Τι είναι η αναβλητικότητα και πώς να την ξεπεράσουμε

Πολλοί άνθρωποι ξέρουν τι είναι να γράψουν μια διατριβή σε ένα μήνα ή ακόμα και σε μία εβδομάδα. Το θέμα ήταν γνωστό για μεγάλο χρονικό διάστημα, ο χρόνος προετοιμασίας ήταν μια μεταφορά, αλλά ο μαθητής έχασε ακόμα την ευκαιρία να ολοκληρώσει την εργασία εγκαίρως. Αυτό είναι ένα κοινό παράδειγμα αναβλητικότητας..

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτήν τη συμπεριφορά, αλλά όλοι τους μπορούν να καταπολεμηθούν. Ο κύριος στόχος: να κάνετε τις εργασίες ενδιαφέρουσες, να φαίνονται εφικτές και λάθη – δεν έχουν πολύ υψηλή τιμή.

Τι είναι η αναβλητικότητα?

ενήλικας άνδρας εκκινεί χάρτινο αεροπλάνο

Αυτή είναι μια τάση να αναβάλουμε συνεχώς τα πράγματα μέχρι αργότερα, λόγω των οποίων προκύπτουν προβλήματα στην εργασία, τη μελέτη, την προσωπική ζωή. Οι περιοδικές εκδηλώσεις του θεωρούνται ο κανόνας. Αλλά όταν η αναβλητικότητα γίνεται σύστημα, αυτό πρέπει να διορθωθεί..

Πώς διαφέρει η αναβλητικότητα από την τεμπελιά?

άντρας ξαπλωμένος στο κρεβάτι και κοιτάζοντας ένα smartphone

Τόσο η καθυστερημένη όσο και η τεμπέληδα υποχωρούν σε μηχανισμούς άμεσης ικανοποίησης – παρακολουθούν ταινίες, ξεφυλλίζουν την ταινία στα κοινωνικά δίκτυα, κάνουν μια βόλτα με φίλους. Αλλά ο πρώτος ανησυχεί και ντρέπεται, και με την προσέγγιση της προθεσμίας το άγχος εξελίσσεται σε πανικό. Ταυτόχρονα αισθάνεται άγχος επειδή δεν θέλει να εργαστεί και επειδή δεν εκπληρώνει τα καθήκοντά του. Η ενέργεια δεν αποκαθίσταται, όπως με τις προγραμματισμένες διακοπές.

Μελέτες αναβλητικότητας

ο άνθρωπος λέει μια διάλεξη

Ο Αμερικανός ψυχολόγος Χαλ Χέρσφιλντ πιστεύει ότι ένα άτομο δεν ανησυχεί για το μέλλον “Εγώ”, γιατί το αντιλαμβάνεται ως διαφορετικό άτομο. Η αρχή «κάντε τώρα, στο μέλλον για να έχετε περισσότερα χρήματα / ξεκούραση / ελευθερία» λειτουργεί σπάνια και άσχημα. Συμπαθούμε με το παρόν και θέλουμε να ξεφύγουμε από την ταλαιπωρία για να το απολαύσουμε.
Για την υποστήριξη της θεωρίας λέει η μελέτη του Hershfield. Έκανε fMRI του εγκεφάλου των ανθρώπων όταν σκέφτηκαν τρεις προσωπικότητες: το παρόν τους, οι ίδιοι σε 10 χρόνια και διασημότητες. Οι φωτογραφίες έδειξαν ότι όταν σκέφτεστε για τον εαυτό σας, το μέλλον ή τη διασημότητα, τα ίδια μέρη του εγκεφάλου είναι ενεργά. Και ενώ σκεφτόμαστε το παρόν, λειτουργούν και άλλοι τομείς. Δηλαδή, το μέλλον “Εγώ” είναι ένα διαφορετικό άτομο. Τα προβλήματά του είναι λιγότερο σημαντικά από το τρέχον “μου”.

Αιτίες αναβλητικότητας

γυναίκα που κάθεται στο τηλέφωνο στην εργασία

Υπάρχουν πολλές θεωρίες για το γιατί οι άνθρωποι καθυστερούν, αλλά δεν είναι καθολικά αποδεκτή. Πιθανότατα, υπάρχουν πολλοί λόγοι και καθένας από αυτούς επηρεάζει σε διαφορετικό βαθμό.


• Αμυντική αντίδραση


Ο καθηγητής Timothy Pickle του Πανεπιστημίου Carleton πιστεύει ότι η αναβλητικότητα είναι μια εκδήλωση μιας φυσικής αντίδρασης στο άγχος και την ταλαιπωρία. Αποφεύγουμε να κάνουμε πράγματα για να νιώθουμε καλά. Αυτό όμως δεν συμβαίνει, γιατί συντρίβει την ευθύνη: το βίντεο με σφραγίδες στο YouTube ζεσταίνει την ψυχή, αλλά ο χρόνος για την τριμηνιαία αναφορά μειώνεται.


• Τελειομανία


Εδώ, ένα άτομο δεν αποσπάται από το κύριο καθήκον, αλλά αφιερώνει υπερβολική προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες. Ορισμένα τμήματα του έργου είναι τέλεια και τα υπόλοιπα είτε γίνονται βιαστικά είτε δεν έχουν ολοκληρωθεί καθόλου.


• Αυτοπεριορισμός


Αυτή η έκδοση λέει ότι ένα άτομο σκόπιμα δεν επιτρέπει στον εαυτό του να κάνει τα πάντα εγκαίρως. Φοβάται να ξεχωρίσει από τις μάζες, να πετύχει, να δείξει ότι είναι καλύτερος από τους άλλους.


• Αβεβαιότητα


Μια κατάσταση στην οποία ένα άτομο δεν προσπαθεί να κάνει αλλαγές στη ζωή, επειδή φοβάται αρνητικές συνέπειες. Δεν είναι προσκολλημένος στα μικροπράγματα, όπως ένας τελειομανής, αλλά είναι σίγουρος ότι τίποτα δεν θα λειτουργήσει. Και έτσι το βάζει μέχρι το τελευταίο.


• Ανία


Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους: ένα άτομο δεν θέλει να κάνει δουλειά που είναι βαρετή ή μίσος για αυτόν.


• Υπερβολική ευθύνη


Όταν τα καθήκοντα φαίνονται πολύ περίπλοκα, δεν μπορεί κανείς να πιστέψει ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν καθόλου. Δεν είναι σαφές από πού να ξεκινήσετε, επομένως δεν χρειάζεται να το επαναλάβετε αργότερα. Λόγω του άγχους, ένα άτομο βρίσκει έναν τρόπο να ξεφύγει. Και το έργο βρίσκεται σε αδιέξοδο.


• Η ευχαρίστηση του “πυρετού”


Υπάρχουν άνθρωποι που τους αρέσει η δράση και η τρελή δραστηριότητα. Δουλεύουν πιο αποτελεσματικά κάτω από αγχωτικές συνθήκες και καθυστερούν σκόπιμα για να ωθήσουν τον εαυτό τους σε ένα σφιχτό πλαίσιο. Δεν μπορείτε να μιλήσετε για πραγματική αναβλητικότητα εδώ, επειδή ένα τέτοιο άτομο δεν αισθάνεται άγχος και ντροπή που αναβάλλει τα πράγματα.

Θεωρία του Χρονικού Κινήτρου

σκέφτηκε μηχανικός υπολογιστών

Αυτή είναι μια από τις πιο δικαιολογημένες επιστημονικές ιδέες σχετικά με τον μηχανισμό της αναβλητικότητας. Η θεωρία λέει ότι η επιθυμία ενός ατόμου να δράσει εξαρτάται από το πόσο χρήσιμο και πραγματικό θεωρεί το έργο. Τέσσερις παράγοντες επηρεάζουν αυτό:

  • Εκτιμώμενη αμοιβή.
  • Ορος.
  • Εμπιστοσύνη στην επιτυχία.
  • Ευαισθησία καθυστέρησης.

Δηλαδή, ένα άτομο δεν θα θέλει να αναβάλει το ζήτημα εάν πιστεύει ότι μπορεί να το χειριστεί, να τηρήσει την προθεσμία και να λάβει μια καλή ανταμοιβή. Ο όρος δεν πρέπει να είναι μακρύς – διαφορετικά η εργασία θα θεωρείται λιγότερο χρήσιμη ή πολύ μικρή – το χρονικό όριο θα προκαλέσει άγχος και θα ενθαρρύνει τους ανθρώπους να μην κάνουν τίποτα.

Πώς να αντιμετωπίσετε την αναβλητικότητα

άντρας κοιτάξτε έξω από το παράθυρο στη δουλειά

Οι κύριες δεξιότητες για την αποτελεσματική καταπολέμηση της αναβλητικότητας είναι ο προγραμματισμός εργασιών και η ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Εάν οι στόχοι ακολουθούν ο ένας τον άλλο, και ο καθένας θεωρείται πολύτιμος – είναι δύσκολο να χρονοτριβήσουμε.


1. Διακοπή εργασιών


Είναι πιο εύκολο να κάνετε μερικά μικρά βήματα από ένα μεγάλο άλμα. Εάν δεν επιτύχετε τον στόχο, ένα μέρος της εργασίας θα εξακολουθήσει να έχει ολοκληρωθεί και η συνέχιση είναι ευκολότερη από την έναρξη από το μηδέν..


2. Ξεκινήστε με μια μικρή εργασία


Η εργασία σε ένα μεγάλο έργο απαιτεί προσπάθεια. Αλλά συμβαίνει ότι δεν υπάρχει ούτε μια καλή ιδέα στο μυαλό. Μπορεί να αντισταθεί.

Ξεκινήστε το μικρό. Για παράδειγμα, ασχολείστε με κείμενα. Κάντε μια πρόταση και επεξεργαστείτε την. Μπορεί να θέλετε να το συμπληρώσετε με άλλους και, στη συνέχεια, να ολοκληρώσετε τη σκέψη στην παράγραφο. Αφού εμφανιστεί λογικά τα ακόλουθα.


3. Δηλώστε τον στόχο σας


Η ευθύνη για το περιβάλλον είναι ένα ισχυρό κίνητρο. Γράψτε για το τι θέλετε να κάνετε στη σελίδα σας στο κοινωνικό δίκτυο. Το να ξεχάσεις μια δημόσια υπόσχεση είναι δύσκολο.


4. Δημιουργήστε πολλές προθεσμίες


Όταν πρέπει να υποβάλετε μια αναφορά σε δύο εβδομάδες, ορίστε έναν στόχο για εσάς – να έχετε ένα σχέδιο σε μια εβδομάδα. Στα μισά του δρόμου, θα έχετε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και δομή. Θα είναι απαραίτητο μόνο να «χτενίσουμε» το κείμενο. Σε περίπτωση που ένα τέτοιο σχέδιο δεν του αρέσει, θα υπάρχει χρόνος για την ολοκλήρωσή του.


5. Κάντε τις εργασίες ενδιαφέρουσες


Μην μετατρέψετε το επάγγελμά σας σε ρουτίνα. Προσπαθήστε να διαφοροποιήσετε τη δουλειά που σας φαίνεται βαρετή. Εάν είναι δυνατόν, μεταβείτε στις αρχές και ειλικρινά πείτε ότι θέλετε να εκτελέσετε πιο ενδιαφέρουσες εργασίες. Ρωτήστε αν υπάρχει τρόπος να μετακινηθείτε σε άλλο τμήμα. Για παράδειγμα, αντί για “κρύες κλήσεις”, ξεκινήστε να συμμετέχετε σε διαφημίσεις με βάση τα συμφραζόμενα. Μάθετε υπό ποιες συνθήκες θα είναι πραγματικό.


6. Κατανομή προσπάθειας


Οι επιτυχημένοι αθλητές μπορούν να κατανέμουν σωστά το φορτίο, ώστε να μην εξαντληθούν και να δείξουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Μην προσπαθήσετε να κάνετε μεγάλο μέρος της εργασίας σε σύντομο χρονικό διάστημα – είναι τόσο εύκολο να καεί. Όταν έχετε 10 ημέρες για να ολοκληρώσετε, κάντε ένα σχέδιο με 10 εξίσου χρονοβόρα βήματα. Μην πάρετε μια νέα σκηνή προτού αυτό επισημαίνεται στο σχέδιο. Καλύτερα να ζήσετε την απόλαυση της χαλάρωσης παρά να ξεφύγετε από το ρυθμό.


7. Περιορίστε τις απολαύσεις


Εάν η αναβλητικότητα σας περιηγείται σε κοινωνικά δίκτυα, αποκλείστε την πρόσβαση σε αυτά..

Χρήση σε υπολογιστές:

  • Χρυσή γαλοπούλα (Windows)
  • Αυτοέλεγχος (Macos)

Στα προγράμματα περιήγησης:

  • LeechBlock (Firefox)
  • Μείνετε εστιασμένοι (Χρώμιο)

Για smartphone υπάρχουν εφαρμογές:

  • Εκτός χρόνου
  • ΧΩΡΟΣ

8. Μην κατηγορείτε τον εαυτό σας


Όταν δεν μπορείτε να παραμείνετε στο κύμα εργασίας – μην επιπλήξετε τον εαυτό σας. Η αυτοεκτίμηση θα επιδεινώσει τη διάθεσή σας και θα αποκρούσει την τελευταία σας επιθυμία να κάνετε κάτι. Πείτε στον εαυτό σας: «Ναι, πήρα το χρόνο να ξεκουραστώ. Αυτό είναι επίσης σημαντικό. Τώρα θα είναι ευκολότερο για μένα να προχωρήσω στη δουλειά μου. “.

Βιβλία αναβλητικότηταςγυναίκα διαβάζει στα μέσα μαζικής μεταφοράς


“Κερδίστε την αναβλητικότητα!” (Πίτερ Λούντβιχ)


Ένας έγκυρος ψυχολόγος από την Ευρώπη μιλά για την εμπειρία του. Το βιβλίο περιγράφει απλές μεθόδους για το πώς να σταματήσετε το πένθος για τις κακές προθεσμίες και να αρχίσετε να κάνετε τα πάντα εγκαίρως.


«Μην αναβάλλετε μέχρι αύριο. Ένας σύντομος οδηγός για την καταπολέμηση της αναβλητικότητας »(Timothy Pickle)


Αυτό το βιβλίο βασίζεται σε έρευνα ψυχολόγων σχετικά με το θέμα της αναβολής και της μετατόπισης της ευθύνης. Επιστημονικά δεδομένα, πρακτικές συμβουλές και μέτρια ποσότητα χιούμορ βοηθούν στην εύκολη απορρόφηση υλικού, το “δοκιμάστε” και τη ζωή γεμάτη.


Η τέχνη της αναβλητικότητας (John Perry)


Δεν μπορεί κάθε αναβλητής να απαλλαγεί από το πρόβλημα χρησιμοποιώντας μια τυπική στρατηγική. Μερικές φορές αυτό είναι το αποτέλεσμα πιο περίπλοκων οργανωτικών, ψυχολογικών ή οικογενειακών προβλημάτων. Επομένως, ο John Perry δεν μιλά για τον πόλεμο με αναβλητικότητα, αλλά για το πώς να τον καταλάβετε και να τυλίξετε τον εαυτό σας.

Παρόμοια άρθρα
Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου