Απώλεια βάρους και δίαιτα κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως – τι δεν μπορείτε να φάτε και είναι δυνατόν να ασκηθείτε

Το περιεχόμενο του άρθρου



Αναζητώντας ένα όμορφο σώμα, τα κορίτσια συχνά ξεχνούν τις φυσιολογικές ανάγκες του σώματός τους και δοκιμάζουν ανιδιοτελώς όλα τα είδη διατροφής και ημερών νηστείας. Απαντώντας στον τρόπο απώλειας βάρους κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, οι διατροφολόγοι μιλούν κατηγορηματικά για τέτοια πειράματα με απώλεια βάρους στην υποδεικνυόμενη φάση του εμμηνορροϊκού κύκλου και δηλώνουν ότι αυτή η προσέγγιση είναι εξαιρετικά επιβλαβής για την υγεία των γυναικών. Μάθετε για ασφαλείς τρόπους για να απαλλαγείτε από επιπλέον κιλά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου..

Γιατί είσαι καλύτερος πριν από την περίοδο σου;

Το γυναικείο σώμα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε όλες οι διαδικασίες σε αυτό να πραγματοποιούνται υπό την επίδραση ενός συνεχώς μεταβαλλόμενου ορμονικού υποβάθρου. Επειδή το βάρος και ο εμμηνορροϊκός κύκλος σχετίζονται άμεσα. Το γεγονός είναι ότι ο λιπώδης ιστός στις γυναίκες συσσωρεύεται και διανέμεται υπό την καθοδήγηση ορμονών που κυριαρχούν κατά τη διάρκεια μιας δεδομένης περιόδου. Έτσι, η πρώτη (ωοθυλακική) φάση του κύκλου χαρακτηρίζεται από περίσσεια οιστρογόνων, τα οποία “διατάζουν” να αφήσουν όλα τα περιττά “σε απόθεμα”. Στο μέλλον, η ισορροπία ισχύος αλλάζει υπέρ της προγεστερόνης, η οποία συμβάλλει περαιτέρω στην αύξηση του βάρους..

Ορεξη

Κατά τη διάρκεια της περιόδου της εμμήνου ρύσεως, το γυναικείο σώμα χάνει τις απαραίτητες ουσίες, επομένως, προκειμένου να αντισταθμίσει τα χαμένα μακρο- και μικροστοιχεία, παρατηρείται αισθητή αύξηση της ανάγκης για τροφή. Αξίζει να σημειωθεί ότι η όρεξη κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως δεν αυξάνεται σε όλους τους εκπροσώπους του ασθενέστερου φύλου. Ωστόσο, οι περισσότερες γυναίκες, αντί να χάσουν βάρος, αυξάνουν το βάρος λόγω της λαχτάρα για γλυκά. Μια κατάσταση στην οποία αγνοείται η ανάγκη ενός τέτοιου οργανισμού μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογική ισορροπία μιας ήδη επιρρεπής σε κυρία μεταβαλλόμενης διάθεσης.

Κορίτσι που τρώει κροτίδες μπροστά από ένα ανοιχτό ψυγείο

Κατακράτηση υγρών πριν από την εμμηνόρροια

Η μέτρια διόγκωση του σώματος πριν από την έναρξη κρίσιμων ημερών θεωρείται αρκετά φυσιολογική. Η κατακράτηση νερού πριν από την εμμηνόρροια συμβαίνει λόγω της επικράτησης της προγεστερόνης στο σώμα. Λόγω της υπερβολικής παρουσίας υγρού στις γυναίκες, τα άκρα συχνά αρχίζουν να διογκώνονται. Απαντώντας στον τρόπο απώλειας βάρους κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, ειδικοί σε αυτό το πρόβλημα προτείνουν μια εβδομάδα πριν από την έναρξη της εμμήνου ρύσεως να συμπεριλάβουν τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες στη διατροφή. Ταυτόχρονα, πρέπει να τρώτε με ισορροπημένο τρόπο και να μην παρασυρθείτε από τη μονο-κατανάλωση.

Ορμόνες

Η αρχή του εμμηνορροϊκού κύκλου επηρεάζεται από τα οιστρογόνα, η μέγιστη συγκέντρωση των οποίων πέφτει στην ωορρηξική φάση. Υπό την επίδραση αυτών των ορμονών, εμφανίζεται μια ενεργή συσσώρευση λιπώδους ιστού, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολο να χάσετε βάρος σε αυτήν την περίοδο. Μετά την ωορρηξία, τα κυρίαρχα οιστρογόνα, ορμόνες διέγερσης ωοθυλακίων και ωχρινοποίησης αντικαθίστανται από προγεστερόνη, η οποία συμβάλλει στην αύξηση του βάρους. Επομένως, το συμπέρασμα σχετικά με το εάν χάνουν βάρος κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως είναι προφανές.

Με την πάροδο του χρόνου, η δραστηριότητα της προγεστερόνης σταδιακά υποχωρεί, γεγονός που χρησιμεύει ως σήμα ότι σύντομα θα είναι δυνατόν να χάσετε βάρος. Οι ορμόνες πριν από την εμμηνόρροια φτάνουν στην ελάχιστη συγκέντρωσή τους. Εν τω μεταξύ, ακόμη και πριν από την ολοκλήρωση της φάσης καθαρισμού, τα οιστρογόνα περιλαμβάνονται στην ενεργή εργασία, διεγείροντας τη συσσώρευση λίπους. Ως εκ τούτου, απαντώντας στο κατά πόσον είναι δυνατόν να χάσετε βάρος κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, οι ειδικοί λένε κατηγορηματικά «όχι». Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια κρίσιμων ημερών πρέπει να ξεχάσετε τη διατροφή και να απορροφήσετε πολλές θερμίδες.

Μεταβολισμός

Ο μεταβολισμός αλλάζει καθ ‘όλη τη διάρκεια του εμμηνορροϊκού κύκλου. Ταυτόχρονα, ο μεταβολισμός κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως επιβραδύνεται, γεγονός που καθιστά κάπως δύσκολη την απώλεια βάρους, αλλά γενικά ωφελεί μόνο το εξασθενημένο σώμα. Μετά την ολοκλήρωση του σταδίου καθαρισμού, ο ρυθμός μεταβολικών διεργασιών επιστρέφει στο προηγούμενο επίπεδο. Για την αποφυγή πεπτικών προβλημάτων κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, είναι καλύτερο να τρώτε εύκολα εύπεπτα τρόφιμα..

Απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως

Η προσέγγιση του ζητήματος της απώλειας βάρους κατά τη διάρκεια κρίσιμων ημερών είναι απαραίτητη με κάθε ευθύνη. Σε σχέση με την απώλεια αίματος λόγω εμμήνου ρύσεως, μια γυναίκα χάνει συνεχώς τον πολύ απαραίτητο σίδηρο στο σώμα. Η έλλειψη αυτού του στοιχείου συνεπάγεται την ανάπτυξη αναιμίας (μείωση του επιπέδου της αιμοσφαιρίνης) με όλα τα συμπτώματα που σχετίζονται με αυτήν την ασθένεια: αδυναμία, αδιαθεσία, υπνηλία. Επομένως, η απώλεια βάρους και ο εμμηνορροϊκός κύκλος πρέπει να είναι συνεπείς.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της επικράτησης της προγεστερόνης πριν από την εμμηνόρροια, πολλές γυναίκες υποφέρουν από υπερβολικό σχηματισμό αερίων και δυσκοιλιότητα, η οποία απαιτεί επίσης διατροφική διόρθωση. Επιπλέον, για να χάσετε βάρος, πρέπει να σκεφτείτε τη σωματική δραστηριότητα. Οι ειδικοί δεν συνιστούν τη διεξαγωγή εντατικών μαθημάτων στο γυμναστήριο, αλλά ταυτόχρονα σημειώστε ότι το περπάτημα ή το ελαφρύ τρέξιμο θα ωφελήσει μόνο μια γυναίκα.

Η γυναίκα μπαίνει για σπορ περπάτημα.

Είναι δυνατόν να χάσετε βάρος κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως

Ορισμένοι ειδικοί συνιστούν ανεπιφύλακτα την εγκατάλειψη της ιδέας απώλειας βάρους για κρίσιμες ημέρες. Αυτή η θέση υπαγορεύεται ως επί το πλείστον από φόβους για την υγεία των γυναικών, ιδιαίτερα απαιτητικές από τη δική τους μορφή. Ταυτόχρονα, οι διατροφολόγοι υποστηρίζουν ότι δεν απαγορεύεται η σωστή απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως. Στην πραγματικότητα, κατά τη διάρκεια κρίσιμων ημερών απαγορεύεται μόνο να παρασύρεται υπερβολικά από δίαιτες, έναν προσομοιωτή. Διαφορετικά, δεν είναι ορατές αντενδείξεις.

Είναι δυνατή η νηστεία κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως

Η πλήρης απόρριψη της τροφής για γρήγορη απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως είναι εξαιρετικά επιβλαβής για την υγεία των γυναικών. Στο πλαίσιο της αιμορραγίας, αυτή η μέθοδος απώλειας βάρους μπορεί να οδηγήσει σε επιδείνωση. Για το λόγο αυτό, η νηστεία κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, προκειμένου να μειωθεί αποτελεσματικά το βάρος, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Έτσι, η απόρριψη των χονδροειδών ινών θα βοηθήσει τα άκρα να πρηστούν ακόμη περισσότερο. Η έλλειψη ασβεστίου θα προκαλέσει αυξημένο πόνο στην κοιλιά και θα αυξηθεί η πίεση του μαγνησίου.

Διατροφή κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως για απώλεια βάρους

Η φύση της διατροφής επηρεάζει σοβαρά τη διαδικασία απώλειας βάρους κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι η απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως έχει ελαφρώς διαφορετικούς στόχους από τα συμβατικά περιοριστικά μέτρα. Έτσι, το φαγητό κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου για μια γυναίκα στοχεύει στη διατήρηση της ζωτικότητας του σώματος και στην αναπλήρωση των χαμένων μετάλλων, πρωτεϊνών και βιταμινών. Ως αποτέλεσμα, η δίαιτα κατά την εμμηνόρροια για απώλεια βάρους θα πρέπει να βασίζεται σε δίαιτα βιταμινών με περιορισμένη περιεκτικότητα σε θερμίδες, η οποία θα βοηθήσει, εάν δεν χάσει βάρος, να διατηρήσει το ίδιο βάρος. Η διατροφή μιας γυναίκας πρέπει να περιλαμβάνει:

  • κρέας;
  • ψάρι;
  • αυγά
  • σιτηρά;
  • λαχανικά (ειδικά λάχανο, σαλάτα)
  • πίτουρο;
  • φρούτα (εσπεριδοειδή (πορτοκάλια), μήλα, μπανάνες)
  • πικρή σοκολάτα
  • αποξηραμένα φρούτα;
  • καφές (όχι περισσότερο από ένα φλιτζάνι την ημέρα).

Αποξηραμένα φρούτα

Γυμναστική κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως

Η άσκηση κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως είναι πολύ χρήσιμη. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί. Έτσι, δεν συνιστάται στις γυναίκες να κάνουν ασκήσεις με στόχο την ενίσχυση των κοιλιακών μυών. Ασφαλείς τρόποι για να χάσετε βάρος είναι διάδρομος, έλλειψη ή ασκήσεις ποδηλάτου. Το Pilates θεωρείται επίσης ευεργετικό για την εμμηνόρροια. Ιδιαίτερη προσοχή αξίζει γιόγκα. Έτσι, με την εμμηνόρροια, το στρίψιμο της σπονδυλικής στήλης είναι εξαιρετικά ανεπιθύμητο.

Επιπλέον, για να διατηρηθεί η ισορροπία νερού-αλατιού στο σώμα, δεν πρέπει να ξεχνάμε την έντονη κατανάλωση αλκοόλ. Κατά την επιδίωξη της αρμονίας, είναι καλύτερο να εγκαταλείψετε τα γλυκά. Εάν καταλαβαίνετε ξεκάθαρα ότι αρχίζετε να παίρνετε λίπος και δεν μπορείτε να χάσετε βάρος με οποιονδήποτε τρόπο, μην ανησυχείτε και πίνετε καταπραϋντικά χάπια. Είναι καλύτερα να αναθεωρήσετε τη διατροφή και να αρχίσετε να κάνετε γυμναστική κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, η οποία περιλαμβάνει τις ακόλουθες ασκήσεις:

  1. Πάρτε μια οριζόντια θέση. Πόδια κάθετα στον τοίχο. Κλειδώστε τη στάση. Επαναλάβετε την άσκηση 4-5 φορές.
  2. Ξαπλώστε ανάσκελα και πιέστε ένα πόδι με τα χέρια σας στο στομάχι σας. Κλειδώστε αυτήν τη θέση για 5-7 δευτερόλεπτα και μετά αλλάξτε το πόδι σας. Η άσκηση μπορεί να πραγματοποιηθεί 4-5 φορές.
  3. Η εκτέλεση ασκήσεων “ποδήλατο”, “ψαλίδι” θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος πιο αποτελεσματικά..

Κορίτσι κάνει ψαλίδι άσκησης

Προσοχή! Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται στο άρθρο προορίζονται μόνο για καθοδήγηση. Τα υλικά του άρθρου δεν απαιτούν ανεξάρτητη θεραπεία. Μόνο ένας ειδικευμένος γιατρός μπορεί να κάνει διάγνωση και να δώσει συστάσεις θεραπείας με βάση τα ατομικά χαρακτηριστικά ενός συγκεκριμένου ασθενούς.

Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου