαδικοί ρυθμοί ελέγχουν την ψυχική δραστηριότητα τη νύχτα και την ημέρα. Ο υπερχασματικός πυρήνας στον εγκέφαλο, ο οποίος συγχρονίζει τις ορμόνες, είναι υπεύθυνος για αυτές. Για την πλειοψηφία, αυτός ο πυρήνας διεγείρει τη δραστηριότητα στην αρχή της ημέρας, μια μείωση της ενέργειας το απόγευμα και την υπνηλία το βράδυ..

Η παραβίαση των ρυθμών είναι η αιτία της κούρασης κατά τη διάρκεια της ημέρας, η οποία δεν εξαρτάται από το πόσο κοιμάσαι τη νύχτα..

Ο όγκος των ακτίνων που φθάνουν στον αμφιβληστροειδή του οφθαλμού διεγείρει την προσαρμογή του εσωτερικού ρολογιού: οι ρυθμοί απομακρύνονται αν πάρουμε λίγο φως το πρωί και πολύ τη νύχτα. Ως αποτέλεσμα, το απόγευμα βρισκόμαστε νωθροί.

Εάν το νιώθετε αυτό, προσπαθήστε να διαμορφώσετε ξανά τους βιολογικούς σας ρυθμούς. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, περάστε τουλάχιστον μια ώρα στο δρόμο και το βράδυ απενεργοποιήστε όλα τα gadget στις 22:00. Σταματήστε την ενέργεια, ξεκινήστε να παίζετε αθλήματα που θα διασφαλίζουν την ποιότητα του ύπνου.

11. Κακός ύπνος

Η αδυναμία είναι το κύριο σύμπτωμα της φυσιολογικής στέρησης ύπνου και γενικά πολλές διαταραχές του ύπνου. Το τελευταίο μπορεί να προκληθεί από αργά για ύπνο, αλκοόλ, άγχος, φάρμακα, γλυκό ή βραδινό καφέ.

Προσπαθήστε να κοιμηθείτε 7-9 ώρες την ημέρα. Εξοικειωθείτε να κοιμηθείτε και να ξυπνήσετε την ίδια ώρα τις καθημερινές και τα σαββατοκύριακα. Πριν πάτε για ύπνο, κάντε μπάνιο με θαλασσινό αλάτι, κάντε αρωματοθεραπεία με συνηθισμένα ανατολίτικα ραβδιά ή λάμπες αρώματος. Αερίστε τακτικά την κρεβατοκάμαρα όλη τη νύχτα, φάτε συμπληρώματα μαγνησίου και οπτικοποιήστε.

12. Καθιστικός τρόπος ζωής

παχύ κορίτσι τζόκινγκ

Το ανθρώπινο σώμα επικεντρώνεται στην κίνηση, έτσι η καθιστική εργασία επηρεάζει την ευημερία.

Για να αφαιρέσετε το άγχος, χρησιμοποιήστε δωρεάν λεπτά στην εργασία για μια μικρή χρέωση. Αγοράστε μια μεγάλη μπάλα γυμναστικής και μερικές φορές αντικαταστήστε την με μια καρέκλα (ειδικά εάν εργάζεστε στο σπίτι). Κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος, τεντώστε τους μυς σας περπατώντας στις σκάλες. Η σωματική δραστηριότητα βάζει τις ορμόνες σε ισορροπία, απελευθερώνει ενδορφίνες, ομαλοποιεί τον ύπνο.

συμπέρασμα


Μην αντιμετωπίζετε τον εαυτό σας με την κόπωση που παρεμβαίνει στη ζωή σας για αρκετούς μήνες ή χρόνια. Φροντίστε να πάτε στους γιατρούς όταν συνοδεύεται από αλλαγή στη θερμοκρασία του σώματος, βήχα, ξαφνική απώλεια βάρους ή αύξηση βάρους.

Εάν η κόπωση δεν συνδυάζεται με σοβαρά συμπτώματα, προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα ύπνου, να απαλλαγείτε από πιθανές πηγές στρες, κακές συνήθειες, να περπατήσετε και να μην ξεχάσετε τον αθλητισμό.

Παρόμοια άρθρα
Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου