Πώς να απαλλαγείτε από τα ιδρώτα πόδια

Το περιεχόμενο του άρθρου



Περισσότερο από το 5% των ανθρώπων παγκοσμίως πάσχουν από βρεγμένα πόδια. Τα πόδια του καθένα ιδρώνουν, αλλά μερικά ιδρώνουν υπερβολικά. Προτού αντιμετωπίσετε ένα πρόβλημα, πρέπει να μάθετε την αιτία του. Μπορείτε να αντιμετωπίσετε την εφίδρωση με διάφορους τρόπους, το κύριο πράγμα είναι να επιλέξετε το σωστό, ώστε να μην βλάψετε τον εαυτό σας.

Αιτίες εφίδρωσης

Αιτίες εφίδρωσης ποδιών

Το σώμα διαθέτει μηχανισμούς προστασίας από υπερθέρμανση. Ένας από αυτούς είναι εφίδρωση. Ο όγκος του είναι πολύ ατομικός, ακόμη και σε ένα άτομο ποικίλλει ανάλογα με τη θερμοκρασία και άλλους παράγοντες. Η εφίδρωση θεωρείται αυξημένη εάν απελευθερώνονται περισσότερα από 600 ml υγρού την ημέρα. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται υπεριδρωσία. Συμβαίνει γενικά και τοπικά, η εφίδρωση των ποδιών ανήκει στην τελευταία.

Η αιτία της γενικής υπεριδρωσίας είναι εξωτερικοί παράγοντες. Ο ζεστός καιρός ή ο αραιός αέρας στο δωμάτιο οδηγεί σε προσωρινή αύξηση της εφίδρωσης, αυτό θεωρείται ο κανόνας Ορισμένες ασθένειες προκαλούν επίσης σοβαρή υπεριδρωσία. Αυτά περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, φυματίωση και υπογλυκαιμικό κώμα. Η αυξημένη δραστηριότητα, ο αθλητισμός και το συναισθηματικό στρες προκαλούν φυσιολογική εφίδρωση. Με βαριά φορτία, ένα άτομο χάνει έως και 5 λίτρα υγρού την ημέρα.

Τα πόδια εφίδρωσης προκαλούν:

  • Κακή υγιεινή.
  • Μεταδοτικές ασθένειες.
  • Πλατυποδία.
  • Σφιχτά παπούτσια.
  • Μυκητιασική λοίμωξη.
  • Πολύ πικάντικο φαγητό.
  • Σοβαρό άγχος.
  • Κληρονομικότητα.

Μέθοδοι αγώνα

Οσμή ποδιών

Γιατροί διαφορετικών ειδικοτήτων εμπλέκονται στη θεραπεία της υπερβολικής εφίδρωσης των ποδιών. Η υπεριδρωσία συχνά δεν είναι ανεξάρτητη ασθένεια, αλλά μόνο ένα από τα συμπτώματα της νόσου. Πριν πάτε στο νοσοκομείο, πρέπει να αποκλειστούν οι φυσιολογικές αιτίες της εφίδρωσης. Αυτό το πρόβλημα υποδηλώνεται από τέτοιες εκδηλώσεις όπως αλλαγή της μυρωδιάς, της υφής και του χρώματος του υγρού. Ο γιατρός θα καθορίσει την αιτία των παραβιάσεων και θα συνταγογραφήσει την κατάλληλη θεραπεία..

Οι κύριοι τρόποι εξάλειψης της εφίδρωσης:

  • διατροφή;
  • υγιεινή;
  • θεραπείες για υπεριδρωσία?
  • χειρουργική επέμβαση;
  • θεραπευτικές διαδικασίες?
  • λαϊκές μεθόδους.

Συμβουλές υγιεινής

Υγιεινή ποδιών

  1. Πλύνετε τα πόδια σας καθημερινά, κατά προτίμηση το πρωί και το βράδυ..
  2. Χρησιμοποιήστε ένα αντιβακτηριακό σαπούνι με αιθέρια έλαια τσαγιού ή ευκαλύπτου.
  3. Κάντε εναλλακτικά λουτρά εναλλαγής μεταξύ κρύου και ζεστού νερού.
  4. Σκουπίστε καλά τα πόδια σας μετά από διαδικασίες νερού, ειδικά μεταξύ των ποδιών σας..
  5. Φοράτε κάλτσες και παπούτσια μόνο σε στεγνά πόδια..
  6. Χρησιμοποιήστε αποσμητικό ποδιών.

Αντι εφίδρωση

Για την καταπολέμηση της υπεριδρωσίας, υπάρχουν ορισμένα ειδικά φάρμακα. Τα συμβατικά αντιιδρωτικά δεν βοηθούν πάντα. Ανάλογα με την αιτία, ο γιατρός μπορεί να συστήσει εξωτερικά φαρμακευτικά παρασκευάσματα. Αυτά περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τη φόρμα Formagel, Teymurov και το Formidron. Οι ιατρικές αλοιφές και οι σκόνες έχουν τις αντενδείξεις τους, επομένως η ανεξάρτητη χρήση τους είναι επικίνδυνη.

Με ήπια μορφή υπεριδρωσίας, μπορούν να χρησιμοποιηθούν καλλυντικά.

Αντιιδρωτικό

Αντιιδρωτικά για τα πόδια

Τα χρήματα διατίθενται σε διάφορες μορφές – σκόνη, σπρέι, μπάλα, ραβδί, τζελ, κρέμα. Η επιλογή εξαρτάται από τις προσωπικές προτιμήσεις, καθώς όλοι οι τύποι ενεργούν σύμφωνα με την ίδια αρχή. Για την εξάλειψη της εφίδρωσης των ποδιών με αντιιδρωτικό, πρέπει να εφαρμόζεται αμέσως μετά το ντους. Μην ξεχνάτε την περιοχή μεταξύ των δακτύλων – η μεγαλύτερη ποσότητα υγρασίας και βακτηρίων συσσωρεύεται εκεί. Για να το κάνετε αυτό, είναι πιο βολικό να χρησιμοποιήσετε ένα φάρμακο αερολύματος για εφίδρωση ποδιών.

Η εφαρμογή ενός νέου στρώματος πάνω από το παλιό κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν θα ενισχύσει την επίδραση του αντιιδρωτικού. Για να παρατείνετε το αποτέλεσμα, πρέπει να πλύνετε ξανά τα πόδια σας. Στη συνέχεια σκουπίστε τα στεγνά και μόνο μετά από αυτό αντιμετωπίζετε μια θεραπεία για την εφίδρωση. Τα αντιιδρωτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με άλλες μεθόδους καταπολέμησης της υπεριδρωσίας, χωρίς να ξεχνάμε τις προφυλάξεις.

Αποσμητικά

Οποιαδήποτε θεραπεία για την οσμή των ποδιών δίνει μόνο προσωρινό αποτέλεσμα. Δεν εξαλείφει την αιτία της υπεριδρωσίας, αλλά συγκαλύπτει το πρόβλημα. Για να απαλλαγείτε από τη μυρωδιά των ιδρωμένων ποδιών, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα ίδια αποσμητικά με τις μασχάλες. Η επίδρασή τους μπορεί να είναι πολύ αδύναμη για βιώσιμο αποτέλεσμα. Σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει να δείτε έναν γιατρό και να ζητήσετε μια συνταγή για ένα ειδικό αποσμητικό σπρέι ποδιών.

Καλλυντικό

Πλύσιμο σαπουνιού

Τέτοια φάρμακα δεν έχουν θεραπευτικό αποτέλεσμα, αλλά προσωρινά εξαλείφουν τις εκδηλώσεις της υπεριδρωσίας. Για το σκοπό αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αποσμητικές κρέμες, σπρέι και σκόνες. Το σαπούνι πλυντηρίου εξαλείφει επίσης τη μυρωδιά του ιδρώτα. Έχει χαμηλό κόστος, αλλά απαιτεί συνεχή χρήση. Η σκόνη ταλκ ή η βρεφική σκόνη θα τα πάνε καλά με μέτρια εφίδρωση. Η σκόνη πρέπει να χύνεται απευθείας σε κάλτσες ή παπούτσια. Απορροφά την υπερβολική υγρασία και εξαλείφει την οσμή, αλλά δεν διαρκεί πολύ.

Όταν επιλέγετε το σωστό προϊόν, πρέπει να δώσετε προσοχή στη σύνθεση. Χρήσιμα συστατικά είναι βιταμίνες, εκχυλίσματα φυτών, φυσικά έλαια. Το οξείδιο του ψευδαργύρου στις κρέμες έχει στεγνωτικό αποτέλεσμα και χρησιμεύει ως πρόσθετη πρόληψη μυκητιασικών λοιμώξεων. Μενθόλη, καμφορά και άλλα αιθέρια έλαια μπορούν να καλύψουν μια δυσάρεστη οσμή για αρκετές ώρες..

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η χρήση καλλυντικών για υπερίδρωση δεν είναι πανάκεια, αλλά μόνο ένα επείγον μέτρο.

Λαϊκές συνταγές για εφίδρωση ποδιών

Λαϊκές θεραπείες για εφίδρωση ποδιών

  • Άμυλο καλαμποκιού. Χρησιμοποιείται ως σκόνη σκόνης. Απορροφά την υπερβολική υγρασία και αποτρέπει τις οσμές. Μπορείτε να εφαρμόσετε καθημερινά, ρίχνοντας σε κάλτσες. Είναι σημαντικό να εφαρμόζεται σε ξηρό δέρμα των ποδιών και να ξεπλένεται η σκόνη εγκαίρως.
  • Μαγειρική σόδα. Μια αποτελεσματική λαϊκή θεραπεία για τον ιδρώτα και την οσμή των ποδιών. Χρησιμοποιείται για την προετοιμασία λουτρών. Για 5 λίτρα ζεστό νερό προσθέστε 3-4 κουταλιές της σούπας. μεγάλο σόδα. Μουλιάστε τα πόδια για 20 λεπτά.
  • Ξύδι. Σκοτώνει βακτήρια, απενεργοποιεί τους ιδρωτοποιούς αδένες. Αραιώστε 1 φλιτζάνι επιτραπέζιο ξύδι με 5 λίτρα ζεστού νερού. Χαμηλώστε τα πόδια σε ένα δοχείο για 15 λεπτά, στη συνέχεια σκουπίστε, επεξεργαστείτε με αλκοόλ και εφαρμόστε μια ενυδατική κρέμα.
  • Μαύρο τσάι. Χρήσιμο για υπερίδρωση λόγω των ιδιοτήτων μαυρίσματος. Χρησιμοποιείται ως πληρωτικό για λουτρά ποδιών. Παρασκευάστε 2-3 φακελάκια τσαγιού χωρίς πρόσθετα σε 1 λίτρο βραστό νερό. Αραιώστε με ζεστό νερό. Κρατήστε τα πόδια μέχρι να κρυώσει το υγρό..

Θεραπευτικές διαδικασίες

Δεν υπάρχουν απολύτως αξιόπιστες μέθοδοι για την εξάλειψη της εφίδρωσης. Μόνο η χειρουργική μέθοδος θα βοηθήσει να απαλλαγούμε από το πρόβλημα για πάντα, αλλά δεν είναι κατάλληλο για όλους, έχει ορισμένους κινδύνους. Η χειρουργική επέμβαση ή η ένεση χρησιμοποιείται μόνο εάν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις. Η πιο δημοφιλής τεχνική υλικού για τη θεραπεία της υπεριδρωσίας είναι η ιοντοφόρηση.

Οι καλύτερες επαγγελματικές διαδικασίες για υπερίδρωση:

  • Ενέσεις Botox. Ένα προσωρινό αποτέλεσμα μπορεί να επιτευχθεί εμποδίζοντας τα νευρικά άκρα κοντά στους ιδρωτοποιούς αδένες. Η τοξίνη αλλαντίασης είναι ένα ισχυρό δηλητήριο, αραιωμένο σε ασφαλείς αναλογίες. Η δράση της διαρκεί 4-6 μήνες, μετά την οποία η διαδικασία πρέπει να επαναληφθεί.
  • Χειρουργική επέμβαση. Ο σκοπός της παρέμβασης είναι να αφαιρέσει το συμπαθητικό νεύρο, το οποίο είναι υπεύθυνο για τη μετάδοση ώθησης στον ιδρώτα. Η χρήση αυτής της μεθόδου είναι αμφιλεγόμενη λόγω του απρόβλεπτου των συνεπειών. Μία από τις επιπλοκές της επέμβασης είναι η αυξημένη εφίδρωση σε άλλα μέρη του σώματος..
  • Ιονοφόρηση. Η μέθοδος σχετίζεται με τη φυσιοθεραπεία. Η ουσία είναι η δράση του ιδρώτα των αδένων. Σε σύγκριση με άλλες επαγγελματικές διαδικασίες, έχει λιγότερους κινδύνους. Το μειονέκτημα είναι η διάρκεια και το κόστος της θεραπείας.

Πρόληψη

Φροντίδα ποδιών

  • Φορέστε καθαρές βαμβακερές κάλτσες.
  • Επιλέξτε παπούτσια κατά μέγεθος.
  • Ακολουθήστε μια δίαιτα χωρίς οξεία.
  • Πάρτε τα παπούτσια αντικατάστασης στη δουλειά.
  • Ζητήστε από τον ορθοπεδικό να επιλέξει τις κατάλληλες σόλες.
  • Να κάνετε τακτικά ντους.
  • Άσκηση σε αθλητικά παπούτσια.
  • Μην πηγαίνετε ξυπόλητοι στο κοινό.
Βαθμολογήστε το άρθρο
( No ratings yet )
Κοινοποίηση σε φίλους
Συμβουλές για οποιοδήποτε θέμα από ειδικούς
Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Κάνοντας κλικ στο κουμπί "Υποβολή σχολίου", αποδέχομαι την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και αποδέχομαι την πολιτική απορρήτου